AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #1 Skrevet 22. desember 2017 Går det an å ha overskap som går til taket, men som ikke går helt inn til veggene ? Tenker skap som i utgangspunktet går i L form. Skapene vil da være 40 - 60 cm fra veggen i venstre og høyre hjørne, og naturlig være uten vegg i enden av det lengste "beinet" på Lén. Vil ha overskap, men vil også ha luft. Vil ha overskap helt opp til taket for å unngå støv og fettlag på toppene. Anonymkode: f7c9e...7dd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #2 Skrevet 22. desember 2017 Hvordan vil du da feste skapene? Anonymkode: 18852...f34
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #3 Skrevet 23. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vil du da feste skapene? Anonymkode: 18852...f34 Har visst formulert meg litt dårlig. Skapene skal gå helt inn til bakvegg og tak, altså feste bak og topp. Det var sideveggene i kjøkkenet jeg tenkte på. At jeg f eks lar være å ha 60 cm skap på hver ende av skaprekken. Anonymkode: f7c9e...7dd
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 Tror det vil se litt rart ut. Er det ikke da bedre å ha den helt inntil veggen på den ene siden og ha et større mellomrom på den andre? Anonymkode: bf043...ea1
Gjest Coolaid Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 Det går helt fint - du vet selv hva som ser penest ut. Du kan jo beregne plassen slik at du får mulighet å sette opp skap av en eller hyller dersom du skulle ombestemme deg senere. Dette trenger ikke se dumt ut. Ofte kan det være greit med litt luft og ikke overmøblere. Ta gjerne et bilde av rommet du har, eller finn et bilde av et nesten identisk rom på nettet og legg det ut, så er det lettere å komme med tips.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 8 timer siden, Coolaid skrev: Det går helt fint - du vet selv hva som ser penest ut. Du kan jo beregne plassen slik at du får mulighet å sette opp skap av en eller hyller dersom du skulle ombestemme deg senere. Dette trenger ikke se dumt ut. Ofte kan det være greit med litt luft og ikke overmøblere. Ta gjerne et bilde av rommet du har, eller finn et bilde av et nesten identisk rom på nettet og legg det ut, så er det lettere å komme med tips. Slik det er tegnet i dag, ser det litt ut som vedlagte bilde. Men uten mikroskapet og vinhyllene. Der er det enten et rettvinklet skap, eller et til diagonalt hjørneskap. Tanken er da f eks å fjerne det diagonale hjørneskapet og korte inn på mengden overskap slik at noe vegg blir fri på hver ende. Når det jeg ser på dette bildet, ser egentlig "nåværende" ganske ok ut, men fordelen med kjøkkenet på bildet er et stort vindu. Mitt kjøkken vil ha vegg på den siden. Ergo blir det en "tettere" opplevelse. Anonymkode: f7c9e...7dd
Gjest Coolaid Skrevet 23. desember 2017 #7 Skrevet 23. desember 2017 Jeg syns absolutt du skal gjøre det du syns er penest. Og skulle du ha lyst å fylle i en annen gang så kan du kjøpe skap, sette inn hyller eller et eller annet kreativt. Bare følg lystene dine, dette blir fint uansett.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Vi tegner kjøkken nå, og har også valgt å fjerne et overskap på enden. Tenker å sette inn åpne hyller der istedet, til kokebøker, en liten grønn plante noe fin keramikk og litt diverse - tror det vil myke opp inntrykket litt (kjøkkendesignet er ganske stramt i seg selv) og gjøre rommet luftigere. Go for it! Anonymkode: 2ea6a...77a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå