AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #1 Skrevet 23. desember 2017 De har alt og er etablerte. Det gjelder sønn og svigerdatter. De har kjøpt ny og større bolig og ønsker penger som bidrag til innredning. Dette mener jeg er helt innenfor. Men vi skal feire julaften sammen. Sønnen min sa at jeg bare kunne skrive et kort og ha under juletreet. Bør jeg føre opp beløpet? Synes det er litt dumt å oppgi summen og skal gi en tilleggsgave jeg ikke har blitt ferdig med siden jeg har ligget syk den siste uka. Står litt rådvill nå. Kunne kjøpt f.eks. en boxershorts til sønnen min, men svigerdatter er mer vanskelig å kjøpe til. Kan jeg bare skrive at de også får en tilleggsgave som ikke er ferdig siden jeg ble syk? Anonymkode: 687c7...33e
WubWub Skrevet 23. desember 2017 #2 Skrevet 23. desember 2017 Ville aldri gitt kontanter på juleaften. Gavekort kunne dog vært innafor 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #3 Skrevet 23. desember 2017 Just now, WubWub said: Ville aldri gitt kontanter på juleaften. Gavekort kunne dog vært innafor De får ikke kontanter. Pengene ble overført på deres felleskonto i dag. De får et hjemmelaget "gavekort". De har full kontroll på økonomien, så pengene vil gå til formålet. Ts Anonymkode: 687c7...33e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 Kommer vel an på hvem som er tilstede når de pakker opp gavene på julaften. Er det bare dere, er det helt ok å skrive summen. Er det andre tilstede, bare NEI. Anonymkode: 41a42...fba
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer vel an på hvem som er tilstede når de pakker opp gavene på julaften. Er det bare dere, er det helt ok å skrive summen. Er det andre tilstede, bare NEI. Anonymkode: 41a42...fba Det er bare oss og en i nær familie. Som sagt har jeg ligget syk i en uke. Ts Anonymkode: 687c7...33e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 Kan vel bare ønske de god jul på kortet og skrive at pengene er ført over på konto. Her får vi bare beskjed om at Svigers har før over penger til vår konto. Jeg har fått krem i tilleggs gave tror ikke du trenge å gjøre det så komplisert. god jul Anonymkode: 9d93a...ec9 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #7 Skrevet 23. desember 2017 Mamma og pappa bruker å skrive et lite kort som de legger i en eske som de pakker pent inn Veldig koselig synes jeg, da står det ofte også noen ord om hva pengene går til - i år har jeg ønsket meg noe som er for stort til å drasse rundt på, så da tenkerjeg de lager et kort hvor det står at jeg får det når jeg er hjemme igjen. Om du synes det er litt stusselig med bare et kort, kan du jo kjøpe med noe godteri fra matbutikken som du vet hun liker? F.eks en konfekt hun vanligvis ikke kjøper fordi det er dyrt. Anonymkode: 2ddf4...284 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #8 Skrevet 23. desember 2017 Mine barn får pengeoverføring og av og til en bitte liten ting i tillegg. På kortet til tingen skriver jeg kun god jul og så sier jeg ifra muntlig at de får en sum den og den datoen merket julegave. Hvis jeg kun gir pengene skriver jeg kanskje: Nyt gaven til det dere ønsker mest! Klem mamma. Anonymkode: 0199d...762
atropos Skrevet 23. desember 2017 #9 Skrevet 23. desember 2017 Vi fikk penger i julegave fra min mor. Pengene ble overført til konto, og så får vi en liten ting i tillegg ser jeg i gavehaugen. (Tror det er typ ullsokker) på kortet står det «et lite bidrag til badet» (som vi sparer penger til.) så altså ikke eksakt beløp. 2
Jolene Skrevet 23. desember 2017 #10 Skrevet 23. desember 2017 Penger er gull verdt å få! Mine foreldre pleier å legge pengene fysisk i en konvolutt, men i deres tilfelle - hvor det skal gå til noe helt konkret, ville jeg bare skrevet "God jul, kos dere med mitt bidra til XX!" 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11 Skrevet 23. desember 2017 Jeg har pleid få ett kort eller bilde med feriemål, og f.eks "hotell betalt" eller lignende. Aldri konkret sum. Om du vil gi tilleggsgave, kjøp julehefter, eller noe spiselig om dem "har alt" Anonymkode: e6e44...4a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå