Gå til innhold

Beroligende til katt - kan jeg bruke denne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom dyrebutikken i dag for å kjøpe beroligende til katten min, som blir veldig redd på nyttårsaften. Dama i dyrebutikken sa at jeg kunne bruke denne, men etter at jeg kom hjem og fikk kikket på pakka ble jeg usikker. 

Er den ok å bruke på katt? Er litt forskjell på 4-kiloskatten min og en svær hund på 30 kg. Er redd for å skade katten på noe vis!

Anonymkode: eb109...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville gått til dyrebutikken og bytta den. Så dama at hun ga deg noe for hund? 

Har du spurt på apoteket? Ikke sikkert alle på apoteket vet det, men Valeriana-dråper fungerer veldig bra :) Drypp noen dråper i nakken på pus, og hun oppfører seg som normalt enda så mye det smeller :) 

https://www.vitusapotek.no/valerianatinktur-naf-draper-50-ml/p/333148

Endret av Millimani
Skrevet

Dyrlegen min sa det ofte kunne bli mer stressende for katten å bli "dopet" ned i tillegg. Det beste var å være tilstede for katten og oppføre seg normalt.

Anonymkode: 14599...626

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov. 

Mynona, mod. 

• Liker 1
Skrevet

Ville stengt katten inne på et rom uten vinduer, eller i alle fall dratt for gardinene og vært sammen med pus. 

Skrevet

Ikke steng katta inne, det kan gjøre den enda mer redd skulle jeg tro. La alle dørene inne stå åpne så kan pus selv finne ut hvor det er best å gjemme seg hvis det er skummelt å få kos av matmor et "vanlig" sted. Min katt gjemmer seg på skjulestedet sitt i kottet, eller på badet delvis bak vaskemaskina inn mot et hjørne. Går helt fint :) 

• Liker 1
Skrevet

Fikk byttet til dråper for katt, vi prøver det i år. I fjor lå hun under nattbordet mitt halve natten. 

Anonymkode: eb109...9ee

Skrevet

Oppfordrer alle til å holde kattene inne denne dagen. 

Altså inne i et trygt hus, uten mulighet til å komme seg ut.

Veldig lurt m type bad/vaskerom, da det er ofte rom uten vindu. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...