Gå til innhold

Hvordan holder dere klær freshe på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt om jeg reiser bort noen uker så blir klærne fort ekle og svette. Jeg syns ofte det er vanskelig å få vasket klær selv, man kan jo ikke bare kjøpe seg et tørkestativ liksom. Noen ganger tar jeg meg råd til å levere klær på vaskeri, men det er ikke så ofte jeg syns det blir bra.

Hvordan holder dere klærne deres freshe på langtur? 

Anonymkode: 3d56c...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å lufte dem om jeg kan (i sydligere strøk). 👍🏼

Anonymkode: 08841...50e

Skrevet

Vaskeri. Aldri hatt problemer med det. Får det rent og pent tilbake. 

Anonymkode: 0d5e6...3bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Lufter dem, sprayer dem med fabric freshener, og lufter dem litt til.

Skrevet

Jeg sørger for å ta med meg klær som ikke blir ødelagt om de vaskes litt hardt/feil og leverer dem til noen som vasker dem/vaskeri. Har aldri opplevd noe negativt ved det. Tar også med eller kjøper små poser med vaskemiddel slik at jeg kan skylle opp undertøy etc. i en håndvask/bøtte ved behov. 

Skrevet
På 23. desember 2017 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Vaskeri. Aldri hatt problemer med det. Får det rent og pent tilbake. 

Og vi fikk våre klær ødelagte av det. Så det gjøres ikke flere ganger(dette var i Vietnam)! Heldigvis hadde vi sendt med plagg det "ikke var så farlig med". 

Nå pakker jeg stort sett sånn at jeg har nye klær til hver dag, men hvis det er noe som brukes om igjen så blir det enten hengt ute til lufting, eller så vasker jeg det med litt vaskemiddel i vasken.

Anonymkode: ec156...44d

Skrevet

Vaskeri/hotellet vasker.

Anonymkode: 63b98...f7f

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og vi fikk våre klær ødelagte av det. Så det gjøres ikke flere ganger(dette var i Vietnam)! Heldigvis hadde vi sendt med plagg det "ikke var så farlig med". 

Nå pakker jeg stort sett sånn at jeg har nye klær til hver dag, men hvis det er noe som brukes om igjen så blir det enten hengt ute til lufting, eller så vasker jeg det med litt vaskemiddel i vasken.

Har gjort dette i årevis og aldri hatt problemer.

Anonymkode: 63b98...f7f

• Liker 1
Skrevet

Enten leverer jeg på vaskeri eller vasker det selv i vasken på hotellet. Har alltid med vaskepulver i en boks i toalettmappen uansett reiselengde, det er fort gjort å vaske et plagg eller to. Sender ikke de dyreste og mest sarte plaggene på vaskeri, men t-skjorter, bomullskjoler, dongeribukser og undertøy går fint an å ta på vaskeri. 

Anonymkode: 13535...539

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det mange ganger og ikke hatt problemer. Men i tilfelle uflaks, så tar jeg aldri med de dyreste og fineste jeg har. 

Ellers kan jeg anbefale ull. Luftes bare hvis det lukter. 

Skrevet

Vaskeri, men tar aldri med klær jeg er redd for 

Skrevet

Jeg vasker selv. Har alltid med vaskemiddel.

Skrevet

Vasker de. Har vaskemaskin i sydenleiligheten min

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva med undertøy? Dere som bor på hotellet, vasker det selv og tørker hvor? 

Anonymkode: 9be76...e87

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med undertøy? Dere som bor på hotellet, vasker det selv og tørker hvor? 

Hvis det bare er en helgetur gir jeg ofte sokker og boxer et raskt oppkok i vannkokeren og lar de henge til tørk på badet til neste dag. Unødvendig å vaske med vaskemiddel hver gang. Det er fresht etter 100 graders vann. 

AnonymBruker
Skrevet
Jeffe skrev (5 minutter siden):

Hvis det bare er en helgetur gir jeg ofte sokker og boxer et raskt oppkok i vannkokeren og lar de henge til tørk på badet til neste dag. Unødvendig å vaske med vaskemiddel hver gang. Det er fresht etter 100 graders vann. 

Vannkokeren?? Den på hotellet? Æsj

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser ikke helt problemet med å pakke med nok undertøy for 1-2 uker. Tar jo nesten ingen plass. Koster ikke stort å kjøpe nytt heller.

Ellers legger vi ofte innkjøp av nye klær til ferier. Da slipper man å pakke med seg så mye.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det al fresco 🙂

Anonymkode: 08836...198

Skrevet

Først og fremst, ikke reise i syntetisk. Helst ull.
Tar med meg gummihansker, bruker såpe fra hotellets dispenser og vasker for hånd. 
Dusjer hyppig for å forhindre svette og kroppsfett på klær.

Anonymkode: af1ed...bfc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 11.32):

Vannkokeren?? Den på hotellet? Æsj

Dette er grunnen til at jeg alltid har med egen reisevannkoker til kaffe/te… Fy faen så ekkelt!

Anonymkode: dfe23...3b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...