AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #1 Skrevet 22. desember 2017 Hei! Dette er vår første jul sammen (hjemme, har tidligere vært på «all inclusive» hos mine foreldre). Jeg tok julehandelen i dag, og liker å kose meg ekstra i julen. Kjøpte ingenting spesielt, men rundstykker, grov leverpostei, egg, bacon, julesylte (pålegg), grøt og sånt. Kjøpte litt øl og snop/chips også, i tillegg til dagligvarer som zalo og dopapir. Hele handelen kom på 1200kr og jeg syns det var helt ok. Middag osv skal vi spise hos svigers så dette var ikke med. Når jeg kom hjem fikk jeg kjempe kjeft fordi jeg hadde handlet så mye og det var så dyrt. Vi har IKKE dårlig råd og kan absolutt betale det, men kjæresten min er noe sparsommelig og gjerrig. Hva kostet deres «julehandel»? Vil bare høre for å se om det er jeg som er helt på trynet. Jeg synes ikke kosemat for to personer i en uke for 1200kr var dyrt i det hele tatt. Anonymkode: 09e0b...4a4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #2 Skrevet 22. desember 2017 Jeg syns ikke det var dyrt i det hele tatt. Eller det er dyrt med mat og snop. Men julekos en hel uke for 2 stykker blir fort 1200kr . Hva mente han da ? At dere ikke skulle kose dere ? Hvis dere Har OK økonomi så burde han være takknemlig for at du tok deg bryet til å dra i det kaoset det er i matbutikker disse dagene å kjøpte julemat dere kan Kose dere med i jula. Du gjorde en hyggelig ting. Han ble takke ikke kjefte. Anonymkode: 7fa6a...619 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #3 Skrevet 22. desember 2017 Jeg bruker mye mer enn det Anonymkode: b9735...d4b 2
Ild Skrevet 22. desember 2017 #4 Skrevet 22. desember 2017 Hvor mye handler dere for på en vanlig uke, da? Har dere snakket om økonomi på generelt grunnlag? Anbefaler dere å gjøre det. Det gjør alt så mye lettere fremover. Vi ønsker å pensjonere oss om 10 år, så vi sparer til det (er 40 år). Ellers kan det også hende han er stressa før jul, lett å få kort lunte da.
bortebra Skrevet 22. desember 2017 #5 Skrevet 22. desember 2017 Jeg sparer inn på andre ting enn kos. Det er jo tross alt livet, dette her. Men jeg vet at andre har et noe anstrengt forhold til det å bruke penger på noe som helst. Personlig luker jeg ut menn med den egenskapen veldig fort, men nå elsker du vel vedkommende, og må finne en måte å inngå kompromiss. Eksen min var sånn. Det var ingenting vi krangla mer om enn penger. Han ville gjerne ha det billigste av ALT alltid. Det gikk ikke an å kjøpe en bedre vin eller en ordentlig ost uten at det ble et helvete. Jeg, som er livsnyter av legning, og tjente mye bedre enn han, så jeg kjøpte det for egne penger, mistrivdes sterkt med det. 1
Krokanis Skrevet 22. desember 2017 #6 Skrevet 22. desember 2017 Her kom det på 1700 i dag. Kjøpte ikke øl, men endel ekstra kos som sjokolade, potetgull, brus, godt pålegg, spekemat og rømmegrøt og en pakke roser. Og 7 middager (biff, kalkunfilet, kyllingfilet, litt ekstra gode middager). Dyrt nok, men ikke Såå ille syntes jeg. Vi er 2 stk. Har vel brukt ca 1000 kr mer på mat denne mnd enn vanlig. Julemiddagen spises hos foreldre/svigers.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #7 Skrevet 22. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Dette er vår første jul sammen (hjemme, har tidligere vært på «all inclusive» hos mine foreldre). Jeg tok julehandelen i dag, og liker å kose meg ekstra i julen. Kjøpte ingenting spesielt, men rundstykker, grov leverpostei, egg, bacon, julesylte (pålegg), grøt og sånt. Kjøpte litt øl og snop/chips også, i tillegg til dagligvarer som zalo og dopapir. Hele handelen kom på 1200kr og jeg syns det var helt ok. Middag osv skal vi spise hos svigers så dette var ikke med. Når jeg kom hjem fikk jeg kjempe kjeft fordi jeg hadde handlet så mye og det var så dyrt. Vi har IKKE dårlig råd og kan absolutt betale det, men kjæresten min er noe sparsommelig og gjerrig. Hva kostet deres «julehandel»? Vil bare høre for å se om det er jeg som er helt på trynet. Jeg synes ikke kosemat for to personer i en uke for 1200kr var dyrt i det hele tatt. Anonymkode: 09e0b...4a4 Det er absolutt ikke mye på to personer, det blir er månedssum på kr 4.800 hvis man ganger det med 4, for mat må man ha uansett, og det er mye mindre en mange par bruker til vanlig. Anonymkode: 9ecab...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #8 Skrevet 22. desember 2017 1200 en uke eller to i året er ikke noe problem. Anonymkode: b908e...028
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #9 Skrevet 22. desember 2017 Noen spør hva vi vanligvis bruker, og det er jo bare 300-400kr/uka. Vi har noen spesielle goder med fri tilgang på nie kjøtt og fisk fra familie - i tillegg til at vi dyrker noen grønnsaker selv. Ingenting av dette er pga økonomi, vi har som sagt veldig god råd Jeg skjønner jo at i forhold til normalt forbruk virker 1200kr/uka kjempe mye, men i forhold til hva som er normalt for et voksent par synes jeg ikke det er mye... Han har beklaget nå altså, sikkert julemaset som ble for mye Anonymkode: 09e0b...4a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå