AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #1 Skrevet 21. desember 2017 Selger og jeg gikk gjennom leiligheten sammen, men jeg var nok litt for snill/godtroende. Signerte på at alt var ok. I ettertid ser jeg at ringeklokka ikke fungerer, det er sprekk i vasken på badet, en løs planke på gulvet under vasken og vinduet på soverommet er superhard(får den såvidt lukket etter å ha åpnet). Dette er borettslag. Regner med jeg ikke får gjort så mye med dette nå? Anonymkode: 51610...1a1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #2 Skrevet 21. desember 2017 Og vifta på kjøkkenet er ikke vaska. Anonymkode: 51610...1a1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #3 Skrevet 21. desember 2017 De tingene var vel i ustand på visning også? Da gar du ikke noe sak. Vifta burde vært vasket. Anonymkode: 8f6ce...7c8 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #4 Skrevet 21. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De tingene var vel i ustand på visning også? Da gar du ikke noe sak. Vifta burde vært vasket. Anonymkode: 8f6ce...7c8 Ja, stemmer. Var det jeg tenkte. Anonymkode: 51610...1a1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #5 Skrevet 21. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selger og jeg gikk gjennom leiligheten sammen, men jeg var nok litt for snill/godtroende. Signerte på at alt var ok. I ettertid ser jeg at ringeklokka ikke fungerer, det er sprekk i vasken på badet, en løs planke på gulvet under vasken og vinduet på soverommet er superhard(får den såvidt lukket etter å ha åpnet). Dette er borettslag. Regner med jeg ikke får gjort så mye med dette nå? Anonymkode: 51610...1a1 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og vifta på kjøkkenet er ikke vaska. Anonymkode: 51610...1a1 Hva står i selgers egenrapport i salgsoppgaven om disse forholdene? Du kan ta tingene opp med megler, men jeg tror du har signert og godtatt. Vinduer er brl. sitt ansvar. Vaske får du gjøre selv. Totalt sett er dette småpenger og noe du ikke kommer noe vei med, med mindre du får til en minnerlig ordning med selger. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De tingene var vel i ustand på visning også? Da gar du ikke noe sak. Vifta burde vært vasket. Anonymkode: 8f6ce...7c8 Var tingene i ustand på visning og boligen er solgt i den stand den var i ved visning så skulle forholdene du her påpeker blitt tatt opp før kontraktsmøtet. Du har en ikke sak. Anonymkode: fee6a...534
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #6 Skrevet 21. desember 2017 Betyr fåkk all desverre.. Alt dette er ting du ikke kommer noen vei med. Folk har skader i 100.000 kr klassen som en ikke kommer videre med en gsng sånn til sammenligning. Anonymkode: 79bc1...782
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #7 Skrevet 21. desember 2017 Dette er nok for småting å regne. Sprekken i vasken og vinduet er sånt du bør sjekke på visning. Ved flere visninger jeg har vært på på sommertid har noen vinduer stått åpne "på lufting". Det virker naturlig at de står åpne i varmen, men det er disse man bør lukke igjen for å se hvordan de er. Egentlig bør man sjekke alle. Enig i at det er dårlig gjort av selger å ikke ordne disse småtingene før overtagelse, eller i det minste opplyse om det. Men sånn er mange selgere. Jeg opplevde noe av det samme. Selger hadde det "veldig travelt" ved overtagelse og jeg var naiv. Heldigvis var det bare småting hos oss også. Anonymkode: f0dbc...59c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå