AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #1 Skrevet 21. desember 2017 Overskriften er ikke om meg, men om en i familien som er høyt utdannet og arbeidsledig. Vedkommende får ikke jobb (Søker mye) og har nå ingen inntekt, den siste tiden har h*n levd på lån. Det siste h*n ville, var å gå på NAV..For noen mnd siden toppet den økonomiske situasjonen seg grunnet tannproblemer og da bestemte h*n seg for å kontakte NAV, siden h*n har utdannet seg de siste årene, har ikke h*n krav på dagpenger. Så da måtte h*n søke på sosialhjelp. Som h*n også fikk avslag på. NAV/sosialkontoret mente at h*n kan ta opp lån for å overleve, slik h*n har gjort tidligere. H*n er i minus på alle kontoer og fullstendig fortvilet. H*n er pga situasjonen blitt deprimert og ser veldig mørkt på livet og egen framtid. Alle jobber h*n søker på ender i avslag og h*n har ingen familie som kan hjelpe med penger. Hvorfor får man ikke nødhjelp når man VIRKELIG trenger det og når man ikke har noe av verdi man kan selge? Kan NAV kreve at h*n tar opp lån (igjen) for å overleve? Anonymkode: a09d1...bff
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #2 Skrevet 21. desember 2017 Er det lov å gi avslag på sosialhjelp hvis man beviselig er i minus på alle konti? Jeg trodde ikke det? Anonymkode: 6ae3c...f72 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #3 Skrevet 21. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det lov å gi avslag på sosialhjelp hvis man beviselig er i minus på alle konti? Jeg trodde ikke det? Anonymkode: 6ae3c...f72 Det trodde ikke jeg heller. Hen har vist NAV kontoutskriftene sine. TS Anonymkode: a09d1...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå