Gjest Daniella_ Skrevet 2. februar 2005 #1 Del Skrevet 2. februar 2005 På iform.no sier de at man skal trene styrke før kondisjon. Vet noen hva som er grunnen til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 2. februar 2005 #2 Del Skrevet 2. februar 2005 Du får bedre resultat av styrketreningen dersom ikke alle musklene er slitne fra før av - samt at det også er større risiko for å utøve øvelsene feil når du er sliten. For å øke styrke må du opp mot maksnivå - og maksnivået synker når du har trent kondisjon først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 2. februar 2005 #3 Del Skrevet 2. februar 2005 Du får bedre resultat av styrketreningen dersom ikke alle musklene er slitne fra før av - samt at det også er større risiko for å utøve øvelsene feil når du er sliten. For å øke styrke må du opp mot maksnivå - og maksnivået synker når du har trent kondisjon først. Takk Litjmæ. Da fikk jeg en forklaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alette Skrevet 4. februar 2005 #4 Del Skrevet 4. februar 2005 Hørte en trener som sa på tv at du også vil forbrenne fett når du starter på utholdenhetstreningen fordi du tømmer glykogenlagrene mens du trener styrke, om det stemmer vet jeg ikke. Merker selv at om jeg trener utholdenhet har jeg rett å slett ikke ork til å trene styrke rett etterpå fordi jeg bli så sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 5. februar 2005 #5 Del Skrevet 5. februar 2005 Skjønner virkelig ikke at dette kan være riktig. På sentrene så legges jo timene opp til at kondisjon trenes først, også kan man gjerne gå på en styrketime etterpå. Hvis dette virkelig stemmer syns jeg det er rart de ikke legger opp timene til at styrketimene går før kondisjonstimene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 5. februar 2005 #6 Del Skrevet 5. februar 2005 Man skal jo være skikkelig varm før man trener styrke også, da. Kanskje derfor sentrene gjør det? Serlv liker jeg å trene styrke først, både fordi jeg er mer uthvilt, mne også fordi at når man tar kondisjonen etterpå, får man skylt ut all melkesyren og slipper å være støl dagen etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 6. februar 2005 #7 Del Skrevet 6. februar 2005 Trodde det var to grunner: 1) Du trener musklene best når du ikke er sliten og gisper etter luft. 2) Du forbrenner fett når glykogenlagrene i musklene er tomme. Mange som skal forbrenne fett trener derfor ofte kondisjon før frokost og etter styrketrening.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå