Gå til innhold

Lei av potteplanter som bare dør.. Dekorere kun med kvister og avskårne blomster istedenfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå er jeg lei! Min moderne leilighet dreper  visst alt av levende planter!

Hva slags dekor, buketter og vaser kan jeg ha som passer til grått gulv, hvite vegger og møbler, grå gardiner, grå sofa og brune puter? 

Det må være litt enkelt men også litt elegant. Helst ikke sølv og stål.

Anonymkode: ac5c6...e21

Skrevet

Planter er levende ting. Gir du dem det de trenger, som lys? Setter du en plante i et hjørne, sånn som i boligannonser etc, dauer de. Garantert. Du må sørge for at de får naturlig lys (vindu) eller plantelys (sparepære etc).

Og så må du unngå å overvanne (og undervanne). Si hei til planten hver dag, stikk fingeren i jorda, og kjenn om den er fuktig. Er den fuktig vanner du ikke. Er den helt tørr, vanner du.

Anonymkode: 9e6d1...433

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Planter er levende ting. Gir du dem det de trenger, som lys? Setter du en plante i et hjørne, sånn som i boligannonser etc, dauer de. Garantert. Du må sørge for at de får naturlig lys (vindu) eller plantelys (sparepære etc).

Og så må du unngå å overvanne (og undervanne). Si hei til planten hver dag, stikk fingeren i jorda, og kjenn om den er fuktig. Er den fuktig vanner du ikke. Er den helt tørr, vanner du.

Anonymkode: 9e6d1...433

Vi flyttet nylig hit fra et gammelt hus og i huset trivdes våre planter godt. Her derimot visner en etter en så er ikke min behandling det står på. Plantene er plassert etter boken og får vann og næring, men allikevel visner de.

Jeg kaster inn håndkleet og siden jeg ikke ønsker å kjøpe kunstige planter etterspør jeg derfor tips til avskårne blomsterdekor og vaser. 

Skrevet

For meg høres det ut som du har så lite farger ellers i interiøret at du kan bruke akkurat hva du vil av farger og materialer på blomster og dekorasjoner. Absolutt alt vil passe, ingenting vil se "feil" ut. 

Anonymkode: 062dc...e93

Skrevet

Lys og vanning jevnlig. Kjøp grønne planter. 

Anonymkode: d0ca1...52e

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg høres det ut som du har så lite farger ellers i interiøret at du kan bruke akkurat hva du vil av farger og materialer på blomster og dekorasjoner. Absolutt alt vil passe, ingenting vil se "feil" ut. 

Takk for svar. Har du forslag til nøytrale kombinasjoner i to buketter?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lys og vanning jevnlig. Kjøp grønne planter. 

Anonymkode: d0ca1...52e

Nei vi har bestemt oss for å satse på avskårne blomster og kvister.

Skrevet

Kjøp falsk, livet er sååå mye lettere nå :P Kjøp de som koster litt, så ser de ekte ut. 

Skrevet
2 timer siden, *nordby* skrev:

Kjøp falsk, livet er sååå mye lettere nå :P Kjøp de som koster litt, så ser de ekte ut. 

Kunstige planter er plast, så nei det vil vi hvertfall ikke ha.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunstige planter er plast, så nei det vil vi hvertfall ikke ha.

Da er løper kjørt.

Skrevet

Avskårne blomster er ikke holdbare og det blir dyrt å kjøpe nytt hver uke? Billigere å ha f.eks orkideer som vil stå en stund. Med avskårne blomster vil det være fint å variere. Størrelse og form på bukettene og form på blomster og blader vil kanskje bety mer enn en spesiell farge. Kanskje ta med et bilde av stuen til blomsterhandleren og få gode råd? 

Skrevet

anbefaler deg eucalyptusblader, disse kan du tørke så holder de kjempelenge :-)

trollhassel er også en av mine favoritter, ellers er butikkene fulle av bjørkekvister som både er naturlige og andre som er sprayet i farger som feks gull, sølv og champagne nå. Til våren kommer kirsebær og ferskengrener.

Du er ikke alene Ts, innimellom trives ikke planter og det er ikke så lett å finne ut hvorfor. Lysforhold ol. har mye å si, og noen steder får man vare ikke ting til å leve. Har kunder hele tiden i damme situasjon som deg. :-) 

hilsen sjef i blomsterbutikk 

Anonymkode: e264a...801

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

anbefaler deg eucalyptusblader, disse kan du tørke så holder de kjempelenge :-)

trollhassel er også en av mine favoritter, ellers er butikkene fulle av bjørkekvister som både er naturlige og andre som er sprayet i farger som feks gull, sølv og champagne nå. Til våren kommer kirsebær og ferskengrener.

Du er ikke alene Ts, innimellom trives ikke planter og det er ikke så lett å finne ut hvorfor. Lysforhold ol. har mye å si, og noen steder får man vare ikke ting til å leve. Har kunder hele tiden i damme situasjon som deg. :-) 

hilsen sjef i blomsterbutikk 

Anonymkode: e264a...801

Sikker på at du ikke mener vrihassel? Jeg kan ikke huske å ha sett trollhassel i blomsterbutikker, men vrihassel er det masse av. Av en eller annen grunn selges den ofte som trollhassel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...