Gå til innhold

Soverutiner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 5 år som jeg sliter med å legge om kvelden, samt vekke. Vi forsøker å ha faste rutiner. Hun går i Bhg. 

Hun er stuptrøtt når klokken ringer kl 7.30, men våkner greit når hun får litt tid på seg før vi går i Bhg, og er våken resten av dagen, og hun finns ikke trett kl 19. Det hender hun ikke sovner før kl 23. Hun henger ikke etter på noe språklig eller sosialt. 

Noen med lignende erfaring? Siden hun er så morgentrøtt så tror jeg nok hun trenger mer søvn. Skjønner bare hvorfor ikke hun er kveldstrøtt. Vi forsøker å gå ut etter middag, vi har hund. Det er trening noen kvelden i uken fra 17-18. Kostholdet er normalt. 

Er hun rett og slett b-menneske? Både jeg og mannen min er. Har normal døgnrytme i helgene, bare vi står opp litt senere, problemet er bare at uansett hvor tidlig hun står opp, det være seg kl 7 eller 10 så er hun _ikke_ trøtt til leggetid. 

Noen tips, erfaringer? 

Anonymkode: 61a27...9da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er nok ikke kveldstrøtt, fordi hun er overtrøtt. :) 

Anonymkode: 18a51...879

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er nok ikke kveldstrøtt, fordi hun er overtrøtt. :) 

Anonymkode: 18a51...879

Dette! Prøv å legge henne tidlige en ukes tid. Kanskje 18-1830? Noen barn er veldig følsomme på dette, 30 min for sen legging, og man har det gående i timesvis. 

Ro godt ned i tiden før legging, og hold unna ipad/tv

Anonymkode: 72914...e47

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Prøv å legge henne tidlige en ukes tid. Kanskje 18-1830? Noen barn er veldig følsomme på dette, 30 min for sen legging, og man har det gående i timesvis. 

Ro godt ned i tiden før legging, og hold unna ipad/tv

Anonymkode: 72914...e47

Du ser vel i innlegget at dette ikke er mulig. Ts skriver at barnet har aktiviteter noen dager fra 17 til 18. Det vil vi si at de er hjemme mellom 1815 til 1830 engang, og så skal jo barnet spise kveldsmat.

Jeg har ingen tro på dette at hun er overtrøtt. Tror heller at hun er B menneske og er rett og slett våken på kveldstid. Uansett hvor lite eller mye man sover så er man da veldig trøtt på morningen, det gjelder også barn. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, hun er ikke overtrett, merker det fort når hun er det. 

Skal ta en prat med helsestasjonen og høre om litt. 

Takk for svar:) 

Anonymkode: 61a27...9da

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...