Gå til innhold

Hvem inviterer dere?

Atilla

Anbefalte innlegg

Er klar over at temaet har vært opp utallige ganger, men skitt au.

Sitter nå og lager ferdig gjestelisten, og har da et par spørsmål:

1. Vi inviterer alle søskenbarn. Noen av disse har fast følge som vi kjenner godt, og disse inviterer vi. Andre har følge med noen vi knapt har møtt - må disse inviteres? Eller bør vi si alle eller ingen?

2. Våre kolleger har også fast følge. Gjelder regelen "alle eller ingen" også her? Hva ville DU følt dersom du ble invitert i bryllup - uten følge (fordi brudeparet ikke kjenner til disse)

Litt kjipt å bruka masse penger på folk vi ikke kjenner og? Men vil jo ikke tråkke noen på tærne...?

Atilla icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svenskbrud

Vi kommer att invitere föräldrar, syskon med respektive, vänner som är oss nära och ev. onkel/tante från Norge. De som jag har nära kontakt med. Vi blir omtrent(rätt?) 40-45 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker ikke å ha mange gjester vi ikke kjenner (eller har lite/ingen kontakt med). Synes festen da fort kan bli litt "upersonlig"..

Vi ber derfor selvsagt foreldrene våre (de betaler festen for oss), søsken (med ektefelle/samboer og barn), besteforeldre, alle tanter og onkler, faddere, noen venner av familien og våre aller nærmeste venner.

Til middagen blir vi ca. 40 og ca. 60 stk totalt til kaffen (inkl. middagsgjester). icon_smile.gif

08juni021212[ Dette Innlegg er endret av: 08juni02 den 2002-03-06 13:03 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi inviterer både søskenbarn og venner med følge når det er et forhold som har vart litt. Det vil si at de som har vært sammen i såpass tid før bryllupet at vi har hørt om dem, blir invitert. Det gjelder også selvom vi knapt har truffet dem. Men er det noen som får kjæreste etter at invitasjonene er sendt ut (fire måneder før bryllupet), så blir ikke følget invitert.

Det betyr likevel ikke at det blir et stort og upersonlig selskap, vi blir ca. 56 gjester.

Vi har valgt dette fordi vi syns det er riktig overfor våre venner. Min samboer ble invitert i bryllup for noen år siden, da uten meg. Jeg kjente ikke brudeparet godt, men hadde hilst på dem flere ganger. I tillegg var vi samboere. Jeg syns det var veldig merkelig å ikke bli invitert.....

Dessuten er det jo ekstra koselig å være i bryllup sammen med kjæresten sin, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attila:

Det kommer kanskje litt an på hva som serveres? Og om de inviteres til kaffen eller middag?

Vi kommer til å invitere kollegaer MED partner. Litt fordi det er nok koseligst å være SIKKER på å ha noen å snakke med i et ellers "fremmed" miljø. Men, vi kommer ikke til å invitere alle kollegaer, så det er ikke snakk om mange personer for vår del.

Når det gjelder søskenbarn, så inviterer vi de partnerne vi kjenner. Unntaket er dersom søskenbarnet er gift, da inviterer vi begge.

Men, nå skal vi ha koldtbord, så 4-5 mennesker mer fra eller til spiller ikke så stor rolle økonomisk sett. Selv om jeg også er stor tilhenger av at vi BARE skal invitere mennesker vi vil ha der, så ser jeg ikke problemet med å ta med mer perifere gjester - såfremt det ikke koster oss skjorta, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest petra

Jeg ville også invitert med følge.

Vile heller droppet begge isteden for å kun invitere den ene.

Hadde synes det hadde vet rart om bare en av oss ble invitert.Hadde dette skjedd så hadde jeg takket nei til invitasjonen.

Kjenner de ikke typen min,eller gotar at vi er to, så har vi heller ikke noe å gjøre i det brullupet.

Bare min mening.......)

1212[ Dette Innlegg er endret av: petra den 2002-03-06 12:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til å bli: foreldre, søsken (m/fam), besteforeldre, tanter og onkler, venner (m/følge) og de av søskenbarna som går under katogorien venner. Vi kommer nok til å invitere alle med følge, noen av dem kjenner vi, andre ikke. Syns det er vanskelig å gjøre forskjell, og tror det kan være trist å gå alene i bryllup når de fleste andre er par... MEN, de inviteres kun med følge hvis det er et forhold som vi vet om, og som vil ha vart i noen månder når bryllupet er(må jo vite om det før vi sender innbydelsen..). Da er det jo uansett koselig å møte vedkommende da det er sannsynlig at han/hun vil bli en del av omgangskretsen vår uansett.

Engelrosaengel.gif

[ Dette Innlegg er endret av: Engel den 2002-03-06 12:43 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Engel den 2002-03-06 12:45 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjelder dette en del mennesker som blir invitert til kaffen, og vi blir rundt 140 stykker totalt - uten følget som vi ikke kjenner. Til middag inviteres også venner som vi ikke kjenner kjæresten til - dette fordi de har vært sammen i så kort tid. Men det blir noe annet.

Tenker jo litt på at vi skal prøve å prate med alle sammen i løpet av kvelden og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Huff, det blir altfor mange gjester. Da synes jeg dere skal droppe følgene på de dere er usikre på. Når det blir så mange gjester blir det veldig upersonlig for gjestene, så det er nok lurt å ikke be altfor mange til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svenskbrud

Jag håller med Anonym ovan!

Tips: sätt två stolar framför ert bord, så kan era gäster sitta ner och få en pratstund med er, och ni slipper mingla runt och bli alltför trötta icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive et vi totalt blir 75-80 stk, inkludert følge. Vi har valgt å kutte antallet ved å ikke invitere søskenbarn som vi uansett ikke har mye kontakt med. For oss er det viktigere å ha med venner.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi blir mellom 30-35 stk. og blant dem har vi invitert

Fra hans side: 3 tanter m/ektefeller, far m/samboer, to stesøstre der den ene har mann, 5 kompiser +++ søsteren og stebestemor.

Min side: Mine foreldre, søster m/samboer, søskenbarn, tante, 3 venninner m/partner, onkel.

Vi har kun tatt de som står oss nærmest og som vi har mest kontakt med hverdagslig icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber foreldre, søsken med følge, besteforeldre, tanter og onkler. Og så ber vi noen ekstra til kaffe, kaker og bryllupsfesten. icon_smile.gif fettere har vi droppet å be. jeg syns vel at man burde be med kjærestene til gjestene også, i hvert fall hvis de er et par en stund før innbydelsene blir sendt ut. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

icon_biggrin.gif Vi blir mange!

'Hans side':

Foreldre, mormor og mormors søster.

fire tanter og fire onkler, to fettere,

en søster og hennes mann + to barn,

samt 6 vennepar altså 12 pers.

(hvorav tre par er kolleger av oss begge)

'Min side':

foreldre, bestemor og hennes kusine.

Mammas gml tante.

fire tanter og tre onkler, en fetter,

en søster og hennes forlovede,

samt 4 vennepar og to single venninder.

Så kommer det fra oss begge tilsammen;

to tanter og to onkler,

fem kusiner med ektemenn,

og to vennepar til

(som skal hjelpe til med musikk og kjøring)

Dette ble kanskje litt rotete, men med oss tror jeg vi blir 75. I alle fall 57 til middag. Vi glederrrrr oss!

[img=http://kvinneguiden.no/forum/smil/hjerter_rundt.gif]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir mange!

'Hans side':

Foreldre, mormor og mormors søster.

fire tanter og fire onkler, to fettere,

en søster og hennes mann + to barn,

samt 6 vennepar altså 12 pers.

(hvorav tre par er kolleger av oss begge)

'Min side':

foreldre, bestemor og hennes kusine.

Mammas gml tante.

fire tanter og tre onkler, en fetter,

en søster og hennes forlovede,

samt 4 vennepar og to single venninder.

Så kommer det fra oss begge tilsammen;

to tanter og to onkler,

fem kusiner med ektemenn,

og to vennepar til

(som skal hjelpe til med musikk og kjøring)

Dette ble kanskje litt rotete, men med oss tror jeg vi blir 75. I alle fall 57 til middag. Vi glederrrrr oss!

hjerter_rundt.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Charly den 2002-03-06 16:05 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har invvitert 107 gjester, og har valgt å be alt av familie, tanter/onkler, søskenbarn med følge, faddere, venner m/ følge samt at de som har barn kan ta med disse (uansett alder). Vi ønsker at familien (som er viktig for oss) skal få være med å gjøre dagen spesiell for oss, og har ikke noen tanker om at dette blir upersonlig.

Er enig med de som sier at det er litt stusslig å bli invitert alene i et bryllup.

Vi velger også å plassere par sammen rundt bordet - da det er mange som ikke har møtt de andre gjestene før, som før sagt så er det griet å ha med seg en kjent til bords, man skal tilbringe mange timer der tross alt!

Ønsker dere andre lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...