Gå til innhold

Vi har fått naboen fra helvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer flyttet vi inn i en tomannsbolig. Vi stortrives i det nye huset vårt og området vi bor i. 
Vi var usikker på om tomannsbolig var lurt, med tanke på at man må jo dele en del med naboen. Men vi konkluderte med at "så ille kan det jo ikke være". Etter at vi begge tidligere har bodd i blokk, rekkehus, kollektiv og mindre leilighetshus. 
Der tok vi feil....
Det viste seg at naboen er fra helvete og bor nå ved siden av oss. ALT vi gjør er galt og fører til klager. Står vi med bilen 10 cm over "linja" (den er imaginær forresten) klager hun og ber oss om å flytte bilen, selv om vi holder på å bære inn ting vi har kjøpt. Det er ganske opplagt at vi skal flytte den så snart vi er ferdig med bæringen. Med en gang hun hører et hammerslag kommer det en sms om at vi ikke kan holde på å bråke sånn. Vi har jo nettopp flyttet inn, det blir litt lyder og bråk, vi ønsker jo å få ting i orden. Vi er inneforstått med at vi bare kan gjøre lydløse ting på søndager, særlig for å ikke plage naboen. Men om vi gjør noe på en lørdag er det feil, og er det en ukedag så passer det også dårlig. Vi har prøvd å snakke med henne om når hun forventer at vi kan få gjort ting i huset vårt, og hun skjønte jo da selv at vi må jo på et punkt "bråke" vi jobber jo begge to på dagtid. Hverdager var greit kom hun frem til da, men sist vi holdt på, så kom hun likevel og klagde kl 19 om at vi kunne da ikke holde på sånn. 
Jeg var uheldig å få trekk fra soveromsdøra over kl 23 en hverdag, da smalt den hardt igjen. Da kom det en sms og klage på at hun hadde bråvåknet og vi kunne ikke holde på å smelle sånn i dørene midt på natta. 

Jeg kjenner jeg blir sprø. Vi har jo tenkt å bo her til vi blir gamle. 
Men det spørs hvor lenge vi holder ut, vi skjønner ikke at nabodama bor der hun gjør. Hun kan jo helt klart ikke dele og burde hatt en enebolig. 
Nå føler jeg vi venter på hvem som kreperer først, for hun er helt klart ikke fornøyd med sine nye naboer heller. 

Nå har samboer lyst til å gi henne en julegave for å gi inn "vi er de hyggelige naboene"
Jeg er derimot usikker på om det blir motatt på den måten. 

Hva gjør vi, skal vi flytte før vi bosetter oss helt godt her?!

Anonymkode: e67af...b45

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg hadde svart, høflig og bestemt på usaklige klager. 

Jada, bilen står ikke der den skal, men det er bare mens vi bærer inn varer. Du får klage den dagen vi forlater den sånn som dette. 

Hva mener du smelle med dører? At trekken tok et vindu kan skje selv presten. Det kan godt hende det skjer igjen, men er ikke med vilje. 

Nå må vi få henge ferdig disse bildene og skrudd opp disse hyllene. Vi følger alminnelig ordensregler og gjør vårt beste til å ta hensyn, men vi må få leve litt. 

Osv osv. 

Aldri om jeg hadde sagt unnskyld beklager lei for det, skal aldri skje igjen, vi skal skjerpe oss osv. Aldri. Ikke til en sånn person. 

Svarer dere slik som jeg foreslår over, så blir hun etterhvert lei av å klage til veggen. 

Anonymkode: 219e8...4d2

• Liker 28
Skrevet (endret)

Åh den dama der kan dere aldri blidgjøre. Hun vil alltid finne noe å klage på. 

Dere kan jo prøve med en liten gave som mannen din sier, jeg har mine tvil sider hun er så ekstremt på. Hjelper ikke det så hadde jeg sagt at nok er nok.

Da hadde det helt klart vært slutt på vellviljen fra min side. Hadde blokkert nummeret til dama og hvis hun var urimelig ville jeg ha oversett henne og fortsatt og fulgt vanlige ordensregler. 

Bor hun alene?

Endret av Atheena
Skrevet

Bak en kake til henne da vel

Anonymkode: 66ee8...ec6

• Liker 1
Skrevet

Gi henne utskrift av lovverk som gjelder i sameier/borettslag.

Så ber du henne droppe klager i tide og utide som ikke går utover disse. Ikke svar på SMS, og sperr nummeret hennes så du slipper få dem. 

Anonymkode: 89ac8...ce6

• Liker 9
Skrevet

Du kan også loggføre klagene hennes. Er det mange nok og useriøse nok(dato, tid, årsak, klagemåte osv.), kan det vel gå inn under trakassering?

Anonymkode: 79d7d...051

• Liker 8
Skrevet

Har selv hatt en nabo som alltid parkerte feil, og det var jo "bare".. Og som pusset opp hver dag frem til klokken 19. Det er forferdelig slitsomt for naboen i lengden. 

Foreslår at dere varsler ved bråk, og avtaler når det passer med oppussing. 

Anonymkode: 4e1cf...303

• Liker 3
Skrevet

Ikke bry deg. Jeg hadde svart som en av de første kommentarene her, saklig og kort. Alldri unnskyld meg. Gitt henne klar beskjed. Er da ikke værre enn dere gjør det til selv. Jeg hadde sikkert bråket litt ekstra når jeg kunne, kun for morro skyld når hun er sånn :fnise:

Anonymkode: 32435...96e

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde laget ekstra mye bråk, bare for å være like irriterende tilbake. Finn frem lovverket og hold dere innafor, men selvfølgelig så tett opp til grensa for lovligheten som mulig. Pin henne til å flytte!

Anonymkode: 9fb8e...409

• Liker 4
Skrevet

Blokker nummeret hennes

Anonymkode: ec311...d1b

• Liker 3
Gjest Sugemerke
Skrevet

Jeg hadde sluttet å svare henne på sms, jeg hadde bråkt på de tidspunktene det er forventet, jeg hadde bare sett dumt på henne om hun kom for å klage på bilen. Ikke faen om jeg hadde føyd meg. Hun kan flytte.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde laget ekstra mye bråk, bare for å være like irriterende tilbake. Finn frem lovverket og hold dere innafor, men selvfølgelig så tett opp til grensa for lovligheten som mulig. Pin henne til å flytte!

Anonymkode: 9fb8e...409

Det der er barnslig. Det blir ikke mer rett av at ts bråker mer enn naboen, slik at også andre naboer blir plaget

Anonymkode: d4a8c...f68

• Liker 2
Skrevet

Si at dere følger ordinære ordensregler så hun må bare ta seg ei pære mens dere styrer på.

Skal dere drive på å ta hensyn til hennes meninger så vil dere aldri bli ferdig innflyttet og innrede ferdig.

• Liker 2
Skrevet

Hehe, morsomt å se at det er flere som tenker som meg. 
Og tydeligvis er det ikke mange som er slik som TS sin nabo. De fleste som svarer her har jo forståelse for at det blir litt bråk. 
Ellers får man flytte på vidda hvor man ikke har noboer. 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Har selv hatt en nabo som alltid parkerte feil, og det var jo "bare".. Og som pusset opp hver dag frem til klokken 19. Det er forferdelig slitsomt for naboen i lengden. 

Foreslår at dere varsler ved bråk, og avtaler når det passer med oppussing. 

Anonymkode: 4e1cf...303

Så når man bærer inn et stort møble, så er det "bare" for deg. De skulle heller ha bært den fra veien, eller hvor det er de måtte ha stått med bilen.

Forferdelig med slike naboer i lengden? Man pusser jo ikke opp i all evighet, det kan ta noen uker eller kanskje måneder. Men jo lengre man holder på utover kvelden jo færre dager med bråk vil det blir, for man blir forere ferdig. Er man hjemme fra jobb kl 17. Har man da to timer på seg frem til kl 19 på å faktisk få gjort noe. Det synes jeg er bra gjort. Har du aldri selv hatt behov for å pusse opp?

Eller kanskje det er du som er TS sin nabo? 

Anonymkode: e67af...b45

• Liker 5
Skrevet

Feilen her er nok ts tok hensyn til naboen ved første klagen. Naboen kommer ikke til å gi seg med klagingen med det første. 

Begynn med å ignorere og overse. Blokkere nummeret hennes. Etterhvert går hun lei av «bråket» deres. 

Er hun veldig gammel?

Anonymkode: 3a545...433

• Liker 3
Skrevet

Spør henne hvorfor dere ikke kan bråke sånn og om hun mener at det finnes en lov mot å slå en spiker i veggen eller dører som slamrer igjen. Hun blir nok aldri fornøyd, men du må si noe som får henne til å holde kjeft. Jeg hadde ikke nølt med å være hard mot noen som er så urimelig.

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2017 den 18.47):

Du kan også loggføre klagene hennes. Er det mange nok og useriøse nok(dato, tid, årsak, klagemåte osv.), kan det vel gå inn under trakassering?

Anonymkode: 79d7d...051

Kanskje de er seriøse for naboen? 

Anonymkode: 35bec...dcc

AnonymBruker
Skrevet

er det en mann med navn Ove 😄

Anonymkode: eea28...5e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er det en mann med navn Ove 😄

Anonymkode: eea28...5e9

Hvordan visste du det?

Anonymkode: c583e...71e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...