AndreaE Skrevet 22. desember 2017 #1 Skrevet 22. desember 2017 Hei! Jeg er nysgjerrig på hva dere studerer, eller har studert. Positive og negative ting ved dette studiet og eventuelt hvordan dette har vært for dere å jobbe med etter endt skolegang? Jeg er 23 år og forbedrer vitnemålet mitt for øyeblikket. Tror jeg peiler meg inn mot landskapsarkitektur til neste år, men er fortsatt usikker. Gjerne kom med deres forventninger og erfaringer
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #2 Skrevet 22. desember 2017 Er ved et veikryss. Har studert diverse, trenger nå en master, men usikker hvilken retning jeg skal gå. Prøver å holde det i bakhodet hva som egentlig gir jobb enkelt i dag. Arbeidsmarkedet endrer seg jo hele tiden, aner jo ikke hva som er etterspørsel etter om to-tre år. Vet ikke hvordan jeg skal bestemme meg... syns det er vanskelig. Vurdere å trekke lapp og la sjanse avgjøre. Anonymkode: 9b36a...8ae
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #3 Skrevet 22. desember 2017 Jobber som Gynekolog og logoped. Anonymkode: 15558...631
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #4 Skrevet 22. desember 2017 Jeg har studert språkvitenskap, har master. Jobber nå på et offentlig kontor som saksbehandler - sammen med mange andre som har studert ting som ikke har praktisk nytte i dagens samfunn. Vi tjener dårlig, men det er mye galgenhumor og sosialt fellesskap blant kollegene mine, så jeg trives på en måte. Anonymkode: c95bd...bcf 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #5 Skrevet 22. desember 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber som Gynekolog og logoped. Anonymkode: 15558...631 Hæ? Det var da forskjellige jobber. Anonymkode: 6a986...fa5 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #6 Skrevet 22. desember 2017 Veterinær, jobber med markedsføring Anonymkode: 998f0...22b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #7 Skrevet 22. desember 2017 Sykepleier Anonymkode: 11cb6...82b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #8 Skrevet 22. desember 2017 Internasjonal grunnskolelærer, 1-6 trinn (ITEPS). Ikke fornøyd med opplegget, ettersom programmet er veldig nytt selv om jeg får gode karakterer. Jeg tok bare denne type utdanningen fordi jeg tenker å undervise i utlandet. Jobbmulighetene er heldigvis bra utenfor Norge, men litt begrenset i Norge (det var allerede forventet). Har allerede fått noen tilbud om vikariat som engelsk lærer i Norge, og 2 fra Asia om å være fulltid engelsk lærer. Fant ut jeg vil ikke være fulltidslærer siden høy stress nivå kan forverre symptomene mine, men kan fint være lærer for enkelt emner. Anonymkode: f96ef...328
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #9 Skrevet 22. desember 2017 Studerer teologi og er veldig fornøyd med valget Anonymkode: b5d92...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #10 Skrevet 22. desember 2017 Veterinær her også, tatt doktorgrad innen et annet fagområde. Befinner meg også ved et veiskille nå, må finne ut hva jeg skal gjøre «resten av livet». Anonymkode: b60bf...30c
Mithrandates Skrevet 22. desember 2017 #11 Skrevet 22. desember 2017 Tar datasikkerhetsmastergradbuljongterningpakkemesterassistent ved NTNU. Greit nok men noe langdrygt og bærer preg av, tjah skal vi si det som er typisk med akademika, det kan oppleves som to år brukt på noe man kan lære seg på seks måneder og som er fire år utdatert? 1
AndreaE Skrevet 22. desember 2017 Forfatter #12 Skrevet 22. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Veterinær her også, tatt doktorgrad innen et annet fagområde. Befinner meg også ved et veiskille nå, må finne ut hva jeg skal gjøre «resten av livet». Anonymkode: b60bf...30c Jeg elsker dyr og vurderte lenge å bli veterinær. Realfag er dessverre ikke mitt beste hjørne.. Hva står det mellom da? Kommet langt nå som du skal ta doktorgrad !
AndreaE Skrevet 22. desember 2017 Forfatter #13 Skrevet 22. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Studerer teologi og er veldig fornøyd med valget Anonymkode: b5d92...5a3 Teologi høres fint ut, akkurat hvorfor er du fornøyd?
AndreaE Skrevet 22. desember 2017 Forfatter #14 Skrevet 22. desember 2017 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har studert språkvitenskap, har master. Jobber nå på et offentlig kontor som saksbehandler - sammen med mange andre som har studert ting som ikke har praktisk nytte i dagens samfunn. Vi tjener dårlig, men det er mye galgenhumor og sosialt fellesskap blant kollegene mine, så jeg trives på en måte. Anonymkode: c95bd...bcf Viktig med godt arbeidsmiljø!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #15 Skrevet 22. desember 2017 Tredje året filosofi. Alltid gøy når folk her inne skriver: "hvor er logikken?". Anonymkode: f43ad...e7f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #16 Skrevet 22. desember 2017 2 minutter siden, AndreaE skrev: Teologi høres fint ut, akkurat hvorfor er du fornøyd? Spennende og varierte emner, dyktige og ikke minst hyggelige forelesere, godt miljø og trivelige medstudenter. Mangfoldige muligheter etter endt utdanning og muligheten til å vokse dele det gode budskap med verden Anonymkode: b5d92...5a3 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #17 Skrevet 22. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tredje året filosofi. Alltid gøy når folk her inne skriver: "hvor er logikken?". Anonymkode: f43ad...e7f Den ble liggende igjen en plass i antikken Anonymkode: b5d92...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #18 Skrevet 22. desember 2017 Studerer sykepleie, jobber som hjelpepleier. Ja jeg er faktisk helsefagarbeider, tok fagbrev først. Jeg vet at en halv sykepleier ikke er det samme som en hjelpepleier. Tror ikke jeg kommer til å fortsette i helsevesenet. Kaster meg nok på fagbrev nr. 2 etter sykepleien Maskinfører eller noe i den dur. Anonymkode: 099cb...ac9
AndreaE Skrevet 22. desember 2017 Forfatter #19 Skrevet 22. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker said: Den ble liggende igjen en plass i antikken Anonymkode: b5d92...5a3 Hahaha! Selv om det ikke stemmer helt da; ) 1
AndreaE Skrevet 22. desember 2017 Forfatter #20 Skrevet 22. desember 2017 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tredje året filosofi. Alltid gøy når folk her inne skriver: "hvor er logikken?". Anonymkode: f43ad...e7f Filosofi er fascinerende!! Merker du at det kan bli for mye tanker? Hva er det du ønsker å få ut av studiet ditt? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå