Gå til innhold

Noen som har levert/sendt åpne søknader via mail?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt positive erfaringer med det?

Anonymkode: fffd9...695

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg gjorde det en gang, og noen dager etter var en stilling utlyst der. De hadde altså planlagt å lyse ut stilling (men det visste ikke jeg da) så jeg hadde flaks som sendte åpen søknad rett før de uansett skulle legge ut annonse. Jeg fikk jobben :) . 

Anonymkode: 6a020...314

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg gjorde det en gang, og noen dager etter var en stilling utlyst der. De hadde altså planlagt å lyse ut stilling (men det visste ikke jeg da) så jeg hadde flaks som sendte åpen søknad rett før de uansett skulle legge ut annonse. Jeg fikk jobben :) . 

Oja. Hva skrev du når du sendte dem søknaden via mail?

"Hei, en åpen søknad om jobb"?

Skrevet

Jeg gjorde det sist for noen dager siden. Min forrige jobb fikk jeg ved å sende åpen søknad, men det er en del år siden. Har sendt en del åpne søknader de siste 3 årene, men ikke fått respons på noen av de. Ofte blir åpne søknader "glemt bort" når de trenger folk, spesielt om det er en stund siden bedriften fikk den. 

Anonymkode: b29a7...eef

• Liker 1
Skrevet

Mange steder, men nesten ingen av dem har svart. Det skal egentlig være gode muligheter for å få jobb via åpen søknad, men du må være litt heldig. Men du bør absolutt sende. Du bare legger ved en søknad og skriver et par setninger om deg selv i mailen. Søknaden må selvsagt være som en hvilken som helst annen søknad

Anonymkode: 094b7...829

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange steder, men nesten ingen av dem har svart. Det skal egentlig være gode muligheter for å få jobb via åpen søknad, men du må være litt heldig. Men du bør absolutt sende. Du bare legger ved en søknad og skriver et par setninger om deg selv i mailen. Søknaden må selvsagt være som en hvilken som helst annen søknad

Anonymkode: 094b7...829

Noen spesielle butikker jeg bør søke på? Eller europris/kiwi osv, de vanlige butikkene som er best?

Skrevet

Åpne søknader bør jo helst leveres fysisk. Jeg har sendt et par åpne søknader via e-post og har fått en oppringning. Dette var i helsetjenesten og jeg studerer noe helserelatert, så det er jo annerledes. Jeg ville aldri ha sendt åpen søknad til butikk på e-post. De får inn så mange søknader at de som bare sender via e-post faller gjennom. 

Anonymkode: b640f...06b

• Liker 1
Skrevet

Tips til sider å søke på? Har lagt inn ved kiwi/europris og slike kjeder.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oja. Hva skrev du når du sendte dem søknaden via mail?

"Hei, en åpen søknad om jobb"?

Nei, skrev ikke noe spesifikt om at det var en åpen søknad, de skjønner de nok uansett hvis det ikke vises til en utlyst stilling. Skrev som om det hadde vært en "vanlig" søknad, og litt om hvorfor jeg var interessert i å jobbe der.

Skrevet

Svarer aldri på åpne søknader... Det minste man kan gjøre om man er interessert i jobb er jo å komme innom synes jeg. Men nå passer det for min bedrift. 

Anonymkode: 51246...bca

• Liker 1
Skrevet

Jeg og vet jo at bedrifter ikke svarer på det. Derfor jeg har sendt epost direkte til butikkjeder. Av de 50 jeg har sendt, må vel iallefall 1 svare.

Men dem svarer ikke på post i helgene kanskje?

Skrevet

Svarer ikke butikkjeder på post nå? Dem bruker vel den bedrifteposten til vanlig og, eller bare når dem er på jobb?

Skrevet

.....

Anonymkode: 6f574...439

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svarer ikke butikkjeder på post nå? Dem bruker vel den bedrifteposten til vanlig og, eller bare når dem er på jobb?

Bruker bedrift eposten kun på jobb, men åpne søknader blir ikke besvart i det hele tatt. 

Gjør det bryet med å gå innom arbeidsplassen du søker jobb! Ikke send åpne søknader.... 

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Har gjort det, men aldri fått respons. Hvorvidt man bør sende epost eller møte opp, kommer an på bransje. Er det butikk, vil jeg tro det er best å møte opp.

Skrevet
On 12/26/2017 at 12:55 PM, AnonymBruker said:

Bruker bedrift eposten kun på jobb, men åpne søknader blir ikke besvart i det hele tatt. 

Gjør det bryet med å gå innom arbeidsplassen du søker jobb! Ikke send åpne søknader.... 

Dette avhenger jo heller gjerne av hvilken type jobb det er snakk om. Er det snakk om jobb i en matbutikk bør en gjerne heller gå innom med en søknad, men i mange andre bransjer vil en heller ha søknaden via e-post. I større firmaer og bedrifter av ulike slag vil en typisk ha åpne søknader via e-post.

Anonymkode: cba57...d85

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette avhenger jo heller gjerne av hvilken type jobb det er snakk om. Er det snakk om jobb i en matbutikk bør en gjerne heller gå innom med en søknad, men i mange andre bransjer vil en heller ha søknaden via e-post. I større firmaer og bedrifter av ulike slag vil en typisk ha åpne søknader via e-post.

Anonymkode: cba57...d85

Hvilke bedrifter da? Gilde osv?

Skrevet
2 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Har gjort det, men aldri fått respons. Hvorvidt man bør sende epost eller møte opp, kommer an på bransje. Er det butikk, vil jeg tro det er best å møte opp.

Hvor mange sendte du på Mail?

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange sendte du på Mail?

Bare noen få, så sikkert ikke representativt. Men har sjelden hørt om noen som har fått jobb på den måten. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
På 26.12.2017 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på bransje. I butikker, utesteder og andre "utadvendte" bransjer er det sikkert veldig lurt å møte opp, men ikke på kontorer o.l. Tror de fleste ville syntes det var veldig rart om noen plutselig troppet opp på et kontor og spurte om jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...