Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud hvor jeg er lei av frisører! En av to ting skjer meg hver gang jeg er hos frisør: 

1) jeg bestiller time, sier i fra om at jeg vil klippe å farge, samt at de må sette av god tid da jeg har sinnsykt tykt hår, de sier klart, timen kommer, de driter seg ut på tid å jeg får en halvhjertet klipp som jeg ikke er fornøyd med. (Hallo frisør, du så meg jo når jeg bestillte time, du så hvor tykt det er!!) Å så må jeg betale dritmye, fordi det tar lang tid. For en klipp jeg egentlig ikke er fornøyd med. 

2) jeg bestiller som over, kommer til time, å så har fargingen tatt så lang tid at de ikke har tid til å klippe meg. Jeg må betale dritmye for fargingen å så vente på ny time, det er jo lett, når man jobber, så alt skal jo passe.... å så er frisøren i utgangspunktet ikke flink å klippe tykt hår å jeg ser ut som vanlig, en nonne med flatt tykt,rett hår uten frisyre. 

Jeg blir gal ! Jeg kjenner savnet på min forrige faste frisør som jeg hadde i den forrige byen jeg bodde i. Nå går jeg å leter etter frisører jeg blir fornøyd med, men for hver 2500 krs eskapade hvor jeg ikke blir fornøyd så sitter det lengere å lengere inne. Jeg orker ikke gå tilbake til en frisør jeg har dårlig kjemi med, men det koster meg jo mange mange tusen bare for å bli misfornøyd uansett hvor jeg går. 

Hadde en eneste frisør sagt dette: hør her, jeg dreit meg ut på tid å har lyst til å gjøre det riktig, kan du være så snill å komme tilbake en dag så skal jeg slå av litt på prisen ? Eller tilbydd seg å fikse noe, bare noe så hadde jeg gifta meg med den frisøren på flekken, men samtlige frisører jeg møter stresser med klippen, og impliserer at det er min feil for å ha tykt hår. (Eks: stresser litt nå jeg, men det er fordi det tok så lang tid å føne håret ditt) altså..  Jeg vet, jeg sliter med dette håret hver dag. Jeg vil jo ha det kortere for å slippe sjæl. 

Den siste frisøren så jo at jeg ble skikkelig skikkelig skuffa, hun bare tok betalt nesten 3K, å sa at jeg kunne bestille ny time for å få en skikkelig fin klipp. How about no ?? Du har akkurat tatt masse penger fra meg å jeg går herifra med nesten lik hårfarge å frisyre, nesten tre tusen, for nesten tre timer av livet mitt, med mindre ettervekst en før, men ingen frisyre, bare noe kortere hår. Du er ikke en "stylist" du er bare en klipper !! 

Så nå har jeg utsatt frisørtime i 8 mnd, å bare maltrakterer det med saks selv, å har verdens lengste ettervekst med gråe hår (sukk, har hatt hestehale i 8 mnd nå) å nå må jeg bare.. 

Å så har 99% av alle frisører skikkelig dårlige nettsider. Om en eneste frisør leser her å nettsiden til frisørsalongen din ikke inneholder priser, å masse svære "inspobilder fra modeller" (som jeg heller går å ser på på Instagram om jeg ville bli sjalu å grine liksom) å feilstaver ollijaplex så bare betal en student på en designskole for å gjøre den 25% bedre. Vi er i 2018 snart, folk ser på nettsider på ting, å facebooksider telles ikke lengere. Hvordan skal jeg ha tillitt til å bruke dødsmye penger hos en frisør som ikke klarer å bruke internett?? 

Åh herregud hva skal jeg gjøre. Man burde ha speeddates for frisører sånn at man kunne kjent etter i tre minutter om du og frisøren har halvveis kjemi å om frisøren har kunnskap til å klippe supertykt hår. 

Ja jeg vet jeg sutrer, å jeg vet at jeg har ett i-landsproblem. Men jeg ser ikke rett ut på håret. Å nå er jeg sur, å jeg har tilbringt dagen med å etterspørre priser hos overlegne sure frisører jeg ikke stoler på. Ææææsj. Takk for at du leste, eller ikke. Skjønner godt om du ikke orket. Om jeg ikke finner meg en løsning snart så vurderer jeg å bare la mannen min klippe det. Kan jo umulig bli mye værre. Å så kan bare kommunebrunt med grått være min hårfarge lilsom. 

Råd ? Hvordan fant du en frisør som er flink til å klippe? 

