AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #1 Skrevet 22. desember 2017 Min samboer ble i sommer dratt inn i en barnefordelingsak av sin ex. Hun får, til tross for at hun tjener over 250kr i timen og er samboer med en som tjener over 600 000 i året, fri rettshjelp. Hvordan hun har fått til det, er noe jeg virkelig ikke forstår, og som plager meg mye. NAV regnet min samboer til over 600 000,- i året ( noe som ikke stemmer) og han får derfor ikke fri rettshjelp. Vi/han har derfor måtte betale alt av advokatregninger selv. Min samboer har lånt penger av bekjente og jeg har tatt opp forbrukslån og kontokreditt for å få til å betale advokaten hans. Vi har pr nå hatt over 100 000,- i advokatregninger. Jeg har maksa ut lånebeløp og han har inkassogjeld og betalingsanmerkninger på seg så han får ikke tatt opp lån. Vi har en advokatregning på 32 000,- som skulle vært betalt forje uke, som vi ikke har sjangs til å få betalt. Jeg er tom for ideer og utrolig stresset over den siste advokatregningen. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre, eller hvor vi skal få pengene fra. Jeg vet at hans advokatutgifter ikke er noe jeg skal rote meg bort i, men vi er samboere, og det går utover meg på et eller annet vis uansett hvordan man vender og vrir på det. Jeg synes det er utrolig urettferdig at hun som stevnet han, og som har en mye beder økonomi en oss, skal kunne få fri rettshjelp, mens han/vi må gå økonomisk konkurs for å ta opp kampen med henne. Anonymkode: f739b...437
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #2 Skrevet 23. desember 2017 At du syns det er urettferdig er nå så, men din samboer er jo ikke uskyldig havnet i en konflikt om barnefordeling som eksen har startet for å være ond. Det handler vel om at det var umulig å få din samboer til å vise samarbeidsvilje og oppfylle sine forpliktelser overfor de ungene han har bidratt til å sette til verden, og nå har hun fått nok. Hadde han samarbeidet hadde dette vært løst på et mye lavere nivå uten å dra inn masse advokater og måtte gå til sak for å få en løsning, så her er han kun skyld i egne problemer. At han har inkassogjeld og betalingsanmerkninger sier mye om han som person. Husk at hvis han dumper deg nå så får du masse gjeld pga han, så være forsiktig. Anonymkode: 91b8d...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #3 Skrevet 23. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du syns det er urettferdig er nå så. Det handler vel om at det var umulig å få din samboer til å vise samarbeidsvilje og oppfylle sine forpliktelser overfor de ungene han har bidratt til å sette til verden, og nå har hun fått nok. Hadde han samarbeidet hadde dette vært løst på et mye lavere nivå uten å dra inn masse advokater og måtte gå til sak for å få en løsning, så her er han kun skyld i egne problemer. Anonymkode: 91b8d...4c3 Vet du hva, du viser så liten evne til å reflektere at jeg blir helt paff. Det finnes saker som føres for retten av årsaker som du nevner i ditt innlegg, men, det finnes så mange saker som stevnes for helt andre grunner. Anonymkode: 72831...2ca 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 Om tallene nav har om lønnen hans ikke stemmer, så er jo dét det første dere bør få orden på, særlig om det har noe å si for om han får fri rettshjelp. Anonymkode: fd46e...50e 8
Suppetuppe Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du syns det er urettferdig er nå så, men din samboer er jo ikke uskyldig havnet i en konflikt om barnefordeling som eksen har startet for å være ond. Det handler vel om at det var umulig å få din samboer til å vise samarbeidsvilje og oppfylle sine forpliktelser overfor de ungene han har bidratt til å sette til verden, og nå har hun fått nok. Hadde han samarbeidet hadde dette vært løst på et mye lavere nivå uten å dra inn masse advokater og måtte gå til sak for å få en løsning, så her er han kun skyld i egne problemer. At han har inkassogjeld og betalingsanmerkninger sier mye om han som person. Husk at hvis han dumper deg nå så får du masse gjeld pga han, så være forsiktig. Anonymkode: 91b8d...4c3 Så unødvendig kommentar!
