AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #1 Skrevet 21. desember 2017 Hei! Jeg har verdens beste pusekatt og han er veldig kosete og leken, men etter at jeg har blitt gravid har han begynt å angripe meg... Jeg ser det godt på han når han er på vei til å bite, han ser rett og slett skummel og litt gal ut! Det er ikke et eneste tegn til lekenhet i blikket hans, han ser rett og slett farlig ut på en måte Det rare er at han er så kosete ellers og skal alltid ligge oppå meg og kose, men med en gang jeg tar av meg klærne om kvelden og legger meg i sengen, så biter han meg hardt. Har hørt noe om at katter kan lukte hormoner når man er gravid, kan dette ha noe med saken å gjøre? Han er ikke syk som vi vet om, vi var hos veterinær for litt siden og han har jo god matlyst og er i god fysisk form. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre... kunne ALDR gitt han fra meg, men det kan jo ikke fortsette sånn her! Anonymkode: 78e24...bf7
Tøytigern Skrevet 21. desember 2017 #2 Skrevet 21. desember 2017 (endret) Uj, da. Men, det jeg har hørt fra andre er at folks familiepus kan endre oppførsel når en kvinne blir gravid. Noen kan bli mere kosete, andre kan bli slemmere (som din) og noen blir nervøse, tisser utenfor kattekassa osv. Oftest er det visstnok fordi de ikke ønsker noen endring i hjemmet og det at matmor skal få unger (katter tror det er snakk om unger) kan virke truende på den. Den liker det ikke. Så du har rett og slett en ego-pus. Noen katter blir bedre når man begynner å kose ekstra med den og denslags. Men jeg vet ikke. Det kan jo hjelpe å gi den mer oppmerksomhet og passe på at den ikke har noen grunner til å bekymre seg om å bli satt tilside av ditt kull med menneskeunger, som den har skjønt at kommer. (Den vet jo ikke at det ikke er en liten barneflokk som kommer og at du ikke kommer til å forsøke å jage den vekk, så dine unger kan få all maten...) Forsøk å skjemme den litt bort. Lykke til med pus. Endret 21. desember 2017 av Tøytigern
Minya Skrevet 22. desember 2017 #3 Skrevet 22. desember 2017 Du lukter annerledes pga endringen i hormon-nivåene, og dermed "feil". Katten kjenner deg ikke like godt igjen da, og da er det helt opp til personligheten på katten om den trekker seg unna, stikker av, eller angriper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå