AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #1 Skrevet 23. desember 2017 Jeg hører stadig om flere som har div pakkeleker pannekaker i julen, kan noen fortelle hvordan disse lekene er? Det høres så artig ut😊 Anonymkode: 89e72...fde
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #2 Skrevet 23. desember 2017 Her har vi en hvor hver tar med to pakker (vi har en grense på 50 kr pakka). Da kan det være alt mulig, kattepise, brusflaske, fotoramme eller bare noe tull pakket inn i en skoeske. Så koster man en terning. Får man tallet 6 kan man ta en pakke, enten fra haugen på bordet eller fra noen andre. Det er derimot ikke lov å ta pakken til en person som kun har en dette for å sørge for at alle får minst en pakke. Anonymkode: 7f939...517
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #3 Skrevet 23. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her har vi en hvor hver tar med to pakker (vi har en grense på 50 kr pakka). Da kan det være alt mulig, kattepise, brusflaske, fotoramme eller bare noe tull pakket inn i en skoeske. Så koster man en terning. Får man tallet 6 kan man ta en pakke, enten fra haugen på bordet eller fra noen andre. Det er derimot ikke lov å ta pakken til en person som kun har en dette for å sørge for at alle får minst en pakke. Anonymkode: 7f939...517 Hahahah «kattepise» skulle liksom være kaffepose 😂😂😂 Anonymkode: 7f939...517
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hahahah «kattepise» skulle liksom være kaffepose 😂😂😂 Anonymkode: 7f939...517 haha, ja og jeg fikk inn pannekaker i julen, i mitt innlegg Anonymkode: 89e72...fde 1
Honey Dew Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hahahah «kattepise» skulle liksom være kaffepose 😂😂😂 Anonymkode: 7f939...517 Jeg har ikke kommet meg fra sjokket enda.... Jeg leste jo selvsagt KATTEPISS og tenkte "hva i alle dager er det for en julaften disse har?" 2
MammaMums Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 3 timer siden, Honey Dew skrev: Jeg har ikke kommet meg fra sjokket enda.... Jeg leste jo selvsagt KATTEPISS og tenkte "hva i alle dager er det for en julaften disse har?" Leste kattepiss jeg også 😂😂😂😂 Ah... den latteren kom godt med ❤
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #7 Skrevet 23. desember 2017 Vi har en annen variant med terning. Vi har masse småplukk pakket inn, va 20 kroner stk ( 4 familier tar stort sett med en børepose hver) Vi kaster terning, 6-er gir pakke til det er tomt i midten der alle pakkene ble lagt før vi begynte. Etterpå setter vi stoppeklokka på 5-10 min og så er det om å stjele pakker fra andre hvis man får 6. Anonymkode: 98ade...938 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #8 Skrevet 23. desember 2017 6 timer siden, Honey Dew skrev: Jeg har ikke kommet meg fra sjokket enda.... Jeg leste jo selvsagt KATTEPISS og tenkte "hva i alle dager er det for en julaften disse har?" Hahahah 😂😂 er ikke kattepiss en fin gave da? 😂 huff! Anonymkode: 7f939...517
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #9 Skrevet 23. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en annen variant med terning. Vi har masse småplukk pakket inn, va 20 kroner stk ( 4 familier tar stort sett med en børepose hver) Vi kaster terning, 6-er gir pakke til det er tomt i midten der alle pakkene ble lagt før vi begynte. Etterpå setter vi stoppeklokka på 5-10 min og så er det om å stjele pakker fra andre hvis man får 6. Anonymkode: 98ade...938 Ja det med stoppeklokka har vi å, glemte det 😅 Anonymkode: 7f939...517
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #10 Skrevet 24. desember 2017 Vi gjør ikke dette på julaften, men på julebord med venninnene: Alle tar med en gave hver til ca. 100 kr. Så setter vi et bestemt tidsrom pakkekalender skal vare, og finner fram terning. Alle kaster etter tur og den som får 6 får velge en pakke fra haugen, og kan pakke denne opp. Nestemann som får 6 kan velge en gave fra haugen eller ta en gave fra en av de som alt har fått. Til slutt er alt pakket opp og alle har en gave, og da går terningen rundt bordet slik at den som får 6’er kan stjele den gaven h*n helst vil ha. Og sånn fortsetter vi til tiden går ut, og da er man stuck med den gaven man sitter igjen med Anonymkode: f9b10...7f2 1
Thyra Skrevet 24. desember 2017 #11 Skrevet 24. desember 2017 Jeg er vant med at man kaster to terninger og får ta en pakke når man får to like. 1
Fleur Delacour Skrevet 24. desember 2017 #12 Skrevet 24. desember 2017 Alle har med en innpakket gave til ca 50 kr som legges i en haug. Kaster to terninger og får ta en pakke når man får en sekser - evt to like. Når alle pakkene er tatt pakkes de ut. En får ansvaret for å sette på en alarm ( f.eks 13 minutter). Nå kaster men på nytt terningene etter tur og når man får 6 kan man stjele en pakke fra en av de andre. Når alarmen går beholder man de pakkene man har da.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #13 Skrevet 25. desember 2017 Vi har ikke gjort dette siden jeg var liten, men kanskje jeg skal innføre det igjen nå når du minnet meg på det. Vi pleide å ha en liten gave som verten (som regel min mor) pakket inn i flere lag, og så sendte vi den på rundgang, og alle pakket opp ett lag. Den som pakket opp det siste laget fikk beholde innholdet. Her er det bare én vinner da, så de andre variantene her høres kanskje morsommere ut. Anonymkode: b6f24...e0a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #14 Skrevet 25. desember 2017 Her har vi også to terninger og får pakke når man får 2 seksere. Spillet er over etter ca tre-fem pakker og ingen stjeler pakker av hverandre Anonymkode: c6149...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå