AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #1 Skrevet 22. desember 2017 Mor til barna har feriet jul på forhånd. (Vi skal ha dem på julaften) Alle voksne har pratet om at barna på 6 og 8 trenger å lære takknemlighet inkludert moren. Det er flaut bursdager og jul når de roper ut at de ikke er fornøyd og til og med begynner å grine hvis det ikke er bra nok. Moren har klart dette året å ta med barna til butikken å sagt de kan velge 3 av de dyreste tingene der. Jeg ble sjokkert når jeg hørte dette. Barna hadde fått tileggsgaver som de ikke ble fornøyd med siden de ikke var håndplukket fra dem selv. Er ikke dette fullstendig feil?? Jeg gruer meg litt på julaften. Hvem vil ha utakknemlige og sure barn? Er fristet til å si til dem at hvis de er misfornøyd, skal vi gi gavene til fattighuset der barn blir glad for det de får og faktisk trenger det.... Anonymkode: 100f7...733 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #2 Skrevet 22. desember 2017 Fullstendig feil er det ikke. ... Dersom målet er å ødelegge ungene. Anonymkode: 9089b...c99 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #3 Skrevet 22. desember 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fullstendig feil er det ikke. ... Dersom målet er å ødelegge ungene. Anonymkode: 9089b...c99 Bare forestiller meg hva slags divanykker de vil ha som tenåringer hvis dette fortsetter.. Det er jo ikke barnas feil. Vi jobber intenst med å være motpol å få de til å glede seg og være takknemlige for alt de får. Anonymkode: 100f7...733 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #4 Skrevet 22. desember 2017 Her er det fullstendig uakseptabelt å utvise generell misnøye over en gave, f.eks ifht at de synes gaven er «liten», eller at gaven «bare» er sånn og sånn. Man skal bli glad for det man får! Ellers blir det ingen gaver har jeg sagt, og man kan gi dem til andre barn som kanskje setter pris på dem. Gi beskjed på forhånd at hvis slik oppførsel viser seg, så stanser gaveåpningen og julaften er over. Anonymkode: fdce3...716 15
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #5 Skrevet 22. desember 2017 Men hva hadde dere andre gjort uten om å prate moren til fornuft? Ja, så langt det går. Hun sier en ting muntlig og er så enig så, men gjør noe helt annet i praksis. Anonymkode: 100f7...733
Måbarefåsiat... Skrevet 22. desember 2017 #6 Skrevet 22. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Men hva hadde dere andre gjort uten om å prate moren til fornuft? Ja, så langt det går. Hun sier en ting muntlig og er så enig så, men gjør noe helt annet i praksis. Anonymkode: 100f7...733 Kompenserer for skilsmissen? Det er vel strengt tatt farens oppgave å snakke med mor. Det du skisserer her er jo helt grostesk. 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #7 Skrevet 22. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her er det fullstendig uakseptabelt å utvise generell misnøye over en gave, f.eks ifht at de synes gaven er «liten», eller at gaven «bare» er sånn og sånn. Man skal bli glad for det man får! Ellers blir det ingen gaver har jeg sagt, og man kan gi dem til andre barn som kanskje setter pris på dem. Gi beskjed på forhånd at hvis slik oppførsel viser seg, så stanser gaveåpningen og julaften er over. Anonymkode: fdce3...716 Ja, jeg tenker det samme. Må bare høre om jeg er uhyre streng som tenker slikt. Har pratet om barna om fattighuset allerede. De vil bli veldig glad for alle gaver og jeg tenker å gi det bort hvis det blir bråk. Bare trist vi forventer dette. Ting må endres. Anonymkode: 100f7...733 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #8 Skrevet 22. desember 2017 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Kompenserer for skilsmissen? Det er vel strengt tatt farens oppgave å snakke med mor. Det du skisserer her er jo helt grostesk. Vi er skilt. Moren er gift på ny.. jeg synes også det er groteskt. Fint å få tilbakemeldinger. Anonymkode: 100f7...733
sirenas Skrevet 22. desember 2017 #9 Skrevet 22. desember 2017 Ville glatt gitt vekk podens gaver om han oppførte seg som en utakknemlig shit kid!! Du burde prate med moren slik at dere er samkjørte, hennes over kompensering for skillsmissen (?)er jo ikke i barnets beste interesse. 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #10 Skrevet 22. desember 2017 Akkurat nå, sirenas skrev: Ville glatt gitt vekk podens gaver om han oppførte seg som en utakknemlig shit kid!! Du burde prate med moren slik at dere er samkjørte, hennes over kompensering for skillsmissen (?)er jo ikke i barnets beste interesse. Hun er på jordet om flere ting i oppdragelsen og vi vurderer om vi må få inn foreldreveilieldning. Moren er helt enig som sagt muntlig og gjør motsatt i praksis. Gir jentene mange ting som sikkert kompenserer for mindre tilstedeværelse eller lettvint løsning der og da. Vi har delt foreldrerett, men nå er det slik at jeg begynner å vurdere om hun kun passer som helgemamma. Min samboer, stemor- er mer mor for dem enn min ex. Dette vil jo ødelegge barna. De oppfører seg dårlig hjemme hos henne, mens her hos oss er det 10 ganger bedre. Vi har rutiner, stresser ikke, får de i seng i tid osv. Anonymkode: 100f7...733 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11 Skrevet 23. desember 2017 Det høres helt sykt ut faktisk. Dra ut for å kjøpe dyre ting i butikken etter å ha åpnet julegaver de ikke var fornøyd med FØR julaften. Makan... Er det virkelig mulig??? Anonymkode: 89885...818
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #12 Skrevet 23. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres helt sykt ut faktisk. Dra ut for å kjøpe dyre ting i butikken etter å ha åpnet julegaver de ikke var fornøyd med FØR julaften. Makan... Er det virkelig mulig??? Anonymkode: 89885...818 Nei ikke etter det hadde åpnet. De fikk 3 valgfrie gaver i butikken, så åpnet de resten hjemme og var så klart misfornøyd med alt annet de ikke hadde plukket ut selv når de kom hjem å pakke opp til forhåndsjulaften. Tenker det er oppskriften på å lage materalistiske barn som aldri blir takknemlige. Anonymkode: 100f7...733 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå