Gå til innhold

dopet og utsatt for overgrep, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg anmeldte seksuelt overgrep for X måneder siden, overgrepet som skjedde for en tid tilbake da jeg var under den seksuelle lavalderen ...nå er jeg tre år eldre.  Såklart skulle me too starte rett etterpå.
Jeg føler meg ydmyket...at det virker som jeg har funnet på noe slikt "bare fordi" me too kampanjen... men det er ikke sån, jeg anmeldte det før denne kampanjen startet..
Er ikke meningen å si noe negativt her..men det er faktisk veldig mye for meg, isolerer meg til debatten roer seg ned.

Så til saken..
Jeg anmeldte og det ble stille.
Nå er noen blitt kalt inn til avhør.. blant annet fagpersonell jeg har snakket med, samboeren min, barnevernet da jeg var under barnevernets omsorg på tiden overgrepet skjedde...og det ble sakt at de er nærmere rettsak.
Hva skjer videre?     Det verste som kan skje er at saken henlegges, da vil jeg ikke bo i oslo, da vil jeg vekk...bo i en hytte i skogen med katten...
Jeg har jo hørt om de jentene som anmeldte uten at det var skjedd noe straffbart....men jeg er ikke en av de, men LIVREDD for å bli sett på som en av de.
Jeg er redd for at det skal komme mennesker hjem til meg, på døren, banke meg opp, utsette meg for mer...typ legge avføring i postkassen, bulke bilen til samboeren min... spre rykter... skade familien min.. 
Jeg vil bare gjemme meg vekk
Den siktede og den siktedes venner er typ steroidebrukere.. store og skumle.. skjønner ikke hvordan jeg turte å være venn med noen av de.
jeg får ikke sove, jeg har adrenalin i hele meg..
-1998

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har jeg postet denne i feil..?:/

Skrevet

Synes at #me too er for dumt. Det er fint at man står frem om hva som har skjedd, men samtidig så tenker jeg at man heller burde si det til familie og nære venner. Om de allerede vet det, så mener jeg at man ikke burde fortelle det til hele vennelisten på facebook. Ikke alle er vennene dine. 

Anonymkode: cfdc5...14c

• Liker 2
Skrevet

jeg er enig i det.. og har ikke gått i media eller noe sånt, hadde aldri falt meg inn. Men spørsmålet er om noen vet hva som skjer videre i en sak som dette...

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tror du må få hjelp til å håndtere de vanskelige følelsene dine rundt dette. Du ble utsatt for et overgrep, det er DU som er offeret her. Hvis disse amøbene skulle gå til det skritt å plage deg tjener det ikke akkurat saken deres. Men hvis du frykter dem må du søke hjelp mot denne frykten.

Skrevet

Du behøver ikke å gå ut i media med egen identitet, jeg skjønner godt at du vil holde deg anonym i disse tider, men du kan derimot true alle de involverte, navne på politiet, advokatene, dommern etc til å gå i media med deres navn og fortelle at disse kan man ikke gå til dersom man blir utsatt for overgrep. Det er synd men det er ofte slik at den eneste måten å fikse inkompetanse på er å ydmyke de som er involvert, det burde ikke være slik, og det er for jævlig at de ikke har gjort jobben sin, men du kan ihvertfall ødelegge rykte deres som fagperson og sikre at de som jobber der er faktisk redde for å miste jobben sin slik at de gjør den ordentlig. Om du ser på alle slike sektorer i offentligheten så er det eneste som funker for å bedre systemet er å peke direkte på de som faktisk SKAL gjøre noe med ting som dette, hvorfor skal de ellers få beholde jobbene sine?

Anonymkode: 59a14...462

Skrevet
På 23.12.2017 den 4.50, AnonymBruker skrev:

Synes at #me too er for dumt. Det er fint at man står frem om hva som har skjedd, men samtidig så tenker jeg at man heller burde si det til familie og nære venner. Om de allerede vet det, så mener jeg at man ikke burde fortelle det til hele vennelisten på facebook. Ikke alle er vennene dine. 

Er du helt korka? Det hjelper ikke å si til nære venner noe som har skjedd, når hensikten er at samfunnet skal se omfanget av problemet og menn ute i gata og på jobb skal endre holdningene sine.

Metoo kampanjen er gull og ikke dumt.

Til ts, det er kjempe bra at du har anmeldt. HVIS saken skulle henlegges så havner det fortsatt i statestikkene og vil bidra til at det settes mer ressurser på voldtektsanmeldelser og forebygging i kommende budsjetter.
Tror og håper ikke dette blir henlagt, du var både under seksuell lavalder, i svak posisjon som barnevernsbarn, og ble utsatt for voldtekt, så dette er en ganske alvorlig sak

tror ikke du skal være redd for slike type sabotasjer og hevn du nevner, de anmeldte vil få strengere straff om de eller noen på ordre fra de oppsøker deg.

Anonymkode: f78da...d61

• Liker 5
Skrevet

Dette er det dummeste jeg har lest på KG noen sinne. Tar av hatten for deg.

Anonymkode: 2a264...24e

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du behøver ikke å gå ut i media med egen identitet, jeg skjønner godt at du vil holde deg anonym i disse tider, men du kan derimot true alle de involverte, navne på politiet, advokatene, dommern etc til å gå i media med deres navn og fortelle at disse kan man ikke gå til dersom man blir utsatt for overgrep. Det er synd men det er ofte slik at den eneste måten å fikse inkompetanse på er å ydmyke de som er involvert, det burde ikke være slik, og det er for jævlig at de ikke har gjort jobben sin, men du kan ihvertfall ødelegge rykte deres som fagperson og sikre at de som jobber der er faktisk redde for å miste jobben sin slik at de gjør den ordentlig. Om du ser på alle slike sektorer i offentligheten så er det eneste som funker for å bedre systemet er å peke direkte på de som faktisk SKAL gjøre noe med ting som dette, hvorfor skal de ellers få beholde jobbene sine?

Anonymkode: 59a14...462

Å true advokater, politi og dommere høres jo ut som en strålende mulighet til å teste rettssystemet som tiltalt. Ts anmelder lenge etter hendelsen, da er det vanskelig å finne nok bevis til å få saken opp for retten når det ofte blir ord mot ord. Det handler ikke om inkompetanse eller å ikke gjøre jobben sin, det handler om at det ikke er mer å hente etter mange år. Ditt innlegg er faktisk noe av det tåpeligste jeg har lest på lenge på kg, og det sier ikke lite. 

Anonymkode: 2105d...d78

• Liker 2
Skrevet

Hva som skjer videre avhenger av om bevismengden er stor nok/god nok til å si sikkert at det har skjedd noe straffbart, og at den som er mistenkt er den skyldige. Det er ikke uvanlig at slike saker henlegges etter bevisets stilling, dvs det kan ikke bevises at noe straffbart har skjedd og hvem som evt har gjort ugjerningen, men dersom det dukker opp nye beviser kan saken gjenopptas. Var du på overgrepsmottak og fikk dokumentert det som skjedde? I så fall har du en mye sterkere sak. Uansett bør du jo finne noen å snakke med om det du opplevde, så ikke det tærer deg i stykker. 

Anonymkode: 2105d...d78

Skrevet

Takket være metoo blir ikke jeg plaget på jobb mer. Det var så ille så vurderte å bytte jobb før noen mnd siden. Takk til se som er modige å står fram. Det hjelper oss andre som ikke vil.

Anonymkode: 9d384...c5d

Skrevet (endret)
On 23.12.2017 at 4:15 AM, dystemia said:

Jeg anmeldte seksuelt overgrep for X måneder siden, overgrepet som skjedde for en tid tilbake da jeg var under den seksuelle lavalderen ...nå er jeg tre år eldre.  Såklart skulle me too starte rett etterpå.
Jeg føler meg ydmyket...at det virker som jeg har funnet på noe slikt "bare fordi" me too kampanjen... men det er ikke sån, jeg anmeldte det før denne kampanjen startet..
Er ikke meningen å si noe negativt her..men det er faktisk veldig mye for meg, isolerer meg til debatten roer seg ned.

Så til saken..
Jeg anmeldte og det ble stille.
Nå er noen blitt kalt inn til avhør.. blant annet fagpersonell jeg har snakket med, samboeren min, barnevernet da jeg var under barnevernets omsorg på tiden overgrepet skjedde...og det ble sakt at de er nærmere rettsak.
Hva skjer videre?     Det verste som kan skje er at saken henlegges, da vil jeg ikke bo i oslo, da vil jeg vekk...bo i en hytte i skogen med katten...
Jeg har jo hørt om de jentene som anmeldte uten at det var skjedd noe straffbart....men jeg er ikke en av de, men LIVREDD for å bli sett på som en av de.
Jeg er redd for at det skal komme mennesker hjem til meg, på døren, banke meg opp, utsette meg for mer...typ legge avføring i postkassen, bulke bilen til samboeren min... spre rykter... skade familien min.. 
Jeg vil bare gjemme meg vekk
Den siktede og den siktedes venner er typ steroidebrukere.. store og skumle.. skjønner ikke hvordan jeg turte å være venn med noen av de.
jeg får ikke sove, jeg har adrenalin i hele meg..
-1998

Kontakt dixi. https://www.dixi.no/

De har taushetsplikt og du kan være anonym.

On 23.12.2017 at 4:50 AM, AnonymBruker said:

Javel. Du har aldri hørt om familiehemmeligheter, venner som blir usikre på sin egen rolle overfor offeret, spesielt om de kjenner overgriper. Deg om det.

Endret av Atea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...