Anonymkode: fe8d7...664

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt opp de 'vanlige' frisørene. Har aldri hatt en god opplevelse, og det har alltid kostet en formue. Hver gang måtte jeg klippe litt selv etterpå for å justere. 

Nå klipper jeg meg på 'innvandrersalonger' til 250-300 kroner, og har vært mye mer fornøyd. Så farger jeg håret selv. Det koster 150 kroner og en times egeninnsats. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gud hvor jeg er lei av frisører! En av to ting skjer meg hver gang jeg er hos frisør: 

1) jeg bestiller time, sier i fra om at jeg vil klippe å farge, samt at de må sette av god tid da jeg har sinnsykt tykt hår, de sier klart, timen kommer, de driter seg ut på tid å jeg får en halvhjertet klipp som jeg ikke er fornøyd med. (Hallo frisør, du så meg jo når jeg bestillte time, du så hvor tykt det er!!) Å så må jeg betale dritmye, fordi det tar lang tid. For en klipp jeg egentlig ikke er fornøyd med. 

2) jeg bestiller som over, kommer til time, å så har fargingen tatt så lang tid at de ikke har tid til å klippe meg. Jeg må betale dritmye for fargingen å så vente på ny time, det er jo lett, når man jobber, så alt skal jo passe.... å så er frisøren i utgangspunktet ikke flink å klippe tykt hår å jeg ser ut som vanlig, en nonne med flatt tykt,rett hår uten frisyre. 

Jeg blir gal ! Jeg kjenner savnet på min forrige faste frisør som jeg hadde i den forrige byen jeg bodde i. Nå går jeg å leter etter frisører jeg blir fornøyd med, men for hver 2500 krs eskapade hvor jeg ikke blir fornøyd så sitter det lengere å lengere inne. Jeg orker ikke gå tilbake til en frisør jeg har dårlig kjemi med, men det koster meg jo mange mange tusen bare for å bli misfornøyd uansett hvor jeg går. 

Hadde en eneste frisør sagt dette: hør her, jeg dreit meg ut på tid å har lyst til å gjøre det riktig, kan du være så snill å komme tilbake en dag så skal jeg slå av litt på prisen ? Eller tilbydd seg å fikse noe, bare noe så hadde jeg gifta meg med den frisøren på flekken, men samtlige frisører jeg møter stresser med klippen, og impliserer at det er min feil for å ha tykt hår. (Eks: stresser litt nå jeg, men det er fordi det tok så lang tid å føne håret ditt) altså..  Jeg vet, jeg sliter med dette håret hver dag. Jeg vil jo ha det kortere for å slippe sjæl. 

Den siste frisøren så jo at jeg ble skikkelig skikkelig skuffa, hun bare tok betalt nesten 3K, å sa at jeg kunne bestille ny time for å få en skikkelig fin klipp. How about no ?? Du har akkurat tatt masse penger fra meg å jeg går herifra med nesten lik hårfarge å frisyre, nesten tre tusen, for nesten tre timer av livet mitt, med mindre ettervekst en før, men ingen frisyre, bare noe kortere hår. Du er ikke en "stylist" du er bare en klipper !! 

Så nå har jeg utsatt frisørtime i 8 mnd, å bare maltrakterer det med saks selv, å har verdens lengste ettervekst med gråe hår (sukk, har hatt hestehale i 8 mnd nå) å nå må jeg bare.. 

Å så har 99% av alle frisører skikkelig dårlige nettsider. Om en eneste frisør leser her å nettsiden til frisørsalongen din ikke inneholder priser, å masse svære "inspobilder fra modeller" (som jeg heller går å ser på på Instagram om jeg ville bli sjalu å grine liksom) å feilstaver ollijaplex så bare betal en student på en designskole for å gjøre den 25% bedre. Vi er i 2018 snart, folk ser på nettsider på ting, å facebooksider telles ikke lengere. Hvordan skal jeg ha tillitt til å bruke dødsmye penger hos en frisør som ikke klarer å bruke internett?? 

Åh herregud hva skal jeg gjøre. Man burde ha speeddates for frisører sånn at man kunne kjent etter i tre minutter om du og frisøren har halvveis kjemi å om frisøren har kunnskap til å klippe supertykt hår. 

Ja jeg vet jeg sutrer, å jeg vet at jeg har ett i-landsproblem. Men jeg ser ikke rett ut på håret. Å nå er jeg sur, å jeg har tilbringt dagen med å etterspørre priser hos overlegne sure frisører jeg ikke stoler på. Ææææsj. Takk for at du leste, eller ikke. Skjønner godt om du ikke orket. Om jeg ikke finner meg en løsning snart så vurderer jeg å bare la mannen min klippe det. Kan jo umulig bli mye værre. Å så kan bare kommunebrunt med grått være min hårfarge lilsom. 

