Gå til innhold

Barnehageleder som kjefter på ansatt fremfor barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk med meg dette i går når jeg henta ungen, han går da i en annen avdeling men de deler utegarderobe. Ganske sikker på at denne sjefen ikke så at jeg var der. 

Men uansett, denne lederen brølte til sin ansatte. Først fikk hun kjeft for at hun ikke hadde tatt alle ungene inn samtidig, så ut som om hun ville ta inn noen om gangen og så for at det gikk for treigt med avkledning. Det fløt med våte klær rundt i hele gangen og den der stakkars dama prøvde å plukke opp våte klær samtidig som hun kledde av. Vi snakker kjeft ja, med veldig kvass stemme. Som "gammelt" befal vet jeg at ett med kommando ovenfra ikke skal kjefte på underbefal foran soldatene sine, av mange årsaker. Skulle jo tro at samme prinsipp skulle gjelde her? Ikke minst at dette ikke er noen trygghet.

Tror det bare handlet om at de skulle ha noe frukt eller noe i den gaten. Hadde det vært i min avdeling hadde jeg sagt i fra altså. Synes ikke det der er bra, men er det noe å ta opp når det på en måte ikke gjelder mitt barn?

Anonymkode: bf71b...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en gammel dame? Kansje på tide å pensjonere seg muligens. Dette hørest ikke bra ut.

Anonymkode: b273c...9f2

Skrevet

I det hele tatt er ledere som kjefter foran andre, uprofesjonelle. Jeg jobbet i butikk før, og min butikksjef tok gjerne høylytte "personalsamtaler" i butikken med kunder tilstede. For det første er det utdriting. For det andre er det jævlig urettferdig for man kan jo ikke komme med tilsvar. Fordi man selv i det minste gjerne vil oppføre seg ordentlig. Og hadde jeg begynt å svare, hadde jeg klikka, blittt høyrøstet og det hadde blitt en enda mer utrivelig situasjon.

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en gammel dame? Kansje på tide å pensjonere seg muligens. Dette hørest ikke bra ut.

Anonymkode: b273c...9f2

Nei, ser ganske ung ut, sikkert bikka 30 men neppe mange år siden. 

Anonymkode: bf71b...5ef

Skrevet
2 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

I det hele tatt er ledere som kjefter foran andre, uprofesjonelle. Jeg jobbet i butikk før, og min butikksjef tok gjerne høylytte "personalsamtaler" i butikken med kunder tilstede. For det første er det utdriting. For det andre er det jævlig urettferdig for man kan jo ikke komme med tilsvar. Fordi man selv i det minste gjerne vil oppføre seg ordentlig. Og hadde jeg begynt å svare, hadde jeg klikka, blittt høyrøstet og det hadde blitt en enda mer utrivelig situasjon.

Suger uansett. Uansett ikke helt det samme som i en barnehage

Anonymkode: c1382...069

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Man kjefter ikke på ansatte uansett setting. Hadde reagert kraftig på at noen snakket til et annet menneske på den måten. Det r uprofesjonelt og uakseptabelt. Har man noe kritikk å komme med til ansatte så snakker man om det en rolig og konstruktiv måte. Hadde sjefen min kjeftet på meg så hadde vedkommende fått høre det og jeg hadde gått rett til HR.

Skrevet

Hvordan tenker du at det er aktuelt å IKKE si ifra om dette?

Det er helt uhørt oppførsel - spesielt ovenfor barna. Jeg ville meldt saken til kommunen i tillegg.

Anonymkode: 67571...332

• Liker 2
Skrevet

Det hadde jeg meldt inn skriftlig til det kommunale tilsynet. Det var slik i den barnehagen jeg jobber i. Vi tok det opp gang på gang men det ble bare verre og verre. Flere sluttet pga det (jeg ble sykmeldt og sluttet). Hadde kommunen grepet kunne vi fått hjelp. 

Anonymkode: 7b9fa...36c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...