Gå til innhold

Vil folk EGENTLIG at alle mennesker skal aksepteres og bety noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt seriøst? Jeg har fra jeg var lita, ønsket fred mer enn noe annet (noe som ser umulig ut dessverre), jeg har alltid ønsket at folk bare skal akseptere hverandre og slutte med denne harde dømmingen mot folk uten å en gang prøve å bli litt kjent først. Er lei av at farge, religion, klesstil eller f.eks hårfarge skal ha såå mye å si. For det har nemlig ikke det! Vi er bare mennesker hele gjengen og vi ser ulike ut. Hva så? 

Jeg er oppdratt til å ikke forhåndsdømme, til å være snill og vise respekt og aksept mot andre mennesker. Utseende har ikke noe å si. Jeg har vokst opp med utenlandske i familien og har gått skole med mange fra ulike land og verdensdeler. Jeg har aldri brydd meg hvordan folk så ut, men heller hvordan de er på innsiden. 

Og dette er noe jeg skulle ønske flere ønsket. For burde vi ikke akseptere alle uansett og ikke dømme for hardt før vi blir kjent med folk? Er ikke det noe som har vært målet til så mange?

Det er ikke til å legge skjul på at enkelte grupper, spesielt svarte, har blitt undertrykt opp gjennom tidene. Det er trist at det har vært og fortsatt er sånn flere plasser. Det skulle jo vært over for lengst. Men... her er noe jeg undrer på og virkelig er nysgjerrig på, for nå er jeg usikker her! 

Hvorfor får man hat og ekle kommentarer så snart man sier at man vil alle godt? Når man vil at ingen skal bli undertrykt? Når man vil at alle skal få en sjanse? For det får jeg hver gang jeg åpner kjeften! Her prøver jeg å formidle et godt budskap, men det blir vridd og snudd på til DE GRADER. 

"Her kommer All Lives Matter crewet ja" *himle med øynene*

"Se der ja, enda en som snur noe om til seg selv!" ?? Gir jo ikke mening, da jeg sier noe som helt tydelig ikke er om meg selv!

"Du støtter All Lives Matter sant....?" Som om det er en så fæl ting! 

"Enda en priviligert som snakker" osv.

Her prøver vi såkalte "priviligerte" å faktisk hjelpe for å få en bedre verden, men det virker ikke som vi har lov å si noe om saken. Hva er greia? Hvis ikke vi får lov til å hjelpe til, å faktisk bekjempe skiten her i verden, hva skjer da? Er det bare fargede som får si noe? 

Er ikke det noe de har ønsket da? At de IKKE skal bli undertrykt? Folk viser jo støtte og ØNSKER folk av alle farger og religioner godt, men da er man plutselig bare en "all lives matter"-talsperson. Enda en hvit priviligert. Eller i verste fall rasist også. Det har jeg utrolig nok blitt kalt. 

Vil folk egentlig ha forandring? Skal ikke alle få ha noe å si da? Man skulle jo tro at å ville hjelpe faktisk... tja, ville hjelpe. 

Anonymkode: 52154...044

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: f2c23...431

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...