straamann Skrevet 22. desember 2017 #41 Skrevet 22. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg leter etter mennesket jeg passer sammen med. Den type person kan finnes de fleste steder. Bortsett fra i IS, kanskje Anonymkode: 941e9...65c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #42 Skrevet 22. desember 2017 Hadde aldri havnet på en date uten å ha avklart jobbsituasjonen. Ellers kommer det an på funksjonsnivå. Ufør som følge av psykiske årsaker orker jeg ikke. Kunne heller ikke klart meg med en person som er lam i store deler av kroppen, men da som følge av at sexen ikke blir helt den samme. Jeg klarer helt ærlig ikke å se for meg en person for meg som ikke har noen form for restarbeidsevne, så 100 % ufør er nok helt uaktuelt. Maks 60 kanskje. Anonymkode: d240d...034 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #43 Skrevet 22. desember 2017 Min mann ble nettopp ufør - etter å ha forsøkt å få jobb i 10 år gjennom nav. Han har sosial angst, men hadde fint klart en kontorjobb. På grunn av hull i CV'en er det ingen som har giddet å på søknadene hans engang. Vi har så vi klarer oss, men optimalt skulle jeg sett at han gjorde et eller annet- så selvbildet slapp å bli knust. Selv er jeg i full jobb og vel så dét. Slutt å dra alle uføre over én kam! Anonymkode: c9a87...386 5
Maleficenta Skrevet 22. desember 2017 #44 Skrevet 22. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er vel ingen som blir ufør av å være deprimert men.. for eksempel kraftig autisme eller psykopati og tilpasningsforstyrrelser kan føre til uførhet men da er man jo så psyk at man ikke fungerer oppegående blandt folk, og i det tilfellet er man jo heller ikke så ideell som partner Anonymkode: 32eca...f4c Trodde psykopater funherte bra i arbeidslivet jeg de er jo ofte i toppstillinger.. 5
Maleficenta Skrevet 22. desember 2017 #45 Skrevet 22. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann ble nettopp ufør - etter å ha forsøkt å få jobb i 10 år gjennom nav. Han har sosial angst, men hadde fint klart en kontorjobb. På grunn av hull i CV'en er det ingen som har giddet å på søknadene hans engang. Vi har så vi klarer oss, men optimalt skulle jeg sett at han gjorde et eller annet- så selvbildet slapp å bli knust. Selv er jeg i full jobb og vel så dét. Slutt å dra alle uføre over én kam! Anonymkode: c9a87...386 Hæ ble han ufør pga hull i cvn? 10
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #46 Skrevet 22. desember 2017 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Hæ ble han ufør pga hull i cvn? Er vel som om i perioden med arbeidsutprøving/jobbsøknader. Mangelende jobb blir lett til mer manglende jobb, når en kun skal ansette den beste, eller ihvertfall de mer normale. Anonymkode: 213a3...c09 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #47 Skrevet 22. desember 2017 Skjønner ikke hvorfor du er ufør i en alder av 22 det vil jo si at du ikke en gang har prøvd deg i arbeidslivet. Da er det jo noe veldig galt, av den grunn ville ikke jeg blitt sammen med en ufør. Det er noe annet om du har en fysisk sykdom som har kommet etter mange år med hardt arbeid. Anonymkode: 7bfb8...6f0 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #48 Skrevet 22. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor du er ufør i en alder av 22 det vil jo si at du ikke en gang har prøvd deg i arbeidslivet. Da er det jo noe veldig galt, av den grunn ville ikke jeg blitt sammen med en ufør. Det er noe annet om du har en fysisk sykdom som har kommet etter mange år med hardt arbeid. Anonymkode: 7bfb8...6f0 Skjønner du ikke det? Det er fordi at hvis man blir utfør før en viss alder, blir man "ung ufør", det vil si at man får mye høyere sats enn feks en 26-åring som starter prosessen med å bli ufør. Det er gjerne enten medfødte tilstander, eller ting som har kommet i ungdomsårene. Har man feks fått en sykdom da man var 13, vet man kanskje mye om utviklinga av den sykdommen fram til man er 22. Det kan også være snakk om en ulykke som setter stopper for en hel del ting. Blir man da ung ufør, kan man fokusere på rehabilitering uten at man risikerer å miste inntekt, og kan heller eventuelt senere prøver seg i arbeidslivet på deltid, som jo dagens uføreregler åpner opp for. Jeg vet ikke helt hvilke ideer du har om hvordan fysisk sykdom oppstår. Noe kan nok komme som slitasje på grunn av alder eller fysisk arbeid. Men mye av det er bare fordi man er uheldig å ha eller få et eller annet som påvirker arbeidsevnen. Anonymkode: 213a3...c09 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #49 Skrevet 22. desember 2017 11 minutter siden, Maleficenta skrev: Hæ ble han ufør pga hull i cvn? Selvsagt ikke på grunn av hull i CV'en. Men PÅ GRUNN AV disse så har han ikke blitt innkalt til ett eneste intervju. Søknadene hans er knallbra - såpass VET jeg. Han har også gått fra bedrift til bedrift og banket på dører. Tror nav syntes det var mer convenient nå, etter alle disse årene, å innvilge uføretrygd. Vet ikke om du følger med på nyhetene, men her om dagen handlet det om en fyr som hadde gjort et studie og sendt ut 5000 fiktive jobbsøknader. På 2500 av disse søkte han som om han var i jobb, på 1250 som om han var arbeidsledig, og de resterende 1250 som om han var i tiltak via NAV. Han var helt klart mest attraktiv når han allerede var i arbeid, men påfallende lite attraktiv under tiltak via NAV. Anonymkode: c9a87...386 1
Eplemos Skrevet 22. desember 2017 #50 Skrevet 22. desember 2017 Hadde nok aldri gått ut med en ufør i utgangspunktet. Total dealbreaker.
straamann Skrevet 22. desember 2017 #51 Skrevet 22. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri havnet på en date uten å ha avklart jobbsituasjonen. Ellers kommer det an på funksjonsnivå. Ufør som følge av psykiske årsaker orker jeg ikke. Kunne heller ikke klart meg med en person som er lam i store deler av kroppen, men da som følge av at sexen ikke blir helt den samme. Jeg klarer helt ærlig ikke å se for meg en person for meg som ikke har noen form for restarbeidsevne, så 100 % ufør er nok helt uaktuelt. Maks 60 kanskje. Anonymkode: d240d...034 Hva om personen er mentalt oppegående, 50% i jobb og fysisk i super form - men på grunn av en skade er det noen sexstillinger han ikke klarer. Er forhold da uaktuelt?
straamann Skrevet 22. desember 2017 #52 Skrevet 22. desember 2017 3 minutter siden, Eplemos skrev: Hadde nok aldri gått ut med en ufør i utgangspunktet. Total dealbreaker. Hva med en pappagutt fra Frogner som aldri har gjort et dags ærlig arbeid selv om han er fullt arbeidsfør? 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #53 Skrevet 22. desember 2017 Kunne ikke brydd meg mindre, bare han klarer å betale egne regninger. Anonymkode: eff7f...817 1
Aule Skrevet 22. desember 2017 #54 Skrevet 22. desember 2017 Har et inntrykk av at en del yngre ikke engang gidder å prøve før de blir naver. Letteste utveien - ikke bare kan de sitte å game døgnet rundt, men de får betalt for det. Jeg skjønner utmerket godt at ingen kvinne ønsker en uføretrygdet mann. Blir matt av å lese alle de stakkarslige innleggene på dette forumet av diverse unge, late menn som ikke orker å gjøre noe med livet deres og velger å sitte hjemme å selv-diagnostisere seg selv. Jeg er ikke perfekt selv. Har lav utdanning og eier lite, men jeg GIDDER i hvertfall å stå opp om morran og gå på jobb, skape noe, betale skatt og bidra til samfunnet istedenfor å sitte hjemme i godstolen å syte ut på internett. Og i tillegg forventer dere at unge, vakre norske kvinner skal hive seg i fanget deres?....Er for mange urealistiske hubbabubba-fjortiser som forventer villa og drømmepartner uansett innsats. Dog gjelder vel det begge kjønn.... 7
Måbarefåsiat... Skrevet 22. desember 2017 #55 Skrevet 22. desember 2017 Det går fint om du er ufør. Så lenge du har et sted å bo, klarer å håndtere økonomien og livet sjæl. 1
WubWub Skrevet 22. desember 2017 #56 Skrevet 22. desember 2017 Det er nok store forskjeller innad hos kjønnene her. Menn er ofte mer tolerante og aksepterende ovenfor uføretrygdede kvinner når det kommer til datingmarkedet. Men for de fleste kvinner er det uaktuelt med en uføretrygdet mann. Det henger nok isammen med fastgrodde tanker om at kvinnen skal forsørges. Litt rart i 2017 når kvinner kan skaffe seg en egen inntekt 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #57 Skrevet 22. desember 2017 3 minutter siden, Aule said: Har et inntrykk av at en del yngre ikke engang gidder å prøve før de blir naver. Letteste utveien - ikke bare kan de sitte å game døgnet rundt, men de får betalt for det. Jeg skjønner utmerket godt at ingen kvinne ønsker en uføretrygdet mann. Blir matt av å lese alle de stakkarslige innleggene på dette forumet av diverse unge, late menn som ikke orker å gjøre noe med livet deres og velger å sitte hjemme å selv-diagnostisere seg selv. Jeg er ikke perfekt selv. Har lav utdanning og eier lite, men jeg GIDDER i hvertfall å stå opp om morran og gå på jobb, skape noe, betale skatt og bidra til samfunnet istedenfor å sitte hjemme i godstolen å syte ut på internett. Og i tillegg forventer dere at unge, vakre norske kvinner skal hive seg i fanget deres?....Er for mange urealistiske hubbabubba-fjortiser som forventer villa og drømmepartner uansett innsats. Dog gjelder vel det begge kjønn.... Nå tror jeg du blander sammen navere og uføre! Anonymkode: 38fd2...f36 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #58 Skrevet 22. desember 2017 2 minutter siden, Aule skrev: Har et inntrykk av at en del yngre ikke engang gidder å prøve før de blir naver. Letteste utveien - ikke bare kan de sitte å game døgnet rundt, men de får betalt for det. Jeg skjønner utmerket godt at ingen kvinne ønsker en uføretrygdet mann. Blir matt av å lese alle de stakkarslige innleggene på dette forumet av diverse unge, late menn som ikke orker å gjøre noe med livet deres og velger å sitte hjemme å selv-diagnostisere seg selv. Der er nok ikke sånn man blir ufør, min venn. Det er som regel en lang prosess fram dit, som medfører legebesøk, diagnoser, kanskje spesialister, arbeidsutprøving, eventuelt omskolering etc etc. Som regel får man kun 50 % ufør i første omgang,og må gjennom en ny runde hvis man skal graderes til 60-100 % ufør. Men det er en del unge psykisk syke som ikke kommer helt videre fordi de har vært for dårlige til å fullføre videregående skole. Uten videregående får omtrent ingen jobb lenger, i dag, og uten at de blir bedre psykisk, klarer de ikke å ta opp igjen fag. Hvis du vet hva en kan gjøre med det, kan du sikkert vinne en pris. Anonymkode: 213a3...c09 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #59 Skrevet 22. desember 2017 Ville vært helt uaktuelt for min del å rote meg opp i en som var ufør. Både av økonomiske årsaker og praktiske. Anonymkode: 4b9a7...db6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #60 Skrevet 22. desember 2017 9 minutter siden, straamann skrev: Hva om personen er mentalt oppegående, 50% i jobb og fysisk i super form - men på grunn av en skade er det noen sexstillinger han ikke klarer. Er forhold da uaktuelt? Noen sexstillinger er noe annet enn lam i store deler av kroppen. Sistnevnte har jeg forsøkt, og i det lange løp ble det veldig kjedelig. Anonymkode: d240d...034
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå