Gå til innhold

Et lite spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har nå fått vite at mannen min ikke kommer hjem som planlagt. Han skulle være borte i 14 dager i forbindelse med jobb, men i dag fortalte noen meg at jobbreisen blir forlenget og mannen kommer hjem 7 dager senere. Dette er noe ikke mannen min kan noe for. Men vet ikke helt hvordan jeg skal reagere . Hva er vanlig? Har jeg rett til å bli sint? Han har ikke hatt mulighet til å fortelle meg det selv ennå, men regner med han ringer i kveld. Det betyr at han blir borte jul og nyttår. 

Har mest lyst til å hyle og skrike! For det er jeg som blir sittende alene med barn og hjem, men jeg vet at han ikke ville reise. Jeg vet også at jobben ville ha sendt han hjem om det ikke var helt krise. 

Anonymkode: 69a6a...426

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke bli sint på han da! Du kan være sint på SITUASJONEN, men for pokker ikke på mannen. 

Anonymkode: 9f2b0...995

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har nå fått vite at mannen min ikke kommer hjem som planlagt. Han skulle være borte i 14 dager i forbindelse med jobb, men i dag fortalte noen meg at jobbreisen blir forlenget og mannen kommer hjem 7 dager senere. Dette er noe ikke mannen min kan noe for. Men vet ikke helt hvordan jeg skal reagere . Hva er vanlig? Har jeg rett til å bli sint? Han har ikke hatt mulighet til å fortelle meg det selv ennå, men regner med han ringer i kveld. Det betyr at han blir borte jul og nyttår. 

Har mest lyst til å hyle og skrike! For det er jeg som blir sittende alene med barn og hjem, men jeg vet at han ikke ville reise. Jeg vet også at jobben ville ha sendt han hjem om det ikke var helt krise. 

Sityer man i Nordsjøen eller andte steder og blir beordret på jobb, så er det ikke noe å gjøre med den saken. Har du valgt å leve sammen med og å få barn med en mann med denne typen jobb, så er du ikke uvitende om beordring eller andre forsinkelser og lever med den saken. Å reagere hjelper fint lite på annet enn å skape dårlig stemning. 

Anonymkode: b24dd...cd1

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal du ikke bli sint på han da! Du kan være sint på SITUASJONEN, men for pokker ikke på mannen. 

Anonymkode: 9f2b0...995

Nei, han jobber i utlandet. Gjør vanligvis ikke det, men måtte være med denne gangen. 

Jeg forstår det , men ble så jævlig skuffa. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Hadde lagt opp til at han kom hjem. 

Ts

Skrevet

Tenk på stakkaren som ikke får dra hjem til barna sine i jula. Det er jo han det er synd på i denne situasjonen.

Anonymkode: a9d58...1a1

• Liker 7
Skrevet

Enig med siste taler: det er mannen din det er synd på.

Du er i hvert fall hjemme, kan sove i egen seng, har barna dine der og sikkert resten av familien.

Og så må han jobbe... han får ikke kommet hjem og feiret jul sammen med familien sin.

Og - i januar blir det en fet lønning på han, så da kan dere ta en ekstra helg fri og pleie kjærligheten. :ninuskapus:

• Liker 4
Gjest GoldenLioness
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han jobber i utlandet. Gjør vanligvis ikke det, men måtte være med denne gangen. 

Jeg forstår det , men ble så jævlig skuffa. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Hadde lagt opp til at han kom hjem. 

Ts

Du har lov å være skuffet og sint over situasjonen, men husk at det er like ille for han å gå glipp av jul og nyttår med dere. Det siste han trenger er å sitte i et annet land å bli skjelt ut av konen sin for noe han selv ikke kan styre. 

Gjest Ørnefaren
Skrevet

Selvsagt kan du bli sint og lei deg! 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Forstår du er skuffet og lei deg, men det er nok han også som ikke får vært hjemme med familien sin i jula.

Skrevet

Skjønner at du blir lei deg og sint, men ikke la det gå utover mannen din, du vet at det ikke er han sin skyld, og som du sier ville han ikke dra selv en gang. 

Om jeg var deg ville jeg overrasket mannen med en liten ekstra julaften etter han kommer hjem. Så kan du, mannen din og barna deres ha deres egen julaften sammen, selv om det blir i Januar. 

Anonymkode: ab230...690

• Liker 5
Skrevet

Må legge til at han sitter ikke alene. Han måtte bli med på denne turen fordi han kan språket og har familie der, men vet han helst ville vært med oss. 

Blir likevel sint... vet ikke hvorfor. Blir sint på sjefen også! De som ikke har familie får komme hjem 😞  

han ringte, men jeg har ikke sagt noe til ungene. Vet de blir knust. 

Skrevet

Edit: han får fri mellom 25 og 1 , men blir altfor dyrt å reis hjem + at det tar nesten et døgn hver vel.  

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Edit: han får fri mellom 25 og 1 , men blir altfor dyrt å reis hjem + at det tar nesten et døgn hver vel.  

Dyrt for  hvem.da? Da ville jeg blitt mye mer skuffa. Han kan komme hjem, dere tar julefeiringet par dager etter det man vanligvis pleier.  

Hva slags jobb er dette som gjør at man jobber helg og hvorfor blir de uten familie sendt hjem - burde jo ha vært motsatt!

Anonymkode: 32dfd...e6b

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dyrt for  hvem.da? Da ville jeg blitt mye mer skuffa. Han kan komme hjem, dere tar julefeiringet par dager etter det man vanligvis pleier.  

Hva slags jobb er dette som gjør at man jobber helg og hvorfor blir de uten familie sendt hjem - burde jo ha vært motsatt!

Anonymkode: 32dfd...e6b

Det kan jo godt hende han jobber på båt? Min fetter jobbet tidligere ut på båt i Korea, og han jobbet en måned ute, og var en måned hjemme.

Anonymkode: c672d...f22

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har dere et valg, er det verdt kostnaden å feire sammen med han, selv om det blir litt forsinket? Når dere velger å la være å bruke penger på reisen så må dere heller gjøre noe ekstra ut av det når han kommer hjem. Jeg forstår at det ikke er så fristende å bruke kanskje en månedslønn på å kjøpe billetter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...