Gå til innhold

Politisk ukorrekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om spillet politisk ukorrekt? Har spilt det flere ganger på vors med venner. Syns det er et gøy spill, men noen ganger kan det bli for drøyt, og det kan gjøre meg ukomfortabel enkelte ganger, fordi jeg kan føle meg uhøflig og slem - Fører til dårlig samvittighet....

Dog syns jeg at folk kan få velge selv om de vil spille det eller ikke.  Syns det blir for dumt å trekke spillet fra butikker og gjøre det utilgjengelig. Altså det ligger i navnet "politisk ukorrekt" - Man skal ikke trenge å være politisk korrekte. 

Litt sprøtt at enkelte (bla. meg noen ganger), syns sånne drøye "spill" er gøyale, men man kan ikke alltids gjøre no med humoren vår😅

Hva tenker du?

Anonymkode: fc4f4...00e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Butikker står fritt til å velge å ikke selge produkter de ikke ønsker å bli forbundet med. Det synes jeg er helt greit. 

Anonymkode: 77fcf...26c

• Liker 3
Skrevet

Ble raskt kjedelig. Føler ikke noe over det spillet, har aldri koblet humor med virkeligheten, med mindre en person forteller en vits der han indirekte/ direkte oppfordrer til dårlig oppførsel. Noe som kommer an på helheten. Jeg kan for eks kalle noen en retard, homo eller en autist, uten at jeg mener at de bokstavlig talt er det, eller at jeg ser ned på de gruppene. Jeg skiller humor og virkelighet. Jeg skiller ekte begreper og stereotypiske begreper man bruker for å fornærme noen. Når jeg kaller noen an autist, så mener jeg ikke at de er diagnosen autist, jeg mener de er stereotypen der en autist er obsessive eller har dårlige sosiale antenner. Det er en forskjell. Du kan se på det som en slags meta-humor om du vil, der man gjør narr av stereotypene fordi man vet de er tåpelige og at å bruke det som fornærmelse er tåpelig. 

Anonymkode: 98d4d...1e8

• Liker 1
Skrevet

Bare grovt. Ikke morsomt. 

Anonymkode: 28024...f76

• Liker 5
Skrevet

I Norge anno 2017 kan man yttre de mest ekstreme ting så lenge man husker på å bare si "vits" bak. Forkastelig kultur. 

For øvrig har butikkene lov til å selge de produktene de selv ønsker. Så dette er jo egentlig ikke en sak.

Anonymkode: 14778...7e2

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

I Norge anno 2017 kan man yttre de mest ekstreme ting så lenge man husker på å bare si "vits" bak. Forkastelig kultur.

Anonymkode: 14778...7e2

Jeg synes vi har en helt fantastisk kultur (og rettsvesen) som tillater oss å gjøre nettopp det, og det er verd å verne om. Alternativet vil vi egentlig ikke ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...