Gå til innhold

Har vi i Europa så ulike hårfarger og øyefarger fordi det gjør det lettere å velge noen som ikke er i slekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Europa har et større mangfold av ulike farger og utseende enn de fleste andre verdensdeler. Vi kan ha lysere farger og litt mørkere, brune øyne, blå, grønne øyne, lyst, brunt og svart hår. Dette var saken alerede før vi hadde masseinnvandringen.

Det er gjerne slik at de med mørkere farger, type svart/brunt, liker godt de med lysere farger. Dette tror jeg gjelder både kvinner og menn. Dette er tjenlig fordi det gir større sjanse for at partneren ikke har de samme ødelagte genene som deg, som da igjen blir fikset opp for barna. 

Tror dere at vi i Europa s¨ulike hårfarger og øyefarger fordi det gjør det lettere å velge noen som ikke er i slekt? Er det kanskje derfor det har utviklet seg slik? Det er jo i Europa vi historisk har hatt minst innavl i verden. De svarte og brune fargene de utelukkende har i andre verdensdeler gjør det kanskje vanskeligere å velge riktig partner. 

Anonymkode: 5b93b...05e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bullshit.

Anonymkode: 8c040...4b3

• Liker 4
Skrevet

At du aldri blir lei!

Anonymkode: ad3ab...011

• Liker 4
Skrevet

Kan du vær så snill vise til noen kilder på alle påstandene du spyr ut av deg?

Og dessuten har nok etnisk norske gener blitt ganske påvirket av folk fra andre steder i verden, også før «masseinnvandringen» som du velger å kalle det. Langs kysten ser du gjerne at folk er mørkere i håret og med mørke øyne flere generasjoner bakover. Jeg mistenker nok at det har vært en del handelsreisende på besøk fra Sør-Europa for noen hundre år siden som har fått barn på turen.

Anonymkode: 7cf4e...f58

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Europa har et større mangfold av ulike farger og utseende enn de fleste andre verdensdeler. Vi kan ha lysere farger og litt mørkere, brune øyne, blå, grønne øyne, lyst, brunt og svart hår. Dette var saken alerede før vi hadde masseinnvandringen.

Det er gjerne slik at de med mørkere farger, type svart/brunt, liker godt de med lysere farger. Dette tror jeg gjelder både kvinner og menn. Dette er tjenlig fordi det gir større sjanse for at partneren ikke har de samme ødelagte genene som deg, som da igjen blir fikset opp for barna. 

Tror dere at vi i Europa s¨ulike hårfarger og øyefarger fordi det gjør det lettere å velge noen som ikke er i slekt? Er det kanskje derfor det har utviklet seg slik? Det er jo i Europa vi historisk har hatt minst innavl i verden. De svarte og brune fargene de utelukkende har i andre verdensdeler gjør det kanskje vanskeligere å velge riktig partner. 

Det er greit nok å være allergisk mot vitenskap, altså, men da bør man roe litt ned på hvor mye man fronter disse teoriene man bare har trukket ut av ræva.

Anonymkode: 3bc33...dd2

• Liker 4
Skrevet

Nu har han Per sitti litt for mye aleine igjen. Gå ut i sola du Per. Se deg om og snakk med folket. For sola,Per, er grunnen til pigment variasjonene. Og aleine tenker en mye tull,ja. Jada jada..

Anonymkode: ae9cd...511

• Liker 7
Skrevet

Fy f**n

Anonymkode: 86e85...24a

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit nok å være allergisk mot vitenskap, altså, men da bør man roe litt ned på hvor mye man fronter disse teoriene man bare har trukket ut av ræva.

Det jeg skriver er sant. Årsaken til at de ødelagte genene som oftest er recessive. 

Skrevet

Alle mennesker er faktisk innavla så det synger pga Toba flaskehals-hendelsen som etterlot mellom 3000-10 000 overlevende mennesker for 700 000 år siden, noe de mener forklarer hvorfor det er mer genetisk variasjon på to sjimpanser fra samme flokk enn fra Per i Gudbrandsdalen og Mija fra Argentina. 

Anonymkode: 87510...e6c

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg skriver er sant. Årsaken til at de ødelagte genene som oftest er recessive. 

Hvor mange tråder skal du lage om dette?

Anonymkode: ad3ab...011

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du vær så snill vise til noen kilder på alle påstandene du spyr ut av deg?

Og dessuten har nok etnisk norske gener blitt ganske påvirket av folk fra andre steder i verden, også før «masseinnvandringen» som du velger å kalle det. Langs kysten ser du gjerne at folk er mørkere i håret og med mørke øyne flere generasjoner bakover. Jeg mistenker nok at det har vært en del handelsreisende på besøk fra Sør-Europa for noen hundre år siden som har fått barn på turen.

Anonymkode: 7cf4e...f58

I Nord Norge er det i hovedsak samer det er prat om og på vestlandet handler det om at de ikke kommer fra samme sted som de på østlandet. Vestlendinger er mer en blanding av de med den vanligste europeiske y kromosom gruppa, som også er vanligst i danmark og den typiske skandinaviske. Jeg tviler sterkt på at kvinner før tillot seg å ødelegge livet sitt ved å få barn utenfor ekteskap. Da ville de aldri fått en mann og gått single hele livet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der snubla argumentet ditt i deg selv, all den tid europeiske "farger" ofte er recessive vs afrikanske, asiatiske og inuiter. 

• Liker 4
Skrevet

Dæven, blå øyne er ødelagte gener. Takk TS, nå opplyste du meg. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og der snubla argumentet ditt i deg selv, all den tid europeiske "farger" ofte er recessive vs afrikanske, asiatiske og inuiter. 

Hårfargene er ikke recessive, heller ikke hudfargen. Men øyefargen er recessive, derimot er det ikke alltid slik at recessive gener er dårligere.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dæven, blå øyne er ødelagte gener. Takk TS, nå opplyste du meg. 

Jeg har ikke skrevet at alle recessive gener er ødelagte. Jeg snakket om recessive ødelagte gener, vi finner også dominante ødelagte gener, men disse er derimot lett for å forsvinne. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet om farene ved innavl og uønskede, recessive gener som slår gjennom. Det er ikke det dette handler om i det hele tatt. Du snakker om at de "med mørkere farger" foretrekker lysere partnere, men ikke et ord om det motsatte, og at det liksom skal rette opp i ødelagte gener for de mørke. Det faller på sin egen urimelighet, og det hadde du nok skjønt selv om det var noen hjemme. Jeg ønsker i hvert fall god bedring.

• Liker 3
Skrevet

Teorien om at det er for at menn skal kunne se om barna de har er deres egne virker mer sannsynlig.

Anonymkode: c8503...5cb

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle vet om farene ved innavl og uønskede, recessive gener som slår gjennom. Det er ikke det dette handler om i det hele tatt. Du snakker om at de "med mørkere farger" foretrekker lysere partnere, men ikke et ord om det motsatte, og at det liksom skal rette opp i ødelagte gener for de mørke. Det faller på sin egen urimelighet, og det hadde du nok skjønt selv om det var noen hjemme. Jeg ønsker i hvert fall god bedring.

Med mørkere farger, tenker jeg på de med mørkt hår og brune øyne. Her er det ikke prat om folk fra andre kontinenter. Og ja, jeg tror både menn og kvinner med lys hud, brune øyne og mørkt hår, foretrekker de med lysere farger. Samt at menn og kvinner med lyst og blå øyne foretrekker de med mørkere farger. Ikke nødvendigvis brune øyne da. De fleste liker best blå øyne. 

Skrevet

Jeg tror TS beviser et eller annet mindre heldig om sin rases suverenitet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...