Gå til innhold

Vipps

exictence

Anbefalte innlegg

Har mottatt flere innbetalinger i dag. Ved siste som skulle betale kom melding frem at min maksimalgrensen for å motta penger var nådd. Jeg kunne taste inn bankkode for å øke grensen og motta.

Men hvis jeg ikke gjør det, kommer pengene da inn i morgen? Jeg tenker at da begynner det jo på nytt?

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke svaret på det du spør om men lurer fælt hva som er maksgrensen?

Kan vi justere den ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Aner ikke svaret på det du spør om men lurer fælt hva som er maksgrensen?

Altså, kan vi justere den før grensen er nådd. Jeg har ikke sett at det er noe grense og slik mulighet noe sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

Du kan motta inntil 8000 kroner per år før du må identifisere deg med BankID/BankID på mobil. Du kan selv øke beløpsgrensen ved å identifisere deg med BankID/BankID på mobil når du vil.

Den maksimale grensen for mottak av penger er 350 000 kroner per år.

Har du ikke BankID/BankID på mobil kan du bare motta inntil 8.000 kr pr år.

"

https://www.vipps.no/sos-pm-bm.html?WT.ac=ks-pm_vipps_spoersmaal-og-svar_link

Anonymkode: a3972...a5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, toothfairy skrev:

Maksgrensen på Vipps er 5000 kr :) Skal du vippse mer koster det 1% av beløpet 

Det er ikke den "grensen" ts snakker om. 

Anonymkode: 4b978...0dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis jeg da har mottatt over kr 8000,- og ikke trykker inn min idkode, så blir ikke neste beløp som blir vippset til meg mottatt av meg? Går beløpet da tilbake igjen til betaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, exictence skrev:

Så hvis jeg da har mottatt over kr 8000,- og ikke trykker inn min idkode, så blir ikke neste beløp som blir vippset til meg mottatt av meg? Går beløpet da tilbake igjen til betaler?

Det vet jeg ikke. Kan du evt spørre DNB på chat?

Anonymkode: a3972...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er sånn at dersom det tar mer enn en uke, så får avsender pengene tilbake (eller var det tre dager? :P ).

Det samme gjelder når man vippser til noen som ikke har vipps. Har du ikke ordnet det innen et viss antall dager, kommer de tilbake til avsenders konto : ) Så nei, jeg tror ikke at dere må starte på nytt når du får fiksa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, exictence skrev:

Ja, går tilbake til den som sendte, etter 3 dager.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg mener det er sånn at dersom det tar mer enn en uke, så får avsender pengene tilbake (eller var det tre dager? :P ).

Det samme gjelder når man vippser til noen som ikke har vipps. Har du ikke ordnet det innen et viss antall dager, kommer de tilbake til avsenders konto : ) Så nei, jeg tror ikke at dere må starte på nytt når du får fiksa.

Ok, kanskje jeg får ordnet det i morgen. Har ikke idkoden her. Men synes det var rart igrunnen. 8000 er jo ikke mye på ett år. Da må du altså betale mer for å ha vipps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, exictence skrev:

Ok, kanskje jeg får ordnet det i morgen. Har ikke idkoden her. Men synes det var rart igrunnen. 8000 er jo ikke mye på ett år. Da må du altså betale mer for å ha vipps?

Nei, det er gratis hvis du sender under 5000 kr.

Du kan motta opptil 350 000, og sende opptil 350 000 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, penny_ skrev:

Nei, det er gratis hvis du sender under 5000 kr.

Du kan motta opptil 350 000, og sende opptil 350 000 i året.

Jeg har ikke sendt noenting. Jeg har bare mottatt. Men jeg ser på kontoen min at det er trukket 1200 kr i året for å ha vipps. Det blir noen få kroner hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, exictence skrev:

Jeg har ikke sendt noenting. Jeg har bare mottatt. Men jeg ser på kontoen min at det er trukket 1200 kr i året for å ha vipps. Det blir noen få kroner hver dag.

Har du bedrift-Vipps? Har står alle prisene: https://www.vipps.no/priser.html

Det er uansett ikke noen fastpris, men det koster visst å betale fakturaer med Vipps.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.12.2017 den 22.23, exictence skrev:

Dette stemmer

På 21.12.2017 den 22.32, exictence skrev:

Det er gratis å bruke Vipps til overføring mellom privatpersoner dersom enkeltoberføringen er under 5000kr. 

Du må nok bare identifisere deg pga sikkerhet vil jeg tro. 

Anonymkode: c88d9...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2017 den 17.53, penny_ skrev:

Har du bedrift-Vipps? Har står alle prisene: https://www.vipps.no/priser.html

Det er uansett ikke noen fastpris, men det koster visst å betale fakturaer med Vipps.

Det koster ikke noe for betaler nei. Det koster for utsteder av fakturaen å utstede fakturaen, akkurat som det gjør om man f eks sender faktura pr post

Anonymkode: cfed5...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...