Men skal da kunne klage på frisører, altså at du får komme tilbake og de retter opp gratis.

Jeg har også veldig tykt hår. Sist jeg var hos frisøren sa jeg at det måtte klippes opp. Det NEKTET HUN! Joda, håret ser sikkert fint ut i det jeg går ut fra salongen, etter at du har fønet og stått med rettetang 1 time. Men jeg sa også fra om at jeg ikke bruker rettetang selv! Så etter første dusj, så jeg ikke ut.. Håret er i strikk 90 % av tiden.

Anonymkode: b20d2...659

• Liker 1
Skrevet

Kjenner til det.. håret mitt ser helt jævelig ut nå, selv om jeg var hos frisøren på tirsdag!! 

Skjønner at eneste alternativet mitt nå er å klippe av meg alt. Håret ser ut som halm. Og jeg hadde et enkelt krav når det kom til klipping. Panneluggen skulle være så lang at jeg fikk den i hestehale uten å bruke spenner. Det var tydelig vanskelig!

Etter å ha sitti i frisørstolen i 3t så forventet jeg bedre resultat. Fargen er ikke en gang pen, ser ut som om håret mitt tilhører en gammel gråhåret dame. 

Anonymkode: 9f852...ace

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner til det.. håret mitt ser helt jævelig ut nå, selv om jeg var hos frisøren på tirsdag!! 

Skjønner at eneste alternativet mitt nå er å klippe av meg alt. Håret ser ut som halm. Og jeg hadde et enkelt krav når det kom til klipping. Panneluggen skulle være så lang at jeg fikk den i hestehale uten å bruke spenner. Det var tydelig vanskelig!

Etter å ha sitti i frisørstolen i 3t så forventet jeg bedre resultat. Fargen er ikke en gang pen, ser ut som om håret mitt tilhører en gammel gråhåret dame. 

Ts her. Kan ikke du slå ett slag for alle oss med stygt hår å klage? Vær så snill?? 

Ikke at jeg klandrer deg for å la være, jeg klarer ikke å klage selv. :(

Skrevet

Sånn skal det da ikke være. Rart at de ikke tilbyr seg å rette opp i det gratis, er ikke det vanlig praksis? 

Hvilken by bor du i?

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Kan ikke du slå ett slag for alle oss med stygt hår å klage? Vær så snill?? 

Ikke at jeg klandrer deg for å la være, jeg klarer ikke å klage selv. :(

Jeg kommer ikke til å gå tilbake for å klage. Sliter med sosial angst. 

Uansett etter over 1t med blekemiddel i håret(hvordan det ser ut nå kan dere jo bare tenke dere), så skal ingen røre håret mitt. Det kommer til å dette av hvis de skal prøve å rette på fargen. Lengre pannelugg får jeg heller ikke. 

Skrevet

Når farger ikke jeg håret men jeg klippes jo.

Jeg har funnet ut at innvandrerfrisører er best på tykt hår, hvorfor? Fordi innvandrere går til disse og de har tykt hår!! 

Og billigere er det også!!

Anonymkode: 46a03...572

• Liker 3
Skrevet

Jeg sliter også med å finne frisør som jeg blir fornøyd med. Bare farging koster jo 3000 kr og ikke er jeg fornøyd. Ujevn farge og farge som ikke er synlig. Skulle gjerne ha farget det hjemme selv men jeg må bleke håret først da jeg har mørkt hår og det gjør jeg ikke hjemme. Har nå lang ettervekst men vet ikke hvor jeg skal farge det uten å blakke meg.

Skrevet
46 minutter siden, super-s skrev:

Sånn skal det da ikke være. Rart at de ikke tilbyr seg å rette opp i det gratis, er ikke det vanlig praksis? 

Hvilken by bor du i?

Bor i Drammen. 

Har bare hatt en frisør som faktisk innrømmer feil, å det var i min forrige by. Alle andre tar grovt betalt, å sender meg avgårde. 

Jeg begynner å lure på om de ikke vil ha meg som kunde, fordi jeg tar lang tid :P

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Drammen. 

Har bare hatt en frisør som faktisk innrømmer feil, å det var i min forrige by. Alle andre tar grovt betalt, å sender meg avgårde. 

Jeg begynner å lure på om de ikke vil ha meg som kunde, fordi jeg tar lang tid :P

Jeg har klipt meg hos joseffson på strømsø senteret i Drammen. Anbefaler de, jeg ble veldig fornøyd og folk skrøt av håret mitt etter at jeg hadde vært der. Fikk fargen jeg ønsket, riktig frisyre. Og jeg så bra ut på hode. Vurderer sterkt å reise dit neste gang, selv om jeg bor en time unna nå.

Skrevet (endret)

Jeg ville klippe meg hos en i familien og etter å ha prøvd 2 andre frisører i mellomtiden så skal jeg snart klippe meg hos hun i familien igjen :) Tror jeg kommer til å bruke henne som frisør så lenge hun er i jobb:fnise: Hun er en av to som har fått til håret mitt :P Sist gang jeg var hos frisør (ikke hun i familien) så måtte jeg klippe av tuster når jeg kom hjem :O Håret mitt ser ikke ut, etter 6 måneder:bond:  

Endret av Brimi
Gjest Sugemerke
Skrevet

Det der er såå umulig. Jeg har klaget to ganger og de har rettet opp begge gangene. Og da er det sjefen selv som har trått til. Anbefales å klage!

Skrevet

Klag, klag, klag. Om ikke annet sparer du litt penger på det, og frisøren lærer seg å ikke love for mye. 

Skrevet

Klippet meg kort for et år siden. Har ikke angret et sekund! Håret mitt er tykt også, og la seg ikke fint uten bruk av rettetang. Ble så lei av frustrasjonen! Kjempefornøyd med kort hår!! 😊 Må jo klippes litt oftere nå, det er det eneste minus! 

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

For noen år siden var jeg hos en frisør som jeg skulle stripe håret mitt hos, jeg sa jeg skulle ha noen få lyse striper, men da jeg var ferdig var jeg helt blond :dry:, og jeg var dum som ikke sa noe, gikk i stedet å kjøpte meg hjemmefarge og farga håret mørkt igjen, hjemme.

Så har vi de frisørene som er litt for glad i å klippe, jeg sier ar jeg skal klippe en centimeter, men så klipper de 3-4, er det så forbanna vanskelig !?! Men heldigvis vokser det ut igjen.

Men nå har jeg funnet en frisør jeg er fornøyd med.

Endret av Catalina Culès
Skrevet
On 21.12.2017 at 4:49 PM, AnonymBruker said:

Har ikke hår jeg ..så vær glad for at du har et luksusproblem!! det indre som teller har du helt glemt det??

Skrevet
2 minutter siden, Xcase33 skrev:

Har ikke hår jeg ..så vær glad for at du har et luksusproblem!! det indre som teller har du helt glemt det??

Er det virkelig nødvendig å sitere heeele innlegget?

Anonymkode: ad449...2ba

• Liker 9
Skrevet

Her er alle grunnene til at jeg selv ikke kaster vekk penger på frisører. Jeg blir aldri fornøyd og får det aldri slik jeg vil ha det. 

Så jeg gjør det selv, og blir jeg ikke fornøyd med egen klipp så har jeg hvertfall gjort det helt gratis 😁

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen, TS! Jeg har også tjukt hår, og samtlige unntatt en har enten slurva med å klippe det opp, eller kjeftet på meg pga håret mitt. Har hatt så mange dårlige opplevelser at jeg ikke kan telle de på en hånd en gang.

En av de verste var da jeg skulle bleke håret, og frisøren var kjempe sur. Ikke noe småprating for å si det sånn, (helt greit det altså, men.) Gikk ut fra salongen, og da jeg kom hjem merka jeg at hun kun hadde farget den øverste delen av håret. Så jævlig dumt ut med lyst hår øverst og dritmørkt under😂

Gikk til en tilfeldig frisør da jeg hadde flyttet til ny by for å klippe tuppene. Hun var veldig sur hele tiden, og sa egentlig ingenting. Plutselig sier hun "du burde sagt ifra at du hadde sååå tykt hår, dette tar for lang tid." Så spurte jeg om hun kunne klippe det opp fordi det var så tykt, men nei :P kom ikke tilbake for å si det sånn.

Har en frisør i Oslo nå som er helt fantastisk, hun er kjempe nøye og slurver aldri. Bor i en annen by, og har derfor vært litt hos andre, og hver gang jeg kommer tilbake til hun i Oslo så sier hun at den forrige som klippet meg har slurvet, og resultatet blir alltid 10 ganger bedre 😅 har gitt opp å klippe/farge det hos noen andre, reiser heller til Oslo en gang iblant sånn at jeg vet at det blir gjort ordentlig.

Ekstremt mange slurvete, sure frisører som tydeligvis hater jobben sin.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...