Gå til innhold

Hvorfor er du arbeidsledig og hva er din plan for å komme deg tilbake til arbeidslivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble selv utbrent og sykemeldt fra min forrige jobb og sa opp uten å ha noe å gå til. Jeg søkte jobber 1 år før jeg sa opp, men fikk ikke napp. Min plan for å komme meg ut i arbeidslivet igjen er å ta kurs etter nyttår og muligens omskolere meg til høsten. Jeg søker jobber som en gal og skriver gode søknader, men får aldri intervju. 

Anonymkode: 286cc...f29

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble selv utbrent og sykemeldt fra min forrige jobb og sa opp uten å ha noe å gå til. Jeg søkte jobber 1 år før jeg sa opp, men fikk ikke napp. Min plan for å komme meg ut i arbeidslivet igjen er å ta kurs etter nyttår og muligens omskolere meg til høsten. Jeg søker jobber som en gal og skriver gode søknader, men får aldri intervju. 

Hvordan jobber søker du på? Og har du mye erfaring fra yrket?

Anonymkode: 5cd63...758

Skrevet

Ferdigutdannet i vår. Enda ikke fått jobb. Søkt på sikkert 30 stykker. Får ingen hjelp fra NAV på noe som helst måte. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre enn å fortsette søkingen

Anonymkode: 0a406...7b1

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan jobber søker du på? Og har du mye erfaring fra yrket?

Jeg søker innen ulike bransjer jeg har mye erfaring innen. Søkte blant annet på en jobb i høst der jeg har 7 års erfaring på baken, men den gikk rett i avslag. TS

Skrevet (endret)

Fordi jeg er syk. Har ingen planer om å skaffe meg jobb noen gang, trives med den nåværende situasjonen

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet

Fordi jeg har "reaktiv tilknyttningsforstyrrelse", RAD.

Ikke noe galt med hodet mitt intellektuelt sett, eller mine evner til å lære, jeg bare har vansker med å samarbeide og samhandle med andre.

ALVORLIGE vansker.

Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

Fordi jeg er syk. Har ingen planer om å skaffe meg jobb noen gang, trives med den nåværende situasjonen

Uføretrygdet?

Skrevet
Akkurat nå, Navne Løs skrev:

Uføretrygdet?

Ja, ung ufør 

Gjest GiftMann38
Skrevet
3 minutter siden, WubWub said:

Ja, ung ufør 

Tragisk.

Skrevet
2 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Tragisk.

Tvert imot så er det positivt å være økonomisk sikret for livet med anledning til å gjøre hva jeg vil, når jeg vil. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ferdigutdannet i vår. Enda ikke fått jobb. Søkt på sikkert 30 stykker. Får ingen hjelp fra NAV på noe som helst måte. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre enn å fortsette søkingen

Registrer deg hos et bemanningsbyrå. Da kan du få deg vikariat av varierende lengde, og kanskje ende opp med fast ansettelse etterhvert. Uansett skaffer du deg arbeidserfaring :)

Anonymkode: c9a9f...43e

Skrevet

Er uten jobb etter langvarig alvorlig sykdom, og går på AAP. Med hjelp fra NAV har jeg fått en deltids praksisplass, og i tillegg har jeg fått lov til å ta ekstra utdanning for å kvalifisere meg til andre jobber enn jeg hadde tidligere, så jeg tar et deltidsstudium også. Å fullføre utdannelsen og å få en god referanse fra praksisplassen er de viktigste tingene i min plan for å komme tilbake i arbeid. 

Anonymkode: 6d251...a12

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

Tvert imot så er det positivt å være økonomisk sikret for livet med anledning til å gjøre hva jeg vil, når jeg vil. 

Hvordan syk?

Anonymkode: 64701...0b6

Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Hvordan kan du gjøre hva du vil, når du vil, om du er syk? 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

30 jobber siden våren er jo ikke akkurat mye, for å si det som det er. Kanskje du bør flytte om det ikke er jobber der du bor :)

• Liker 3
Skrevet

Min plan nå er å jobbe med å balansere aktivitet og hvile, gå i terapi og få studiekompetanse. Etterhvert så skal jeg prøve å ta sosionomutdanning, men om det blir rett etter jeg er ferdig med studiekompetansen vet jeg ikke.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du gjøre hva du vil, når du vil, om du er syk? 

Sykdommen min er ikke til hinder for fritidssysler. Har ingen begrensninger sånn sett og jeg kan fylle dagene med det jeg vil

Skrevet

Sykdommen min er ikke til hinder for fritidssysler. Har ingen begrensninger sånn sett og jeg kan fylle dagene med det jeg vil

Da kan du og utføre en jobb.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da kan du og utføre en jobb.

Det vet ikke du noe om

• Liker 4
Skrevet

Det vet ikke du noe om

Du sier du ikke har noen begrensninger. Da finnes det jobber du kan gjøre.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...