Gå til innhold

Synes du det er status å ha (bra) kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv føler jeg det og kanskje fordi jeg ikke ønsker å bli sett på som evig singel samtidig som vennene mine har kjæreste. 

Anonymkode: 41cce...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv føler jeg det og kanskje fordi jeg ikke ønsker å bli sett på som evig singel samtidig som vennene mine har kjæreste. 

Om det er status å ha kjæreste? Jeg vil heller være singel enn å være sammen med noen bare for å være sammen med noen. Noen mennesker skifter kjærester like raskt som andre skifter truser. 

Med det sagt, så er jeg jo glad for kjæresten min. Men hadde ikke vært sammen med han om jeg IKKE likte han..

Anonymkode: 8ef2e...214

• Liker 18
Skrevet

Syntes det er "status" å ha samboer/være gift. Blir liksom en bekreftelse på at personen er veldig elskbar, kan boes med og er flink med andre mennesker. "Evig single" er jo flotte mennesker også, er jo ikke det, - men de som aldri har hatt seriøse forhold (samboer/ekteskap) er som regel litt spesielle etter min mening

Anonymkode: aedae...58f

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir liksom en bekreftelse på at personen er veldig elskbar, kan boes med og er flink med andre mennesker.

Det er jo ingen bekreftelse på annet enn at èn person har valgt å bo under samme tak som deg. Er mange som bor sammen men som ikke har det bra sammen. Er mange som blir samboere men som først etter en stund viser sitt sanne jeg, etter man sitter i fella med barn og huslån. Bekreftelse på om man er en bra person eller ikke fåes ikke av en eller noen få mennesker. Det fåes av å være ute i samfunnet, være en godt likt kollega og venn over mange år.

Anonymkode: b4fc9...82d

• Liker 10
Skrevet

Nei, synes det motsatte. er bare kleint og stress med kjæreste og ønsker i alle fall ikke at folk skal vite hva eller hvem jeg driver med. Absolutt ikke status. 

Anonymkode: fde4d...f89

• Liker 3
Skrevet

Om det er status eller ikke å ha kjæreste, avhenger av hvem man er kjæreste med.

La oss si at vi har Per og Ole på et mindre sted. Per er kjekk, hyggelig og den alle jentene lengter etter. Ole er den som på hver fest litt desperat prøver seg på alle uten å ha sjanse.

Det er status å bli kjæresten til Per. Å bli sammen med Per er alt annet enn status. Og jentene holder seg unna. Derfor 25 % av alle menn i Norge blir ufrivillig barnløse - fordi de bortvelges av alle kvinner som regner dem som lavstatusmenn.

Anonymkode: 66832...8a1

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke status å ha kjæreste, men jo, det er status å ha en bra kjæreste.

Nå bruker jeg ordet status i ganske vid forstand her, men la meg bare formulere det slik at det gjør meg ekstra stolt og glad at kjæresten min får anerkjennelse av omverdenen for ting han oppnår. Jeg synes også det er en god følelse å være ute blant mennesker med en mann som er så utrolig fysisk fullendt som han er.

Når det er sagt, så satte jeg ikke noe mindre pris på eksen min selv om han ikke var så pen å se på og ikke like "vellykket" objektivt sett. Det jeg snakker om nå, er en slags forholdsvis uvesentlig bonus-følelse som kanskje nærmer seg et aldri så lite hovmod.

Anonymkode: d3374...ddc

• Liker 3
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er status eller ikke å ha kjæreste, avhenger av hvem man er kjæreste med.

La oss si at vi har Per og Ole på et mindre sted. Per er kjekk, hyggelig og den alle jentene lengter etter. Ole er den som på hver fest litt desperat prøver seg på alle uten å ha sjanse.

Det er status å bli kjæresten til Per. Å bli sammen med Per er alt annet enn status. Og jentene holder seg unna. Derfor 25 % av alle menn i Norge blir ufrivillig barnløse - fordi de bortvelges av alle kvinner som regner dem som lavstatusmenn.

Lavstatusmenn? Vel det er ikke attraktivt om man desperat løper etter alt med to pupper.. Da får disse mennene lære å oppføre seg.

Anonymkode: 13926...5bf

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen bekreftelse på annet enn at èn person har valgt å bo under samme tak som deg. Er mange som bor sammen men som ikke har det bra sammen. Er mange som blir samboere men som først etter en stund viser sitt sanne jeg, etter man sitter i fella med barn og huslån. Bekreftelse på om man er en bra person eller ikke fåes ikke av en eller noen få mennesker. Det fåes av å være ute i samfunnet, være en godt likt kollega og venn over mange år.

Jeg syntes det er ganske stor forskjell på at noen har valgt å tilbringe resten av livet sitt med deg, dele økonomien og hele livet sitt, fordi de elsker deg - kontra noen som klarer å forholde seg til deg på ditt beste på jobb/som venn. Når man har bodd med noen lenge, og har det bra, ser jeg personlig på peronen som veldig vellykket og sosialt oppegående, - men det er min mening. Som sagt så er single også flotte mennesker, men for min del fant jeg lykken igjennom gjensidig dyr kjærlighet, og ser på familien min som meningen med livet. Har ikke noe behov for å si "sånn er det" og være bastant og sur, som som deg, - det er subjektivt, ikke fakta :D 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke 25 % ufrivillig barnløse menn i Norge. En andel av de 23 % (2012-tall) barnløse mennene er naturligvis frivillig barnløse. 

Anonymkode: d3374...ddc

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er ganske stor forskjell på at noen har valgt å tilbringe resten av livet sitt med deg, dele økonomien og hele livet sitt, fordi de elsker deg - kontra noen som klarer å forholde seg til deg på ditt beste på jobb/som venn. Når man har bodd med noen lenge, og har det bra, ser jeg personlig på peronen som veldig vellykket og sosialt oppegående, - men det er min mening. Som sagt så er single også flotte mennesker, men for min del fant jeg lykken igjennom gjensidig dyr kjærlighet, og ser på familien min som meningen med livet. Har ikke noe behov for å si "sånn er det" og være bastant og sur, som som deg, - det er subjektivt, ikke fakta :D 

Det er jo synd at du tillegger meg egenskaper jeg ikke har, som bastant og sur. Det tyder jo ikke på direkte gode mellommenneskelige ferdigheter akkurat. Jeg vet om nok av de som lever i parforhold som fremstår lykkelige, men som ikke er det. Ofte er det snakk om beleiligheter, og ikke reelle valg. Mange har problemer med å være alene, da de strever med relasjonen til seg selv. Den viktigste personen i eget liv er en selv, og meningen med livet er å ha det bra med seg selv. Om det inkluderer partner og barn, eller om det inkluderer venner og øvrig familie, finnes intet fasitsvar på. Men det er generelt en uting at samfunnet har så stort fokus på "you´re nobody ´til nobody loves you". De fleste parforhold går på et eller annet tidspunkt i oppløsning og det er viktig å ha en trygg base i seg selv. En person som klarer seg selv er også istand til å klare seg med andre, men det må være med den riktige personen. Mange er ikke spesielt kresne på partner, mer avhengige.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo synd at du tillegger meg egenskaper jeg ikke har, som bastant og sur. Det tyder jo ikke på direkte gode mellommenneskelige ferdigheter akkurat. Jeg vet om nok av de som lever i parforhold som fremstår lykkelige, men som ikke er det. Ofte er det snakk om beleiligheter, og ikke reelle valg. Mange har problemer med å være alene, da de strever med relasjonen til seg selv. Den viktigste personen i eget liv er en selv, og meningen med livet er å ha det bra med seg selv. Om det inkluderer partner og barn, eller om det inkluderer venner og øvrig familie, finnes intet fasitsvar på. Men det er generelt en uting at samfunnet har så stort fokus på "you´re nobody ´til nobody loves you". De fleste parforhold går på et eller annet tidspunkt i oppløsning og det er viktig å ha en trygg base i seg selv. En person som klarer seg selv er også istand til å klare seg med andre, men det må være med den riktige personen. Mange er ikke spesielt kresne på partner, mer avhengige.

Såklart, er enig med deg der - men single er absolutt ikke mer trygge i seg selv enn folk i forhold, - de fleste er jo på leit etter et forhold/ufrivillig single og ønsker seg familie (har jeg vartfall erfaring med) Min personlige oppfatning er at det er flere lykkelige i forhold, enn som single - jeg hadde aldri vært gift med mannen min i godt over 20 år om ikke jeg hadde elsket han mer enn livet selv ivartfall. Ser ikke på single som rare, men de som aldri har hatt noe seriøst tenker jeg kanskje på et par ganger som ikke så lette å være med (bortsett fra overfladiske venner/arbeidsforhold)

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Såklart, er enig med deg der - men single er absolutt ikke mer trygge i seg selv enn folk i forhold, - de fleste er jo på leit etter et forhold/ufrivillig single og ønsker seg familie (har jeg vartfall erfaring med) Min personlige oppfatning er at det er flere lykkelige i forhold, enn som single - jeg hadde aldri vært gift med mannen min i godt over 20 år om ikke jeg hadde elsket han mer enn livet selv ivartfall. Ser ikke på single som rare, men de som aldri har hatt noe seriøst tenker jeg kanskje på et par ganger som ikke så lette å være med (bortsett fra overfladiske venner/arbeidsforhold)

Der er jeg veldig uenig. Alle jeg kjenner som er single er lykkeligere enn de i forhold. De i forhold klager jo konstant over et eller annet, partner, barn, stress, jobb etc etc. Blir helt matt og lurer på hvorfor folk orker å  være i forhold. 