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: At du syns det er urettferdig er nå så, men din samboer er jo ikke uskyldig havnet i en konflikt om barnefordeling som eksen har startet for å være ond. Det handler vel om at det var umulig å få din samboer til å vise samarbeidsvilje og oppfylle sine forpliktelser overfor de ungene han har bidratt til å sette til verden, og nå har hun fått nok. Hadde han samarbeidet hadde dette vært løst på et mye lavere nivå uten å dra inn masse advokater og måtte gå til sak for å få en løsning, så her er han kun skyld i egne problemer. At han har inkassogjeld og betalingsanmerkninger sier mye om han som person. Husk at hvis han dumper deg nå så får du masse gjeld pga han, så være forsiktig. Anonymkode: 91b8d...4c3 Jo faktisk. Han har hatt hovedansvaret for deres felles barn i 2 år siden hun "ikke orket å være mor lengre" når de gikk fra hverandre. Hun har hatt samvær annenhver helg, senere annenhver lang helg. De har hatt utallige omganger på familievernkontoret der han har gjort alt i sin makt for at hun skal få mer samvær. Alle meklerene de har vært innom har gitt han medhold, og bedt hun om å være mer samarbeidvillig. Men hun er kun intr i 50/50 fordeling, og nekter å samarbeide om noe annet. Hun trakk også inn barnevernet som konkluderte med at hun er vanskelig og han gjør faktisk alt han kan for å få til et bra samarbeid. Inkassogjelden han har, er pga hun. Hun svindlet nav for mange hundre tusen mens han hadde 3 jobber for å få ting til å gå rundt. Hun beholdt bilen de kjøpte rett før bruddet, men betalte ikke på lånet. Da lånet sto på min samboer, var det han som fikk betalinsanmerkninger og senere gjeld da han mistet jobben. Synd det er fasinerende at første konklusjon er at far vanskelig når det er snakk om barn og samvær. Uansett seting. Det finnes mange mødre der ute som gjør livet til et helvette for sine tidligere halvdeler Anonymkode: f739b...437 1
Majott Skrevet 23. desember 2017 #7 Skrevet 23. desember 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Jo faktisk. Han har hatt hovedansvaret for deres felles barn i 2 år siden hun "ikke orket å være mor lengre" når de gikk fra hverandre. Hun har hatt samvær annenhver helg, senere annenhver lang helg. De har hatt utallige omganger på familievernkontoret der han har gjort alt i sin makt for at hun skal få mer samvær. Alle meklerene de har vært innom har gitt han medhold, og bedt hun om å være mer samarbeidvillig. Men hun er kun intr i 50/50 fordeling, og nekter å samarbeide om noe annet. Hun trakk også inn barnevernet som konkluderte med at hun er vanskelig og han gjør faktisk alt han kan for å få til et bra samarbeid. Inkassogjelden han har, er pga hun. Hun svindlet nav for mange hundre tusen mens han hadde 3 jobber for å få ting til å gå rundt. Hun beholdt bilen de kjøpte rett før bruddet, men betalte ikke på lånet. Da lånet sto på min samboer, var det han som fikk betalinsanmerkninger og senere gjeld da han mistet jobben. Synd det er fasinerende at første konklusjon er at far vanskelig når det er snakk om barn og samvær. Uansett seting. Det finnes mange mødre der ute som gjør livet til et helvette for sine tidligere halvdeler Anonymkode: f739b...437 Ok. Her har han vært med på å rote det skikkelig til. Det er ikke bare henne! Hvorfor ble han dratt inn i at hun svindlet NAV? Det var jo hennes ansvar. Hvorfor hadde han så dårlig oversikt over et lån som sto i HANS navn at det førte til betalingsanmerkninger? Han burde "solgt" bilen til henne, eller i det minste kontaktet långiver hver mnd for å høre om avdrag ble betalt. Særlig når han visste at hun hadde svindlet NAV før dette, det viser jo at hun ikke er til å stole på. 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #8 Skrevet 23. desember 2017 56 minutter siden, Majott skrev: Ok. Her har han vært med på å rote det skikkelig til. Det er ikke bare henne! Hvorfor ble han dratt inn i at hun svindlet NAV? Det var jo hennes ansvar. Hvorfor hadde han så dårlig oversikt over et lån som sto i HANS navn at det førte til betalingsanmerkninger? Han burde "solgt" bilen til henne, eller i det minste kontaktet långiver hver mnd for å høre om avdrag ble betalt. Særlig når han visste at hun hadde svindlet NAV før dette, det viser jo at hun ikke er til å stole på. Han viste ikke det. At hun har svindlet nav kom frem for 6 mnd si, da hun glad og fornøyd fortalte til moren hans at hun slapp fengsel fordi de hadde tatt hensyn til at hun hadde datteren på 50/50 samvær (hun løy for å slippe fengsel) og at hun istedefor fikk lønnstrekk hver mnd. Det kom også opp på rettsmøte i oktober. Han ble ikke dratt inn i det. Men han fikk vite om det. Anonymkode: f739b...437
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #9 Skrevet 23. desember 2017 Kan du forklare hvorfor hun ikke bør ha barnet 50%? Anonymkode: ea27b...547
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #10 Skrevet 23. desember 2017 På 22.12.2017 den 23.44, AnonymBruker skrev: Min samboer ble i sommer dratt inn i en barnefordelingsak av sin ex. Hun får, til tross for at hun tjener over 250kr i timen og er samboer med en som tjener over 600 000 i året, fri rettshjelp. Hvordan hun har fått til det, er noe jeg virkelig ikke forstår, og som plager meg mye. NAV regnet min samboer til over 600 000,- i året ( noe som ikke stemmer) og han får derfor ikke fri rettshjelp. Vi/han har derfor måtte betale alt av advokatregninger selv. Min samboer har lånt penger av bekjente og jeg har tatt opp forbrukslån og kontokreditt for å få til å betale advokaten hans. Vi har pr nå hatt over 100 000,- i advokatregninger. Jeg har maksa ut lånebeløp og han har inkassogjeld og betalingsanmerkninger på seg så han får ikke tatt opp lån. Vi har en advokatregning på 32 000,- som skulle vært betalt forje uke, som vi ikke har sjangs til å få betalt. Jeg er tom for ideer og utrolig stresset over den siste advokatregningen. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre, eller hvor vi skal få pengene fra. Jeg vet at hans advokatutgifter ikke er noe jeg skal rote meg bort i, men vi er samboere, og det går utover meg på et eller annet vis uansett hvordan man vender og vrir på det. Jeg synes det er utrolig urettferdig at hun som stevnet han, og som har en mye beder økonomi en oss, skal kunne få fri rettshjelp, mens han/vi må gå økonomisk konkurs for å ta opp kampen med henne. Anonymkode: f739b...437 Eeeh, da må han selvfølgelig si fra da, så han blir beregnet etter riktig lønn! Kjære vene, så tiltaksløs. Og så vanvittig lite gjennomtenkt av deg å ta opp lån for han, når dere allerede har dårlig økonomi. Her er det noe som ikke stemmer i historien din. Enten holder du noe tilbake, eller så lyver samboeren din til deg. Hvorfor skal ikke mor få 50/50? Slik dere driver på ender dere med økonomisk ruin, slik at dere kanskje ikke har råd til å ha barnet i det hele tatt. Hva skal det være godt for? Anonymkode: fe4f9...171 1
Gjest Blondie65 Skrevet 23. desember 2017 #11 Skrevet 23. desember 2017 Han skulle bare ha hentet bilen når første purring kom. Utover det: få NAV til å korrigere inntektsgrunnlaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå