Gå til innhold

er det turnoff når du er på date med en mann ,og får vite at han er ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke på grunn av hull i CV'en. Men PÅ GRUNN AV disse så har han ikke blitt innkalt til ett eneste intervju. Søknadene hans er knallbra - såpass VET jeg.

Han har også gått fra bedrift til bedrift og banket på dører. Tror nav syntes det var mer convenient nå, etter alle disse årene, å innvilge uføretrygd. 

Vet ikke om du følger med på nyhetene,  men her om dagen handlet det om en fyr som hadde gjort et studie og sendt ut 5000 fiktive jobbsøknader.

På 2500 av disse søkte han som om han var i jobb, på 1250 som om han var arbeidsledig, og de resterende 1250 som om han var i tiltak via NAV. Han var helt klart mest attraktiv når han allerede var i arbeid, men påfallende lite attraktiv under tiltak via NAV. 

Anonymkode: c9a87...386

Har han prøvd å få jobb som vasker, kassa på kiwi og lignende? Eller vil han bare ha fancy jobber? 

Anonymkode: 2aa9f...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Axl Rose skrev:

Sex skal de i hvert fall ha kvinnfolka:nori:Om man er ufør eller ikke. Det er som oftest jeg som stopper dating. Når det begynner å bli for seriøst og damene får seriøse følelser. Jeg er slem jeg vet. 

Og har god fantasi :)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

håper ikke du taler for alle kvinner, da får jeg aldri dyppa løken igjen, kan like gjerne gå ut med et bang

Anonymkode: 4ac03...ae9

Hvorfor ligger du bare med uføre kvinner?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han prøvd å få jobb som vasker, kassa på kiwi og lignende? Eller vil han bare ha fancy jobber? 

Det er rift om jobbene i dagligvarebransjen nå. Helst vil de ha folk med erfaring i bransjen. 

Vaskebyrå tar nok inn folk, men en skal ha god fysisk helse for å klare en slik jobb dag etter dag. Jeg prøvde meg et halvt år... 

Anonymkode: 213a3...c09

• Liker 1
Skrevet

Det at man er ufør i seg selv er ikke noe jeg hadde brydd meg for mye om, men det faktumet at man har ''skjult'' sannheten og plutselig forteller noe veldig personlig er det som hadde plaget meg mest. Det kunne ha vært noe annet og, feks. hadde synes det var turn-off hvis mannen min plutselig forteller han har ligget med 12 andre før meg etter vi har vært sammen. 

Anonymkode: ce7f8...358

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og har god fantasi :)

Har damene god fantasi? :fnise:

Gjest Axl Rose
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at man er ufør i seg selv er ikke noe jeg hadde brydd meg for mye om, men det faktumet at man har ''skjult'' sannheten og plutselig forteller noe veldig personlig er det som hadde plaget meg mest. Det kunne ha vært noe annet og, feks. hadde synes det var turn-off hvis mannen min plutselig forteller han har ligget med 12 andre før meg etter vi har vært sammen. 

Noe er best å skjule.

Eneste jeg har skjult for noen er fortiden. Rus. At jeg ble slått i oppveksten. Selvmordsforsøk osv. Det er fortid og alle jeg datet og dater har ikke vondt av å ikke vite. Noen visste det. Ellers er det ikke noe jeg vil snakke med alle damer om. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Fortid er fortid.

Skrevet
9 hours ago, Axl Rose said:

Noe er best å skjule.

Eneste jeg har skjult for noen er fortiden. Rus. At jeg ble slått i oppveksten. Selvmordsforsøk osv. Det er fortid og alle jeg datet og dater har ikke vondt av å ikke vite. Noen visste det. Ellers er det ikke noe jeg vil snakke med alle damer om. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Fortid er fortid.

Det kan jeg skjønne, men det er veldig personlig i forhold til det å være ufør og synes det blir ikke helt riktig å sammenligne det.

Gjest Axl Rose
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg skjønne, men det er veldig personlig i forhold til det å være ufør og synes det blir ikke helt riktig å sammenligne det.

Ja og skjule at man er ufør blir for dumt :P Er ikke noe å være flau over.

Skrevet
På 22.12.2017 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Ja? Og jeg tenner bare på disse. Hva var vanskelig å forstå?

Anonymkode: 680f8...e01

Det snakkes ikke om navere i hi.

Anonymkode: 58101...898

Skrevet
21 minutter siden, Axl Rose skrev:

Ja og skjule at man er ufør blir for dumt :P Er ikke noe å være flau over.

Det kan i enkelte tilfeller være like greit å ikke opplyse om det. Ikke fordi man er flau men fordi man går lei av å få slengt imot seg fordommer.

Anonymkode: 58101...898

Skrevet (endret)

hadde jeg datet en mann og det kom fram at han var ufør tror jeg nok det hadde vært en stor turn of for meg. Hadde der derimot vært samboeren min, som jeg har vært sammen med i nesten 5 år, og som jeg elsker og har historie og følelser for. Ja da hadde det ikke gjort noe. Kaster ikke bort alt vi har og mannen jeg elsker bare fordi jåhannahdee blitt ufør.

Endret av Cyndaquil
Skrevet
På 22.12.2017 den 3.18, AnonymBruker skrev:

Skjønner du ikke det? Det er fordi at hvis man blir utfør før en viss alder, blir man "ung ufør", det vil si at man får mye høyere sats enn feks en 26-åring som starter prosessen med å bli ufør. Det er gjerne enten medfødte tilstander, eller ting som har kommet i ungdomsårene. Har man feks fått en sykdom da man var 13, vet man kanskje mye om utviklinga av den sykdommen fram til man er 22. Det kan også være snakk om en ulykke som setter stopper for en hel del ting. Blir man da ung ufør, kan man fokusere på rehabilitering uten at man risikerer å miste inntekt, og kan heller eventuelt senere prøver seg i arbeidslivet på deltid, som jo dagens uføreregler åpner opp for. 

Jeg vet ikke helt hvilke ideer du har om hvordan fysisk sykdom oppstår. Noe kan nok komme som slitasje på grunn av alder eller fysisk arbeid. Men mye av det er bare fordi man er uheldig å ha eller få et eller annet som påvirker arbeidsevnen. 

Anonymkode: 213a3...c09

Medfødte sykdommer som gjør at man ikke fungerer i arbeidslivet er ikke en mann for meg. Selvfølgelig forstår jeg at deg finnes, mener bare at da er det med såpass grunner at jeg aldri ville gått inn i et forhold. Medfødte plager = nei takk. Psykiske sykdommer = neitakk. 

Slitasje etter mange års arbeid så mener jeg om vi hadde vært i et forhold i mange år så skjer det noe. Da blir man jo i forholdet, men ung ufør styrer jeg pent unna. 

Anonymkode: 7bfb8...6f0

Skrevet

0

Anonymkode: 51f1c...9c0

Skrevet
På 22.12.2017 den 21.52, straamann skrev:

Du har faktisk vært sammen med en som var lam? Ok.

Du svarte ikke helt på spørsmålet mitt, men tolker deg dithen at du kunne godtatt noen funskjonsbegrensninger i sengen, så lenge det er variasjonsmuligheter. De aller fleste uføre er jo ingen begrensninger i sengen. Mange friske mennesker er jo ekstremt kjedelige i sengen, selv om de ikke er uføre. Så det har vel ikke bare med om man er ufør å gjøre.

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg er ufør og har sex hver dag... Vaginaen er vel blant det som faktisk fungerer greit på meg..

Anonymkode: 51f1c...9c0

• Liker 2
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, bare svarer. 

Forventer, siden du er 100% ufør, at du er såpass syk at du ikke kan stå i arbeid. Jeg vet hva alvorlig  sykdom gjør med et forhold/famile,  og hadde aldri med vitende vilje gått inn noe slikt frivillig. Det stiller seg delvsagt anderledes om den personen heg elsker blir rammet av sykdom/ulykker og siden blir ufør.

Hvis du egentlig bare er slask og taper, som har klart kunststykket å sno seg til trygd (*spy*) er du ihvertfall HELT uaktuell å date. Hadde heller blitt nonne.

Skrevet

Absolutt! Kunne ALDRI vært sammen med en ufør person.

Anonymkode: 6d316...4d0

Skrevet

Helt ærlig, ja litt. Men ikke fullstendig. Syns det kommer an på hvorfor han er ufør, hva slags tanker han har om sin egen fremtid karrieremessig, og ikke minst hvordan han tilbringer dagene sine som ufør. Stabil økonomi er jo selvsagt alltid et pluss, men jeg er helt åpen for at man kan få et fint forhold uansett. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er interessant at de fleste kvinner sier de ALDRI kunne vært sammen med en ufør mann, men menn flest er åpne for å være sammen med en ufør kvinne.

Antar at det er fordi kvinner fremdeles tiltrekkes makt og penger (Giske & Co), mens menn vurderer utseende og en "husmor" som viktigere enn om damen evt er ufør.  Vi er ikke likestilt i 2017. Jeg tviler på om man kan overstyre biologien med politikk. Politikk kan imidlertid bidra til å flytte grensene for hva som er akseptabelt, på godt og vondt.

Min påstand er at den gruppen i Norge som er mest utsatt for neglisjering, hat og utstøting de neste 10 årene, er hvite menn med helseplager - uansett alder og personlighet. Hatet mot innvandrere lever fortsatt, men er ikke akseptert i offentligheten og dør gradvis ut. Hatet mot hvite menn med lav sosioøkonomisk status derimot, er økende og blir tilogmed oppmuntret til i offentligheten. Det er trist å være vitne til.

Endret av straamann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...