Gå til innhold

Sendte julegave/kort til svigers og tør ikke ta telefonen når de ringer for å takke! Telefonskrekk hva snakker man om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sosial angst og telefon skrekk og deler av familien til kjæresten har allerede et uhøflig og dårlig inntrykk av meg fordi jeg satt meg på et eget bord med typen en gang vi var invitert på besøk for å bli kjent. Jeg turte altså ikke sitte med de (søsteren, kusina og deres kjærester) eller prate med de, var bare hos de (søsteren) og satt hele kvelden å pratet med typen og viste ikke noe interesse for å bli kjent med de eller la de bli kjent med meg. Hadde kjempe angst. 

Har bedre forhold med moren og faren hans og sendte de en liten julegave og kort fra meg i posten. Nå har de ringt og jeg tør ikke ta telefonen! Aner ikke hva jeg skal si! "Jo værsågod bare hyggelig, har dere det fint? Ja så bra jo fint her også. " Det er jo samtale dreper etter 30 sekunder.  Altså hva spør man om og sier for å ha en hyggelig samtale og holde samtalen igang der det vises at jeg bryr meg?!  Spør man om hva de har gjort i det siste, hvordan det går med de andre i familien som jeg egentlig ikke har noe forhold til? Når de spør hvordan det går med meg sier jeg "jo bra" eller bretter jeg ut om julestress og vinter forkjølelse og feber som er bra nå osv for å fylle samtalen? 

Anonymkode: 9dfe0...731

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet de at du har sosial angst? Det kan være veldig grei kunnskap, ellers kan du gi inntrykk av at du er arrogant og at de rett og slett ikke er bra nok for deg. 

Du får spørre om de har det bra og om de har noen planer for nyåret. Og si at dere er travelt opptatte. Om du står fast så får du huske på at du har noe du må ordne på kjøkkenet, sett gjerne på alarmen så det blir en naturlig avslutning på samtalen. Men det viktigste er nok for dem at de hører stemmen din:) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...