AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #1 Skrevet 22. desember 2017 Jeg har en datter på 5 år som jeg sliter med å legge om kvelden, samt vekke. Vi forsøker å ha faste rutiner. Hun går i Bhg. Hun er stuptrøtt når klokken ringer kl 7.30, men våkner greit når hun får litt tid på seg før vi går i Bhg, og er våken resten av dagen, og hun finns ikke trett kl 19. Det hender hun ikke sovner før kl 23. Hun henger ikke etter på noe språklig eller sosialt. Noen med lignende erfaring? Siden hun er så morgentrøtt så tror jeg nok hun trenger mer søvn. Skjønner bare hvorfor ikke hun er kveldstrøtt. Vi forsøker å gå ut etter middag, vi har hund. Det er trening noen kvelden i uken fra 17-18. Kostholdet er normalt. Er hun rett og slett b-menneske? Både jeg og mannen min er. Har normal døgnrytme i helgene, bare vi står opp litt senere, problemet er bare at uansett hvor tidlig hun står opp, det være seg kl 7 eller 10 så er hun _ikke_ trøtt til leggetid. Noen tips, erfaringer? Anonymkode: b6b60...5c3
tussi84 Skrevet 22. desember 2017 #2 Skrevet 22. desember 2017 Høres ut som B menneske ja. Jeg var også sånn som barn. Ble forsøkt og legges alt fra kl 19 til 2100 på kvelden, men sovnet stort sett ikke før rundt 2230/2300. Var ikke trøtt bare. Stod opp 0730 neste dag, og det tok mange timer før jeg våknet ordentlig. På kvelden var jeg lys våken. Jeg er fortsatt sånn i voksen alder bortsett fra nå legger jeg meg enda senere alt fra 01 til 04 på natta, og står opp mellom 10 og 11 etsted med mindre jeg har avtaler som gjør at jeg må opp tidligere. Det tar lang tid før jeg våkner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå