Gå til innhold

er det turnoff når du er på date med en mann ,og får vite at han er ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har asperger, og er 27 år, og kommer til å være enslig og ensom bestandig. 

Anonymkode: 7ce52...ec2

Min bror er eldre enn deg, har asperger og er på damejakt. 

Han anbefaler boka The Rosie project, som handler om en med asperger som sliter litt med vennskap og kjærlighet. Jeg har lest den, den er ganske morsom. https://www.goodreads.com/book/show/16181775-the-rosie-project

Anonymkode: 213a3...c09

Skrevet
På 22.12.2017 den 19.18, Horten Market skrev:

Det er uaktuelt for enhver som ser etter en "kjæreste" som kan forsørge seg. En som kan ta over for mamma eller pappa når redet er forlatt. Det er flere kvinner enn menn i den kategorien. Langt flere.

Du kan jo kanskje svare for deg selv enn for ENHVER. 

Anonymkode: 46540...a90

• Liker 1
Skrevet
På 24.12.2017 den 2.31, AnonymBruker skrev:

Absolutt! Kunne ALDRI vært sammen med en ufør person.

Anonymkode: 6d316...4d0

Den uføre kan ihvertfall skrive. :klaske:

Skrevet
På 22.12.2017 den 22.27, Spiteful skrev:

Jeg skammer meg over å si dette, men ja. Å date noen som er ufør er rett og slett no go. 

Jeg har vokst opp med en mor som er renholder pga. mangel på utdannelse i Norge, og en far som ikke har høyere utdanning enn vgs. fordi han ble tvunget ut i krig, og som nå er ufør. Jeg har hele livet sett hvor mye de sliter med økonomien sin, og dette har påvirket meg i oppveksten. Kall meg overfladisk og materialistisk, men det er rett og slett ikke et liv jeg vil leve til den dagen jeg dør.

Ikke misforstå, jeg har alltid hatt tak over hodet, varme og gode klær og mat på bordet, samt. til en viss grad fått det jeg har ønsket meg, men foreldrene mime har slitt svært mye med å få endene til å møtes. De prøvde å spare opp penger til meg, og da pappa ble ufør måtte de (etter min tillatelse) bruke opp alle 40 000kr som var oppspart, for å dekke regninger og mat til en familie på 5. Har nå som student ingen oppsparte midler, noe alle andre venner har. 

Jeg vil rett og slett ikke leve på en slik måte som mine foreldre har levd, og jeg vil ikke utsette eventuelle barn for en slikt oppvekst. Derfor nekter jeg å date og utvikle følelser for noen som er ufør eller "bare" har vgs. utdanning. Jeg er ikke norsk, men nekter å gifte meg med noen fra hjemlandet mitt som ikke kommer til å ha gydlig utdanning i Norge og som ikke kan språket her. 

Jeg sliter meg helt ut på studie for å få bra karakterer, slik at jeg kan få en jobb og klare å få en gjennomsnittelig lønn. Jeg nekter å da å la kjærlighet komme i veien for meg. Det høres helt jævlig ut, jeg vet det, men jeg er rett og slett luta lei av å leve som mine foreldre har gjort, og er livredd for å ikke engang klare det de har klart. 

Det er selvsagt noe helt annet hvis den jeg forelsker meg i og deler livet med blir ufør underveis i forholdet, men jeg går ikke bevisst inn i forhold med en som har dårlig økonomi. 

Hvorfor sier du at du ikke er norsk når du er oppvokst her. Regner med at du også har fått norsk statsborgerskap. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier du at du ikke er norsk når du er oppvokst her. Regner med at du også har fått norsk statsborgerskap. 

Jeg har bodd her hele livet og norsk statsborgerskap. Livet iNorge er det eneste jeg kjenner til, men jeg har jo svart hår og brun hud... Jeg ser jo ikke norsk ut? 

Skrevet
2 minutter siden, Spiteful skrev:

Jeg har bodd her hele livet og norsk statsborgerskap. Livet iNorge er det eneste jeg kjenner til, men jeg har jo svart hår og brun hud... Jeg ser jo ikke norsk ut? 

Da uttrykker du deg kanskje feil. 

Skrevet
2 hours ago, straamann said:

Ja, nærmere 300 i året. Minstelønn i Norge for voksne er ca 160 kr timen.

Vi har ingen generell minstelønn her i landet.

2 hours ago, straamann said:

Det vil si at en person som har minstelønn og jobber 100% tjener omtrent det samme som en som har ung ufør. Dersom man har vanlig minstesats uføretrygd, er den på ca 230 000. Det er under fatiigdomsgrensa ifølge EUs definisjon.  Med ung ufør har man mer enn 4000 kr ekstra i mnd iforhold til en med ordinær minste uføretrygd.

Uføre skattes som vanlig lønnsinntekt ja, men samtidig er skattesystemet bygget slik at selv om man hadde jobbet og tjent f.eks 350 000 i året, hadde man ikke sittet igjen med vesentlig mer. Fordi skattetrykket ved 350 000 brutte er mye høyere enn ved inntekt på 270 000.

Det stemmer ikke. Tjener man 350.000 sitter en igjen med ca 50.000 mer enn den med ung ufør netto etter skatt.

Anonymkode: 7ce52...ec2

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da uttrykker du deg kanskje feil. 

Hva mener du? På hvilken måte uttrykker jeg meg feil?

Skrevet
8 timer siden, Spiteful skrev:

Virker som det er en del brukere på KG uten livserfaring. Skjønner utmerket hva du mener - har mye kontakt med innvandrere fra diverse land, og det er helt normalt at folk født og oppvokst i Norge fortsatt ikke føler seg norsk selv etter flere tiår her. Jeg skjønner de/dere godt - det handler om tilhørighet. Hadde jeg blitt født og oppvokst i Sør-Afrika, Japan eller Chicago hadde jeg fortsatt vært "norsk". Det går an å være begge deler - man kan faktisk være innvandrer og "norsk" akkurat som amerikanere blir forent seg i mellom, men det skjønner ikke hvite nordmenn flest. Her er det enten eller..Har man følelser for begge land er man pr definisjon landssviker eller utlending. Ganske håpløst....og dette kommer fra en som i utgangspunktet er "fremmedfiendtlig" (men som tross alt har oldeforeldre fra "utlandet").... 

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, Aule skrev:

Virker som det er en del brukere på KG uten livserfaring. Skjønner utmerket hva du mener - har mye kontakt med innvandrere fra diverse land, og det er helt normalt at folk født og oppvokst i Norge fortsatt ikke føler seg norsk selv etter flere tiår her. Jeg skjønner de/dere godt - det handler om tilhørighet. Hadde jeg blitt født og oppvokst i Sør-Afrika, Japan eller Chicago hadde jeg fortsatt vært "norsk". Det går an å være begge deler - man kan faktisk være innvandrer og "norsk" akkurat som amerikanere blir forent seg i mellom, men det skjønner ikke hvite nordmenn flest. Her er det enten eller..Har man følelser for begge land er man pr definisjon landssviker eller utlending. Ganske håpløst....og dette kommer fra en som i utgangspunktet er "fremmedfiendtlig" (men som tross alt har oldeforeldre fra "utlandet").... 

Greia er at jeg er "(for) norsk" i hjemlandet, og "(for) utlending" her i Norge. Selvsagt følger jeg norsk kultur, feirer jul og 17 mai, men jeg feirer også hjemlandet sine tradisjonelle høytider. 

Flere norske venner sier at jeg er norsk, men jeg syns jeg burde være forsiktig med å si det rundt folk, da det finnes mange som er uenige... Syns generelt norsk/ikke norsk er en vanskelig debatt, for det er så vanvittig mange ulike meninger og følelser involvert...

Skrevet

10

Anonymkode: 1d336...eab

Skrevet
23 timer siden, Spiteful skrev:

Du forveksler mellom

Jeg er ikke norsk.

Jeg har ikke norsk opprinnelse.  

Det er forskjell og det er eks nr to du mente. 

Skrevet

Jeg er meget glad for at disse i tråden som ikke vil date uføre, har kommet frem til dette selv.

Det er positivt for de uføre, da de slipper å hanskes med berm som egentlig ikke vil ha dem som partner. På denne måten blir det lettere for de uføre å finne seg en makker.

De som da ikke vil date uføre luker seg selv ut. Vinn-vinn:-)

Anonymkode: 75830...d03

Skrevet
14 timer siden, Aule skrev:

Hva vet du om det? Jeg kan fortelle deg at der tar du HELT feil. 

Skrevet
23 timer siden, Spiteful skrev:

15 timer siden, Aule skrev:

31 minutter siden, Spiteful skrev:

Greia er at jeg er "(for) norsk" i hjemlandet, og "(for) utlending" her i Norge. Selvsagt følger jeg norsk kultur, feirer jul og 17 mai, men jeg feirer også hjemlandet sine tradisjonelle høytider. 

Flere norske venner sier at jeg er norsk, men jeg syns jeg burde være forsiktig med å si det rundt folk, da det finnes mange som er uenige... Syns generelt norsk/ikke norsk er en vanskelig debatt, for det er så vanvittig mange ulike meninger og følelser involvert...

Kanskje dere skal ta dette et annet sted. Dere avsporer ts sin tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...