Gå til innhold

Jeg starter denne tråden for du som har det tøft i jula

Anbefalte innlegg

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Dersom du er en som har mistet noen, har familie av forskjellige årsaker du ikke kan være med, du er nylig skilt og denne julen må du tilbringe uten ditt barn, det føles enda mer ensomt i jula, kjæresten har nettopp gjort det slutt....

Kanskje denne tråden kan være til hjelp: Å ha andre å snakke med, å dele sin historie med.

Du er ikke glemt.

Endret av gjestvest
skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns jula er litt trist i år! Faren min ble gravlagt forrige torsdag, så er ikke helt i julestemning akkurat, men prøver å gjøre det beste ut av det. Er nok mange som har en kjipere jul enn meg, jeg skal på middag hos broren min i morgen, og det blir sikkert koselig, men vi var så skrekkelig glad i Pappaen vår, og veldig rart at han ikke er sammen med oss lenger...

Anonymkode: 0b5fd...46e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alene i julen. Bare gråter, men har dårlig samvittighet fordi jeg har det egentlig godt. Det er litt godt at bare tårene får renne også. For det kan jeg ikke tillate meg til vanlig. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, exictence skrev:

Jeg er alene i julen. Bare gråter, men har dårlig samvittighet fordi jeg har det egentlig godt. Det er litt godt at bare tårene får renne også. For det kan jeg ikke tillate meg til vanlig. 

:klem::hjerte:

Skrevet
1 time siden, exictence skrev:

Stor klem...

Anonymkode: 17329...45d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns jula er litt trist i år! Faren min ble gravlagt forrige torsdag, så er ikke helt i julestemning akkurat, men prøver å gjøre det beste ut av det. Er nok mange som har en kjipere jul enn meg, jeg skal på middag hos broren min i morgen, og det blir sikkert koselig, men vi var så skrekkelig glad i Pappaen vår, og veldig rart at han ikke er sammen med oss lenger...

Anonymkode: 0b5fd...46e

:hug:

Anonymkode: be2f5...19a

Skrevet

Jeg er syk, og alene i jula, sendte barna mine til far i dag, og det var ekstra trist da minste var så lei seg. Far har ikke barna så ofte, så de er vant til at de alltid har feiret jul med meg. Men i år skulle de feire med far og familien hans. Og litt kjedelig å ligge hjemme syk, og ikke orke noe. Og man kjenner mer på ensomheten.

Anonymkode: 43b11...ad4

Skrevet

Jeg er hjemme på juleperm fra sykehuset, det er litt kjedelig 

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Blir min første julaften alene så storebroren min får feire med familien i fred uten meg. Null krangel i jula er best. Litt trist for jeg får ikke se gleden når barna jeg er onkel til åpner pakkene. Vurderer å ta meg en lang kjøretur på kvelden for å komme på andre tanker. Jeg aner faen ikke hva jeg skal spise helt alene. Sikkert fjordland. Enklest det. Uansett god jul. 

Det er nå man merker savnet etter å få reise hjem å feire jul. 

Endret av Axl Rose
Skrevet

Mistet min far i sommer. Savnet biter godt i kveld.

En klem til alle som trenger. :smilyblomst::klem1:

Anonymkode: 0cea6...de4

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet
31 minutter siden, Axl Rose skrev:

Blir min første julaften alene så storebroren min får feire med familien i fred uten meg. Null krangel i jula er best. Litt trist for jeg får ikke se gleden når barna jeg er onkel til åpner pakkene. Vurderer å ta meg en lang kjøretur på kvelden for å komme på andre tanker. Jeg aner faen ikke hva jeg skal spise helt alene. Sikkert fjordland. Enklest det. Uansett god jul. 

Det er nå man merker savnet etter å få reise hjem å feire jul. 

:klem:

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mistet min far i sommer. Savnet biter godt i kveld.

En klem til alle som trenger. :smilyblomst::klem1:

Anonymkode: 0cea6...de4

:klem1::hjerte:

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er syk, og alene i jula, sendte barna mine til far i dag, og det var ekstra trist da minste var så lei seg. Far har ikke barna så ofte, så de er vant til at de alltid har feiret jul med meg. Men i år skulle de feire med far og familien hans. Og litt kjedelig å ligge hjemme syk, og ikke orke noe. Og man kjenner mer på ensomheten.

Anonymkode: 43b11...ad4

:smilyblomst:

3 timer siden, WubWub skrev:

Jeg er hjemme på juleperm fra sykehuset, det er litt kjedelig 

:troest:

Skrevet

Julen kom

Julen går

Nå gjenstår det bare å glede seg til neste år

Det året som enda ubrukt står

Gled deg over det du har

Glem dem som bare tar

Tenn et lys for dem som ikke flere juler har

Og tenk ikke mer på det som en gang var.

Dine nye dager blir annerledes om du er snar

Til å legge om tankene 

Til nye svar

Anonymkode: 41c7b...613

• Liker 3
Skrevet

Julen er ikke bare glede. Selv om vi ønsker det.  Det snakkes ikke om. Jeg kjenner det godt i begynnelsen av desember. Får en lett deprisjon...eller er jeg bare trist?hvor går grensen? Til nærmere jul....til tristere blir jeg.

Jeg kjenner på sorg, savn og minner.

Må tvinge meg selv til å pynte. Lillejulaften på kvelden er det lettere. Julaften går greit. Må ta meg sammen. Julaften pleier å være fin. Har min runde på gravsteder og tenner lys. 

1 juledag er jeg glad...det er snart over. Ser frem til hverdagen

Anonymkode: 35312...491

AnonymBruker
Skrevet
På 29.12.2017 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Julen er ikke bare glede. Selv om vi ønsker det.  Det snakkes ikke om. Jeg kjenner det godt i begynnelsen av desember. Får en lett deprisjon...eller er jeg bare trist?hvor går grensen? Til nærmere jul....til tristere blir jeg.

Jeg kjenner på sorg, savn og minner.

Må tvinge meg selv til å pynte. Lillejulaften på kvelden er det lettere. Julaften går greit. Må ta meg sammen. Julaften pleier å være fin. Har min runde på gravsteder og tenner lys. 

1 juledag er jeg glad...det er snart over. Ser frem til hverdagen

Anonymkode: 35312...491

:hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...