Anonymkode: 337bb...350

• Liker 5
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var jo du veldig bastant da, selv om du tidligere har anklaget meg for det samme, uten at jeg selv kommer med slike absolutter som deg.

Selv om man er på leting etter en partner, betyr ikke dette at man ikke er trygg i seg selv før man finner han/henne ;) Å lete etter en partner betyr ikke at man selv er utilstrekkelig. Dessuten bør du vurdere sannsynligheten for at mange av de som er i et parforhold føler trygghet fordi de lever opp til hva storsamfunnet fremstiller som vellykkethet. Dette, kombinert med vansker med å stå støtt på egne bein, kan forklare hvorfor mange er aktivt ute etter ny partner veldig raskt etter brudd.

Jeg vet om mange som har vært gift i 10-20-30 år som ikke elsker hverandre, men som lever sammen av beleilighetsgrunner. Selv om skilsmisse er vanlig er det fremdeles mange som assosierer det med mislykkethet. Og da er vi igjen tilbake til ønsket om å leve opp til hva samfunnet anser som vellykkethet.

Ethvert menneske har en iboende verdi i seg selv. Ingen har mer verdi eller er mer vellykket fordi han/hun lever i et parforhold. Ingen blir automatisk mer lykkelige i et parforhold enn som singel. Det eneste lykkeopplevelsen handler om, er hva som bor i deg selv av evne til å sette pris på deg selv og det livet man lever. Og man kan dermed være det mest lykkelige menneske som finnes uansett om man er singel eller har kjæreste eller er gift på 40.året :)

• Liker 3
Skrevet

Synes der er litt forskjell på hvor gammel du er som singel, og om du har hatt forhold før eller ikke.

Det er kanskje ikke så kult å være ha passert 40 år og aldri ha hatt noe forhold, etter mange år på aktiv let. Men jeg tenker at i tenårene og opp i tyveårene er det helt greit å være singel. Og når man kommer ut av et forhold er det også fint å ha noen singel-år "mellom forhold".

Jeg var i et fire år langt forhold fra 17 til 21. Fra 21 til 28 levde jeg livet: festet, reiste mye, bodde i fire ulike land, datet endel og hadde noen kortere forhold. Så fikk jeg kjæreste igjen og har nå vært i forhold i 6 år, gift i tre av dem.

Jeg er knallglad for singelårene mine og kunne ikke ønsket det annerledes. Jeg har alltid hatt bra draget, men vil ikke gå inn i noe uten at det føles helt riktig. Og hadde lyst til å leve ut noen drømmer uten å være bundet av noe.

Og i forhold til dette med status synes jeg fremdeles det har masse å si hvem du blir sammen med. "Alle" kan jo få seg en kjæreste dersom kravene er lave nok.

• Liker 4
Skrevet

Jeg som er TS. Jeg er i første halvdel av 20-årene og mann. Forstår jo at "alle" kan få kjæreste om man bare tar til takke med hva som helst. Det er ikke sånn jeg føler jeg ikke kan få noen. Men jeg har lyst på en bra kjæreste jeg kan vise frem og jeg misunner de som har bra kjærester. 

TS

Skrevet

Ville ikke sagt status, men det er stas. At en kvalitetsperson har valgt meg viser at jeg forhåpentligvis ikke er helt håpløs. Når det er sagt, så tror jeg at jeg har et noe annet syn på hva som er en bra kjæreste enn mange andre. Min nåværende kjæreste er meget intelligent, morsom og sjarmerende, men samtidig ufør med lav inntekt. Men jeg kan ikke se for meg å møte noen som er en bedre person. For meg er det stas å bli valgt av noen som er så intelligent og jordnær

Anonymkode: 18e5f...63b

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

At kjæresten er bra for deg er et minimumskrav synes jeg. Ser ikke grunn til å være sammen med noen som ikke er VELDIG BRA for meg. Hva man legger i det er et annet spørsmål. Forskjellige folk har forskjellige behov. 

• Liker 2
Skrevet

Nei aldri sett på det som "status" nei. Ser ikke opp til eller beundrer de som har kjæreste bare fordi de har kjæreste.
Men det er koselig for dem liksom. Ikke status! Og anyway, hvem bryr seg om "status"?!

Anonymkode: 12fee...253

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...