Gjest Frankenstein1 Skrevet 22. desember 2017 #21 Skrevet 22. desember 2017 Hvorfor er du ufør da, TS? Umulig å gi deg et tall uten å vite årsaken til at du er ufør, da det kan bety så mangt.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #22 Skrevet 22. desember 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor mange er det? Veldig få, kanskje 1 av 1000 damer er på jakt etter en mann til å forsørge henne. Sånn sett vet jeg om gaaaanske mange fler menn enn kvinner som ikke gidder å skaffe seg jobb og snylter på dama, kompiser og foreldre Anonymkode: 32eca...f4c Og jeg vet om langt flere kvinner og ikke en eneste mann som gjør dette... Anonymkode: 9a563...6b8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #23 Skrevet 22. desember 2017 Helt uaktuelt, uansett årsak. Anonymkode: 33612...677
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #24 Skrevet 22. desember 2017 Det hadde kommet helt an på 2 ting: 1) Funksjonsevne. Er du såpass syk at jeg må se for meg å ta hånd om deg og hjelpe deg med alt mulig? Er du ufør pga. psykiske plager som angst eller depresjon? I så fall er det dealbreaker. 2) Økonomisk situasjon. Er du ufør med minstesats slik at det å dra lasset økonomisk blir min byrde? Blir det å eie enebolig og bil en uoppnåelig drøm fordi du ikke får innvilget lån pga. lav inntekt? Da teller det også negativt. Ellers er det jo ikke lun negativt; Dersom du er temmelig oppegående både fysisk og psykisk samt har en grei uføretrygd utbetalt så er det jo ikke dumt med en mann som er hjemme når barna kommer hjem fra skolen, kan ordne middag og gjøre en del husarbeid på dagtid osv. Dersom økonomi ikke blir en bekymring og du kan avlaste meg i hjemmet så er uførheten Ok. Anonymkode: ae955...f0f 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #25 Skrevet 22. desember 2017 For et rart spørsmål. Man får vel ikke bare vite at folk er ufør, man får vel vite mer om situasjonen. Er det pga psykisk helse? Fysisk helse? Hvordan er hverdagen? Det er forskjell på folk som er ufør; noen har store vansker med alt, andre er veldig aktive, men klarer bare ikke å jobbe i det tempoet en jobb krever. Fun fact: Eksen min var ikke ufør, men på sosialstønad (hadde vært student og falt ut av studiet) da vi møttes. Jeg var med på å forsørge ham som kjæreste og samboer inntil han etterhvert tok seg ny utdannning. Da jeg falt ut av min jobb pga sykdom, forsørget jeg langt på vei meg selv pga god AAP, men da jeg ble FRISK og begynte i delltidsjobb og midlertidig jobb og etterhvert ble arbeidsledig, da droppet mannen min meg som en stein, trass i at han selv nettopp hadde fått relevant fast jobb og kunne forsørge oss. Han sa han følte jeg "lurt" (?). Om noen år tjener jeg trolig bedre enn ham, jeg har dobbelt så lang utdanning og starter på ny deltidsutdanning nå. Antageligvis slike greit å se hva folk er "laget av". Det er ihvertfall ikke sånn at de som har vært der selv, skjønner det bedre. Eller for å svare på spørsmålet; for meg er den aller viktigste egenskapen hos en kjæreste, mental stabilitet og evnen til utholdenhet. Anonymkode: 213a3...c09 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #26 Skrevet 22. desember 2017 Er ufør selv. Det hadde ikke vært noen avgjørende faktor for meg, naturlig nok. Håper jeg hadde synes det samme hvis jeg ikke var ufør også. Blir jævlig overfladisk ellers. Anonymkode: 954c4...562 2
straamann Skrevet 22. desember 2017 #27 Skrevet 22. desember 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hvis du er mann så er det for meg en turnoff. Menn har som regel hovedinntekten i et lengre forhold med alt det innebærer. I tillegg ville det betydd at han var mye hjemme. Anonymkode: d2c6e...283 Trodde det var likestilling jeg i 2017? 37 minutter siden, frøkna skrev: Det hadde vært uaktuelt for meg å date en person som er ufør. Jeg respekterer den meningen. Man kan ikke tvinge noen til å date noen. På den annen side, så synes jeg det er spesielt å kategorisk utelukke å date en person som er ufør. Uføre er i veldig ulike situasjoner og er ulike personligheter selv om de er uføre. Og forøvrig; hvem som helst av oss kan bli ufør. Det kan skje i morgen eller om 10 år. 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fullstendig uaktuellt. Anonymkode: a227e...be0 Politikk og biologi er to ulike verdener ja. 30 minutter siden, Horten Market skrev: Det er uaktuelt for enhver som ser etter en "kjæreste" som kan forsørge seg. En som kan ta over for mamma eller pappa når redet er forlatt. Det er flere kvinner enn menn i den kategorien. Langt flere. I et likestillt samfunn, må det vel være ok at mannen går hjemme å steller mens kvinnen har inntekten? Alle par må få lov til å bestemme selv hva som er riktig for dem. Og kvinner må se å ta ansvar for sitt eget liv, ikke sette som krav at mannen skal forsørge dem økonomisk for at man skal være i et forhold. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel ingen som blir ufør av å være deprimert men.. for eksempel kraftig autisme eller psykopati og tilpasningsforstyrrelser kan føre til uførhet men da er man jo så psyk at man ikke fungerer oppegående blandt folk, og i det tilfellet er man jo heller ikke så ideell som partner Anonymkode: 32eca...f4c Desverre mange kvinner som tiltrekkes psykopater og blir værende i dysfunksjonelle forhold over lengre tid.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #28 Skrevet 22. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde kommet helt an på 2 ting: 1) Funksjonsevne. Er du såpass syk at jeg må se for meg å ta hånd om deg og hjelpe deg med alt mulig? Er du ufør pga. psykiske plager som angst eller depresjon? I så fall er det dealbreaker. 2) Økonomisk situasjon. Er du ufør med minstesats slik at det å dra lasset økonomisk blir min byrde? Blir det å eie enebolig og bil en uoppnåelig drøm fordi du ikke får innvilget lån pga. lav inntekt? Da teller det også negativt. Ellers er det jo ikke lun negativt; Dersom du er temmelig oppegående både fysisk og psykisk samt har en grei uføretrygd utbetalt så er det jo ikke dumt med en mann som er hjemme når barna kommer hjem fra skolen, kan ordne middag og gjøre en del husarbeid på dagtid osv. Dersom økonomi ikke blir en bekymring og du kan avlaste meg i hjemmet så er uførheten Ok. Anonymkode: ae955...f0f Tror ikke du helt forstår hva en ufør person er. Det som er uthevet spesielt. I tillegg utelukker du en mann med minstesats. Ts, du sier ikke årsaken til at du er ufør. For min del er det helt avgjørende hva som er årsaken til uførheten og hvordan han håndterer dette og hvordan han behandler andre rundt seg. Anonymkode: 0d0c5...3b3 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #30 Skrevet 22. desember 2017 Selvsagt er det turnoff kvinner vil tross alt være med menn ikke guttevalper. Anonymkode: ef416...006
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #31 Skrevet 22. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvsagt er det turnoff kvinner vil tross alt være med menn ikke guttevalper. Anonymkode: ef416...006 Spørsmålet var om inntekt/helse, ikke alder. Anonymkode: 213a3...c09 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #32 Skrevet 22. desember 2017 6 minutter siden, straamann skrev: Trodde det var likestilling jeg i 2017? Jeg respekterer den meningen. Man kan ikke tvinge noen til å date noen. På den annen side, så synes jeg det er spesielt å kategorisk utelukke å date en person som er ufør. Uføre er i veldig ulike situasjoner og er ulike personligheter selv om de er uføre. Og forøvrig; hvem som helst av oss kan bli ufør. Det kan skje i morgen eller om 10 år. Politikk og biologi er to ulike verdener ja. I et likestillt samfunn, må det vel være ok at mannen går hjemme å steller mens kvinnen har inntekten? Alle par må få lov til å bestemme selv hva som er riktig for dem. Og kvinner må se å ta ansvar for sitt eget liv, ikke sette som krav at mannen skal forsørge dem økonomisk for at man skal være i et forhold. Desverre mange kvinner som tiltrekkes psykopater og blir værende i dysfunksjonelle forhold over lengre tid. Ang likestilling og hovedinntekt så nei det er ikke 100% likestilling i norge enda, menn får fortsatt bedre betalt enn kvinner og lettere fast stilling enn kvinner, derfor er det fler menn enn kvinner som har hovedinntekten/størst inntekt i en familie, ikke fordi dama forventer eller krever det men fordi menn fortsatt er bedre betalt. Ang uførhet ja helt enig, det kan ramme enhver av oss og man er ikke noe dårligere menneske av den grunn, og det er heller funksjonsbegrensingene som for noen setter en stopper for å ville gå i forhold med de. Det finnes noen for alle, er man for syk til å sykle tour de norge hver sommer og jogge med kjæresten hver dag finnes det nok av de som hygger seg i sofaen og hjemme med partneren sin også Ang psykopater er det ingen som tiltrekkes av selve psykopaten, men den han eller hun utgir seg for å være. Få skjønner at de har med en psykopat å gjøre før de er sterkt følelsesmessig tilknyttet og ofte psykisk nedbrutt, men nok om det, det er ikke temaet for denne tråden. Anonymkode: 32eca...f4c 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #33 Skrevet 22. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er det turnoff kvinner vil tross alt være med menn ikke guttevalper. Anonymkode: ef416...006 Man er da like mye mann eller kvinne selvom man er uheldig og blitt alvorlig syk eller skadet. Anonymkode: 32eca...f4c 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #34 Skrevet 22. desember 2017 Stakkars de som er uføretrygdet. De har jo ikke sjans i havet til å få seg dame. Anonymkode: 27ef6...34d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #35 Skrevet 22. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stakkars de som er uføretrygdet. De har jo ikke sjans i havet til å få seg dame. Anonymkode: 27ef6...34d Noen er åpne for det, men da kommer det an på hvorfor man er ufør. Anonymkode: 0d0c5...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #36 Skrevet 22. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er da like mye mann eller kvinne selvom man er uheldig og blitt alvorlig syk eller skadet. Anonymkode: 32eca...f4c Enig. Var en stygg kommentar fra ab 006 Anonymkode: 27ef6...34d 2
straamann Skrevet 22. desember 2017 #37 Skrevet 22. desember 2017 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ang likestilling og hovedinntekt så nei det er ikke 100% likestilling i norge enda, menn får fortsatt bedre betalt enn kvinner og lettere fast stilling enn kvinner, derfor er det fler menn enn kvinner som har hovedinntekten/størst inntekt i en familie, ikke fordi dama forventer eller krever det men fordi menn fortsatt er bedre betalt. Ang uførhet ja helt enig, det kan ramme enhver av oss og man er ikke noe dårligere menneske av den grunn, og det er heller funksjonsbegrensingene som for noen setter en stopper for å ville gå i forhold med de. Det finnes noen for alle, er man for syk til å sykle tour de norge hver sommer og jogge med kjæresten hver dag finnes det nok av de som hygger seg i sofaen og hjemme med partneren sin også Ang psykopater er det ingen som tiltrekkes av selve psykopaten, men den han eller hun utgir seg for å være. Få skjønner at de har med en psykopat å gjøre før de er sterkt følelsesmessig tilknyttet og ofte psykisk nedbrutt, men nok om det, det er ikke temaet for denne tråden. Anonymkode: 32eca...f4c Nja. På et statistisk nivå er det nok riktig, men forskjellene er i ferd med å jevnes ut, og på et individnivå er det en stor gruppe kvinner i dag som tjener mer enn mange menn. Jeg mener det ikke er grunnlag for å si at en kvinne av i dag er avhengig av en manns inntekt. Enig i det du sier med funskjonsbegrensning. Jeg mener at alle mennesker har rett til fysisk og psykisk nærhet, men man kan ikke tvinge noen til å være i et forhold med noen som har helt andre forutsetninger enn dem selv. Sånn fungerer bare ikke biologien og tiltrekkning. Men jeg merker en tendens til en kategorisk avvisning av uføre som datingmateriale. Jeg har vært i jobb i mange år, og har ikke tjent mer enn kvinner i samme stilling som jeg hadde. I de årene datet jeg uføre kvinner. At det ikke ble forhold av det, hadde ikke noe med at de var uføre å gjøre. Det er forøvrig mange nordmenn, både kvinner og menn, som ikke lever et liv der man må være toppidrettsutøver for å være fungerende i et forhold. Mange liker å sitte hjemme i sofaen. Og de fleste uføre er faktisk ikke totalt handikappet - mange har god funskjon, bare ikke god nok til å gå fulltid i jobb. Psykopater var nok en avsporing, men det er ikke helt irrelevant. Poenget mitt er at kvinner, som menn, er ofre for irrasjonelle og biologiske valg. Vi tiltrekkes ikke alltid det som er best for oss, og vi tar irrasjonelle valg som ikke samsvarer med våre politiske standpunkt. Desverre ender mange opp i dårlige forhold, fordi de som du sier, blir tiltrukket av ideen om noe. På samme måte som mange blir frastøtet av uføre som datingmateriale, selv om det i praksis ikke trenger å være en rasjonell grunn til det. Endret 22. desember 2017 av straamann 1
Gjest making.a.mess Skrevet 22. desember 2017 #38 Skrevet 22. desember 2017 Uaktuelt. Det er kjekt å vite at en partner kan ordne opp i det meste om det skulle skje noe. Også økonomisk. Ville ikke innledet et forhold til en ufør, Men når man først er sammen og han deretter blir ufør så er det ikke dumpegrunn.
straamann Skrevet 22. desember 2017 #39 Skrevet 22. desember 2017 2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Uaktuelt. Det er kjekt å vite at en partner kan ordne opp i det meste om det skulle skje noe. Også økonomisk. Ville ikke innledet et forhold til en ufør, Men når man først er sammen og han deretter blir ufør så er det ikke dumpegrunn. Det høres utrolig egoistisk og kynisk ut. Men jeg forstår deg, forsåvidt. Mennesker er jo egoistiske av natur, det er sånn vi overlever. Vi er bare snille med andre hvis det gagner oss selv. Håper bare du er klar over at det samme kan ramme deg om du blir ufør. At ingen menn vil ha deg, fordi de heller vil ha noen som er penere og rikere. Men da er de vel manns-svin... 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #40 Skrevet 22. desember 2017 Nei. Jeg leter etter mennesket jeg passer sammen med. Den type person kan finnes de fleste steder. Bortsett fra i IS, kanskje Anonymkode: 941e9...65c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå