Aule Skrevet 22. desember 2017 #61 Skrevet 22. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå tror jeg du blander sammen navere og uføre! Anonymkode: 38fd2...f36 Nei, ta en titt på hvor enorm økningen har vært i statistikkene. Ser det selv nesten daglig. Kryr av stakkarslige "uføre" som er navere/parasitter/snyltere/whatever.
straamann Skrevet 22. desember 2017 #62 Skrevet 22. desember 2017 7 minutter siden, Aule skrev: Jeg er ikke perfekt selv. Godt å høre. Har lav utdanning og eier lite, men jeg GIDDER i hvertfall å stå opp om morran og gå på jobb, skape noe, betale skatt og bidra til samfunnet istedenfor å sitte hjemme i godstolen å syte ut på internett. Eller vi kan si det slik at du er priviligert som ikke har noen helseutfordringer som hindrer deg i å gå i jobb, hvor du får bruke dine evner og føle deg som et del av et fellesskap, får lønn som er til å leve av og i tillegg har overskudd til å sitte her på Kvinneguiden å syte over alle disse forferdelige uføre snylterne. Og forresten, hvor har du det fra at uføre ikke står opp om morgenen? 5
straamann Skrevet 22. desember 2017 #63 Skrevet 22. desember 2017 4 minutter siden, Aule skrev: Nei, ta en titt på hvor enorm økningen har vært i statistikkene. Ser det selv nesten daglig. Kryr av stakkarslige "uføre" som er navere/parasitter/snyltere/whatever. Det er ikke økning i uføre. Det er flere NAVere som blir tatt på grunn av at NAV nå stiller strengere krav enn noensinne, men det betyr ikke at det er flere NAVere nå enn tidligere. Faktisk er det vanskeligere å NAVe nå nettopp på grunn av strengere kontroll og at flere blir tatt. Minst 95% av uføre er ikke NAVere, men rettmessige mottagere av det sikkerhetsnettet en lav uføretrygd skal være. Kanksje du trenger det sikkerhetsnettet selv en dag. 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #64 Skrevet 22. desember 2017 5 minutter siden, Aule skrev: Kryr av stakkarslige "uføre" som er navere/parasitter/snyltere/whatever. Du har fått deg jobb som lege i NAV, skjønner jeg, siden du vet hvilke diagnoser alle i nærområdet som er stønadmottagere har? Anonymkode: 213a3...c09 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #65 Skrevet 22. desember 2017 Uførhet er en dealbreaker uansett kjønn. Anonymkode: b584c...db7
straamann Skrevet 22. desember 2017 #66 Skrevet 22. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen sexstillinger er noe annet enn lam i store deler av kroppen. Sistnevnte har jeg forsøkt, og i det lange løp ble det veldig kjedelig. Anonymkode: d240d...034 Du har faktisk vært sammen med en som var lam? Ok. Du svarte ikke helt på spørsmålet mitt, men tolker deg dithen at du kunne godtatt noen funskjonsbegrensninger i sengen, så lenge det er variasjonsmuligheter. De aller fleste uføre er jo ingen begrensninger i sengen. Mange friske mennesker er jo ekstremt kjedelige i sengen, selv om de ikke er uføre. Så det har vel ikke bare med om man er ufør å gjøre.
ViljaH Skrevet 22. desember 2017 #67 Skrevet 22. desember 2017 1 time siden, straamann skrev: Det høres utrolig egoistisk og kynisk ut. Men jeg forstår deg, forsåvidt. Mennesker er jo egoistiske av natur, det er sånn vi overlever. Vi er bare snille med andre hvis det gagner oss selv. Håper bare du er klar over at det samme kan ramme deg om du blir ufør. At ingen menn vil ha deg, fordi de heller vil ha noen som er penere og rikere. Men da er de vel manns-svin... Egoistisk å kynisk? Når en kvinne skal velge seg livspartner så bør hun selvsagt velge en mann som kan bidra til driften av familien AS både økonomisk, praktisk, emosjonelt. Det er tungt nok å skape et hjem og en familie om hun ikke skal ha en mann som ikke klarer å bidra men må forsørges og pleies. Det vil absolutt gå utover barnas oppvekstvilkår, og der er kvinner biologisk skrudd sammen til å prioritere sitt avkoms velvære svært høyt. Derfor vil kvinner gå for en mann som er en ressurs for henne og familien. 3
straamann Skrevet 22. desember 2017 #68 Skrevet 22. desember 2017 Akkurat nå, ViljaH skrev: Egoistisk å kynisk? Når en kvinne skal velge seg livspartner så bør hun selvsagt velge en mann som kan bidra til driften av familien AS både økonomisk, praktisk, emosjonelt. Det er tungt nok å skape et hjem og en familie om hun ikke skal ha en mann som ikke klarer å bidra men må forsørges og pleies. Det vil absolutt gå utover barnas oppvekstvilkår, og der er kvinner biologisk skrudd sammen til å prioritere sitt avkoms velvære svært høyt. Derfor vil kvinner gå for en mann som er en ressurs for henne og familien. Jo, men det er ikke gitt at en som er ufør ikke kan bidra praktisk og økonomisk til familien. De færreste uføre må pleies i betydningen pleiepasient, og om vedkommende var pleiepasient hadde dere nok ikke havnet på date i utgangspunktet.. Ellers enig i at kvinner gjerne velger en partner med høy status, lønn og andre ytre mål på suksess. Det hadde jeg selv gjort hvis jeg kunne velge og vrake i kvinner. Men så er det desverre ikke alle ressurssterke menn som er snille med familien sin. Ihvertfall ikke emosjonelt.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #69 Skrevet 22. desember 2017 2 minutter siden, straamann skrev: Du har faktisk vært sammen med en som var lam? Ok. Du svarte ikke helt på spørsmålet mitt, men tolker deg dithen at du kunne godtatt noen funskjonsbegrensninger i sengen, så lenge det er variasjonsmuligheter. De aller fleste uføre er jo ingen begrensninger i sengen. Mange friske mennesker er jo ekstremt kjedelige i sengen, selv om de ikke er uføre. Så det har vel ikke bare med om man er ufør å gjøre. Ja, det har jeg faktisk vært, hvor utrolig det enn måtte høres ut for deg. Jeg har da begrensninger selv, det er ikke alle kama sutra stillinger jeg er myk nok til for å si det sånn. For meg er det viktig at vedkommende er i stand til å "støte", altså å bruke hoftene sine. Om det mangler et bein, så er ikke det diskvalifiserende i seg selv liksom, hverken i sengen eller i arbeidsmarkedet. Anonymkode: d240d...034 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #70 Skrevet 22. desember 2017 Det hadde vært uaktuelt. Anonymkode: 27c5d...40f
straamann Skrevet 22. desember 2017 #71 Skrevet 22. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det har jeg faktisk vært, hvor utrolig det enn måtte høres ut for deg. Jeg har da begrensninger selv, det er ikke alle kama sutra stillinger jeg er myk nok til for å si det sånn. For meg er det viktig at vedkommende er i stand til å "støte", altså å bruke hoftene sine. Om det mangler et bein, så er ikke det diskvalifiserende i seg selv liksom, hverken i sengen eller i arbeidsmarkedet. Anonymkode: d240d...034 Jeg ser ikke ned på personer som er lam, hvis du lurte på det. Og vet at også de er i forhold og har et sexliv, om enn begrenset. For meg er det viktig at en kvinne har hofter, slik at vi kan ha sex. Om det mangler et bein, så er det bare lettere å komme til 1
ViljaH Skrevet 22. desember 2017 #72 Skrevet 22. desember 2017 2 minutter siden, straamann skrev: Jo, men det er ikke gitt at en som er ufør ikke kan bidra praktisk og økonomisk til familien. De færreste uføre må pleies i betydningen pleiepasient, og om vedkommende var pleiepasient hadde dere nok ikke havnet på date i utgangspunktet.. Ellers enig i at kvinner gjerne velger en partner med høy status, lønn og andre ytre mål på suksess. Det hadde jeg selv gjort hvis jeg kunne velge og vrake i kvinner. Men så er det desverre ikke alle ressurssterke menn som er snille med familien sin. Ihvertfall ikke emosjonelt. Uføretrygd er ofte ikke særlig god lønn, spesielt om man er ung. Dessverre er boligprisene helt crazy for tiden, og en familie må bo et sted det er plass til dem. Man må ikke leve et rikmannsliv, men bosted og mat osv må til. Jeg mente ikke pleies som i pleiepasient, men at den uføre har utfordringer som gjør at personen trenger mer hjelp/støtte/tilpasninger av sin partner, som går utover dennes totalbelastning. Full jobb, hovedansvar for barn og hjem, støtte ufør partner - det kan bli mye for en skrott.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #73 Skrevet 22. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Navere er arbeidsledige late mennesker. Ikke uføre mennesker. Lær deg riktig begrep. Anonymkode: 58101...898 Ja? Og jeg tenner bare på disse. Hva var vanskelig å forstå? Anonymkode: 680f8...e01
straamann Skrevet 22. desember 2017 #74 Skrevet 22. desember 2017 1 minutt siden, ViljaH skrev: Uføretrygd er ofte ikke særlig god lønn, spesielt om man er ung. Dessverre er boligprisene helt crazy for tiden, og en familie må bo et sted det er plass til dem. Man må ikke leve et rikmannsliv, men bosted og mat osv må til. Jeg mente ikke pleies som i pleiepasient, men at den uføre har utfordringer som gjør at personen trenger mer hjelp/støtte/tilpasninger av sin partner, som går utover dennes totalbelastning. Full jobb, hovedansvar for barn og hjem, støtte ufør partner - det kan bli mye for en skrott. Uføretrygd om man blir trygdet før man er 26, er faktisk nærmere 300 000 i året. Med lav skatt, og en del andre goder. Og da er man ikke så langt fra nettolønnen til en ordinær jobb. Det skjer jo samlivsbrudd hele tiden, som går kraftig ut over økonomien til begge parter. Mange mødre blir eneforsørgere, og ikke alle får vesentlig økonomisk bidrag fra far. Det fører jo også til en stor belastning på familien. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #75 Skrevet 22. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: gi meg en skala fra 1-10 hvor turn off det er, hilsen ung ufør mann 22 Anonymkode: 4ac03...ae9 Vel, du spør, så beklager å måtte si 10. Anonymkode: 15a6f...1fb
Aule Skrevet 22. desember 2017 #76 Skrevet 22. desember 2017 (endret) @straamann 32 minutter siden, straamann skrev: Eller vi kan si det slik at du er priviligert som ikke har noen helseutfordringer som hindrer deg i å gå i jobb, hvor du får bruke dine evner og føle deg som et del av et fellesskap, får lønn som er til å leve av og i tillegg har overskudd til å sitte her på Kvinneguiden å syte over alle disse forferdelige uføre snylterne. Og forresten, hvor har du det fra at uføre ikke står opp om morgenen? Jeg er ikke privilegert. Jeg er helt normal. Problemet er at det har blitt normalt å påføre sykdom på store deler av befolkningen. Nå har det liksom blitt normalt å ha "helseutfordringer" og å være "ufør". Dere uføre ser man gjerne på treningsstudio og kjøpesenteret på dagtid stradende rundt i trange skjorter og stygge benklær, men det får være en annen diskusjon. Er så møkk lei av dere internett-offere som har vokst opp i rekkehus med Volvo stasjonsvogn og Golden Retriever, for så å fremstå som dere har kriget i Vietnam 1968-1972. Dere må slutte å hele tiden stille krav til velferdsstaten, men heller spørre dere selv hva dere kan gjøre for staten. Yt litt tilbake til en forandring. Endret 22. desember 2017 av Aule 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #77 Skrevet 22. desember 2017 2 minutter siden, Aule skrev: @straamann Jeg Jeg er ikke privilegert. Jeg er helt normal. Problemet er at det har blitt normalt å påføre sykdom på store deler av befolkningen. Nå har det liksom blitt normalt å ha "helseutfordringer" og å være "ufør". Dere uføre ser man gjerne på treningsstudio og kjøpesenteret på dagtid stradende rundt i trange skjorter og tygge benklær, men det får være en annen diskusjon. Er så møkk lei av dere internett-offere som har vokst opp i rekkehus med Volvo stasjonsvogn og Golden Retriever, for så å fremstå som dere har kriget i Vietnam 1968-1972. Dere må slutte å hele tiden stille krav til velferdsstaten, men heller spørre dere selv hva dere kan gjøre for staten. Yt litt tilbake til en forandring. Da ville jeg mye heller kriget i Vietnam. Den skandinaviske drømmen er motbydelig. Anonymkode: 680f8...e01
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #78 Skrevet 22. desember 2017 Jeg er kjæreste med en som tilfeldigvis ble ufør. Det er en så liten del av han at det hadde ikke noe med mitt valg av han som kjæreste. Han er snill, omtenksom, positiv og reflektert. Disse kvalitetene var de jeg falt for 😍 Anonymkode: 72fd9...50c 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #79 Skrevet 22. desember 2017 Hadde gledelig valgt han fremfor en person som utgir seg for å være ufør på et anonymt forum, kun for å skape fordommer, og trykke andre ned. 😊 Anonymkode: 24101...a52 1
Spiteful Skrevet 22. desember 2017 #80 Skrevet 22. desember 2017 Jeg skammer meg over å si dette, men ja. Å date noen som er ufør er rett og slett no go. Jeg har vokst opp med en mor som er renholder pga. mangel på utdannelse i Norge, og en far som ikke har høyere utdanning enn vgs. fordi han ble tvunget ut i krig, og som nå er ufør. Jeg har hele livet sett hvor mye de sliter med økonomien sin, og dette har påvirket meg i oppveksten. Kall meg overfladisk og materialistisk, men det er rett og slett ikke et liv jeg vil leve til den dagen jeg dør. Ikke misforstå, jeg har alltid hatt tak over hodet, varme og gode klær og mat på bordet, samt. til en viss grad fått det jeg har ønsket meg, men foreldrene mime har slitt svært mye med å få endene til å møtes. De prøvde å spare opp penger til meg, og da pappa ble ufør måtte de (etter min tillatelse) bruke opp alle 40 000kr som var oppspart, for å dekke regninger og mat til en familie på 5. Har nå som student ingen oppsparte midler, noe alle andre venner har. Jeg vil rett og slett ikke leve på en slik måte som mine foreldre har levd, og jeg vil ikke utsette eventuelle barn for en slikt oppvekst. Derfor nekter jeg å date og utvikle følelser for noen som er ufør eller "bare" har vgs. utdanning. Jeg er ikke norsk, men nekter å gifte meg med noen fra hjemlandet mitt som ikke kommer til å ha gydlig utdanning i Norge og som ikke kan språket her. Jeg sliter meg helt ut på studie for å få bra karakterer, slik at jeg kan få en jobb og klare å få en gjennomsnittelig lønn. Jeg nekter å da å la kjærlighet komme i veien for meg. Det høres helt jævlig ut, jeg vet det, men jeg er rett og slett luta lei av å leve som mine foreldre har gjort, og er livredd for å ikke engang klare det de har klart. Det er selvsagt noe helt annet hvis den jeg forelsker meg i og deler livet med blir ufør underveis i forholdet, men jeg går ikke bevisst inn i forhold med en som har dårlig økonomi. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå