Gå til innhold

Perm u/lønn? Sykemelding? Perm m/lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er syk og innimellom må jeg bli med på noen timer han skal på. Legen min sier at jeg skal få sykemelding disse dagene. Kan sjefen reagere? Jeg får vel ikke perm m/lønn for å bli med? Kun uten?

Anonymkode: 3d80b...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du syk da? Man kan kun få sykmelding for egen sykdom... Arbeidsgiver blir selvsagt å reagere om du kommer med en sykmelding uten å være syk..Det rette blir å søke om velferdspermisjon med eller uten lønn. Du har ikke rett på lønn for å følge mannen til lege - om du ikke får velferdspermisjon må du bruke fleks/avspasering eller ferie.

Anonymkode: 08fa0...4b6

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du syk da? Man kan kun få sykmelding for egen sykdom... Arbeidsgiver blir selvsagt å reagere om du kommer med en sykmelding uten å være syk..Det rette blir å søke om velferdspermisjon med eller uten lønn. Du har ikke rett på lønn for å følge mannen til lege - om du ikke får velferdspermisjon må du bruke fleks/avspasering eller ferie.

Anonymkode: 08fa0...4b6

Vi må dit sammen, men det er han som er syk. men jeg har vært borte fra jobb før pga mannen sin sykdom, så dette skal liksom hjelpe til at det ikke skal skje igjen. 

Skrevet

Arbeidsgiver har ingen ting med hvorfor eller hvordan syk du er. Om legen mener du skal ha sykemelding, så ta imot det. Min mor måtte følge min far, som hadde kreft, til diverse legeringer. Hun fikk sykemelding i den forbindelse. Selv om det ikke var hun som hadde kreft, er det en stor påkjenning å følge opp mannen sin som var dødssyk. Jeg aner ikke hvilken sykdom og situasjon dere er i, men om du skal ha sykemelding eller ikke tenker jeg legen din/deres skal ta seg av.

Anonymkode: f6174...9f1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsgiver har ingen ting med hvorfor eller hvordan syk du er. Om legen mener du skal ha sykemelding, så ta imot det. Min mor måtte følge min far, som hadde kreft, til diverse legeringer. Hun fikk sykemelding i den forbindelse. Selv om det ikke var hun som hadde kreft, er det en stor påkjenning å følge opp mannen sin som var dødssyk. Jeg aner ikke hvilken sykdom og situasjon dere er i, men om du skal ha sykemelding eller ikke tenker jeg legen din/deres skal ta seg av.

Anonymkode: f6174...9f1

Ja, det er vanskelig å få byttet disse timene, og det er ganske tøft etter vi har vært der. Legen min vet dette er belastende, så hun sa det som en selvfølge. Jeg ble bare i tvil ift arbeidsgiver. 

Skrevet

Noen andre som har meninger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...