AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #1 Skrevet 22. desember 2017 Ja, så som overskriften nevner så er jeg en pleieassistent og en sykepleierstudent på første året. Jeg jobber som ekstrahjelp og det varierer fra hver måned med hvor ofte jeg jobber. Jeg har for eksempel ikke jobbet den siste måneden pga. eksamener. Jeg føler at dette innvirker på min trege utvikling... Sist gang jeg var på vakt denne uken så innså jeg at jeg er så dårlig på å ha god flyt når jeg utfører stell!. Det virker som jeg ikke tenker så strategisk og ender opp med å la ting bli litt rotete når jeg skal stelle, og sånn kan jeg ikke ha det. Spesielt ikke når jeg er en student....også tar jeg også lengre tid enn nødvendig. Har dere en sjekkliste for hva dere gjør FØR et stell og selve utførelsen? Anonymkode: 2c98f...04b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #2 Skrevet 22. desember 2017 Jobber du på sykehus eller sykehjem? Jeg jobbet 3. Hver helg i et halvt år på sykehus før jeg sluttet - var helt umulig å finne «flyten» og holde rutinene slik du beskriver. På sykehjem syntes jeg dette var mye enklere fordi man kjenner pasientene og man har et ansikt knyttet til rutinene. På sykehus er det nye pasienter hver gang man skal jobbe - på sykehjem er det de samme... Ikke mange råd, men jeg fant aldeles ikke flyten på sykehus. Sykehjem var bedre Anonymkode: e4190...aa0
Kontormus Skrevet 22. desember 2017 #3 Skrevet 22. desember 2017 Ja, nøkkelen ligger i å kjenne pasient. Det er klart at smertepåvirknign mobilitet og kognitive evner har mye og si for stellets forløp. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå