Gå til innhold

Noen her som har barn med angst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt viser tegn på angst, og det begynner å gå ut over normal fungering. Hun har hatt litt "symptomer" av og på helt siden hun var 3 år. Men det eskalerte for alvor da hun begynte på skolen. Vi kom oss gjennom det, og hun klarte fint å håndtere livet en lengre periode. Nå er hun 8 år, og angsten har eskalert igjen. Hun har separasjonsangst (noe hun ikke hadde da hun var mindre), spesielt ovenfor meg. Hun klarer ikke å gjøre ting nå som hun har gjort tidligere (overnatting, organiserte aktiviteter, bursdager osv). Mange ting er en kamp og hun bruker mye energi på å grue seg til ting. Klager nesten hver dag på vondt i magen. 

På skolen har hun mange venner, som hun også leker med på fritiden. Hun er langt fremme faglig. Men hun er og har alltid vært urolig i kroppen. 

Lurer på om noen her har erfaring med angst hos barn, om det kan være slik i perioder, for så å gå over. Eller om vi må presse på for å få adekvat hjelp. (Lege og helsesøster mener det ikke er nødvendig å søke henne inn i bup)

Anonymkode: c3f2a...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det går ut over livskvaliteten hennes og hun ikke mestrer ting som har vært greit før (overnatting, bursdager) så tenker jeg du bør presse på. Tidlig intervensjon er viktig når barn (og voksne for den del) sliter psykisk. 

Insister på henvisning du, med bakgrunn i endret/dårligere funksjonsnivå som hindrer mestring og livskvalitet. 

Anonymkode: 10113...de0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått henne på Bup, rett og slett fordi jeg ikke ønsker at datteren din skal begynne å slite med dette senere. 

Anonymkode: 5385f...28f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...