Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å ha gavene hus. Har knytt de i en søppelsekk og har den stående i en uinnredet bod i kjelleren. Hadde det til voksne så kunne vi ha åpnet det der. Men det er mest til ungene. 

Jeg er eksrøyker og sluttet for snart ti år siden. Mannen røyker ikke. Jeg vet eksrøykere ofte reagerer mer, men han også synes disse stinket gammelt askebeger. 

Det er helt jævlig, de skal ikke under treet i allfall. Vi får åpne dem i snøen eller noe sånt på ettermiddagen :P

Kan man lufte dem? Hjelper det? Uten å pakke om? Tror dere det lukter like mye av innholdet? 

Dere som røyker inne, tenk to ganger på ting dere skal gi bort. Det stinker høgg, mugg og troll når ting har vært i et rom det blir røykt i... 

Anonymkode: 92f54...704

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller satt dem ut på et tørt sted på altanen og luftet dem godt

• Liker 17
Skrevet

Steng nå hvertfall ikke lukten inni en søppelsekk, sett det til lufting et sted. Ikke sikkert all lukt blir borte, men det kan bli bedre hvertfall 

Anonymkode: 30c0f...4e4

• Liker 19
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lyst til å ha gavene hus. Har knytt de i en søppelsekk og har den stående i en uinnredet bod i kjelleren. Hadde det til voksne så kunne vi ha åpnet det der. Men det er mest til ungene. 

Jeg er eksrøyker og sluttet for snart ti år siden. Mannen røyker ikke. Jeg vet eksrøykere ofte reagerer mer, men han også synes disse stinket gammelt askebeger. 

Det er helt jævlig, de skal ikke under treet i allfall. Vi får åpne dem i snøen eller noe sånt på ettermiddagen :P

Kan man lufte dem? Hjelper det? Uten å pakke om? Tror dere det lukter like mye av innholdet? 

Dere som røyker inne, tenk to ganger på ting dere skal gi bort. Det stinker høgg, mugg og troll når ting har vært i et rom det blir røykt i... 

Anonymkode: 92f54...704

Jeg lufter godt ut etter siste røyken før jeg setter meg for å pakke inn julegavene, og samler de deretter i poser i et rom der det ikke kommer røyk inn til. Blir det bra da, og uten røyklukt på gavene?

Anonymkode: 46460...2cd

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg ville åpnet dem, satt dem på en stol foran vinduet i et rom der det kan luftes med åpent vindu og deretter pakket dem inn igjen, om det trengs til juekvelden. Feks et rom der døren kan lukkes og låses. Slå av varmen, lukk opp vinduet og la det luftes godt i hele rommet. Minst en time.

Kast papiret de kom i.

Endret av Tøytigern
  • Liker 8
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lufter godt ut etter siste røyken før jeg setter meg for å pakke inn julegavene, og samler de deretter i poser i et rom der det ikke kommer røyk inn til. Blir det bra da, og uten røyklukt på gavene?

Kanskje. Hvis du har vasket deg på hendene først. 

Anonymkode: 0a32b...118

• Liker 5
Skrevet

Steng iallefall ikke lukten ikke i en søppelsekk! Sett dem til lufting under tak :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde pakket opp gavene og sett om innholdet kan vaskes. Kan det vaskes, ville jeg vasket det og pakket inn på nytt - ellers hadde det gått rett i søpla. Røyklukt er noe av det "kvalmeste" som finnes. 

• Liker 5
Skrevet

Huff. Dessverre et kjent problem og jeg har få råd å komme med. Har samme problemet med noen jeg får gaver av. Fikk en genser som var alt for stor en gang. Butikken nektet å la meg bytte fordi den luktet så fælt, og da hadde jeg luftet den i to dager... 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Huff. Dessverre et kjent problem og jeg har få råd å komme med. Har samme problemet med noen jeg får gaver av. Fikk en genser som var alt for stor en gang. Butikken nektet å la meg bytte fordi den luktet så fælt, og da hadde jeg luftet den i to dager... 

Klær med røyklukt må nok dessverre vaskes. Ellers er å sette fram en skål med eddik et kjent triks for å eliminere røyklukt i et rom. Men det funker jo ikke på klær. Trist med den genseren.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok åpnet gavene og kanskje kastet de dersom de stinket så mye. Gaver til barn innsauset i røyk ville jeg ikke latt mine barn fått hvertfall. 

Alt ettersom hvem som ga de ville jeg gitt beskjed om røyklukta og heller bedt de gi kontanter så jeg kunne kjøpt noe som var fritt for røyk. Eller bedt vedkommende slutte å gi gaver, så hadde jeg funnet noe selv dersom det var nødvendig. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ikke når du røyker inne. Da vil det lukte røyk av det du har i huset. Sorry.

• Liker 22
Skrevet
3 minutter siden, yeans skrev:

Jeg hadde nok åpnet gavene og kanskje kastet de dersom de stinket så mye. Gaver til barn innsauset i røyk ville jeg ikke latt mine barn fått hvertfall. 

Alt ettersom hvem som ga de ville jeg gitt beskjed om røyklukta og heller bedt de gi kontanter så jeg kunne kjøpt noe som var fritt for røyk. Eller bedt vedkommende slutte å gi gaver, så hadde jeg funnet noe selv dersom det var nødvendig. 

Bedt om kontanter? Er ikke det litt drøyt...

• Liker 7
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper dessverre lite. Så lenge du røyker inne, så setter lukten seg. Kanskje ikke du kjenner det, men ikke-røykere kjenner det veldig godt. 

Du kan lufte til du blir blå, men den eneste måten å få bort røykelukt i et innrøykt hus er å male vegger og tak.

• Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, Tøytigern skrev:

Klær med røyklukt må nok dessverre vaskes. Ellers er å sette fram en skål med eddik et kjent triks for å eliminere røyklukt i et rom. Men det funker jo ikke på klær. Trist med den genseren.

Veldig. Jeg er en S og genseren var i L. Alt for stor, men veldig fin egentlig. Kunne godt tenkt meg den, men jeg endte opp med å vaske den og gi den til fretex :( 

Skrevet
4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Bedt om kontanter? Er ikke det litt drøyt...

Som sagt, det kommer an på hvem gavene var ifra. Hvis de var fra noen jeg betrakter som nobody ville jeg bare kastet gavene og latet som om de forsvant i posten.

Skrevet
9 minutter siden, yeans skrev:

Man ber ikke om kontanter fra folk til for å kjøpe gaver. Da ber man heller giver om å gi kontanter i gave. 

Skrevet
1 minutt siden, yeans skrev:

Som sagt, det kommer an på hvem gavene var ifra. Hvis de var fra noen jeg betrakter som nobody ville jeg bare kastet gavene og latet som om de forsvant i posten.

Det er jo lettvint hvis pakkene er sendt med sporing. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...