Gjest uerfaran Skrevet 2. februar 2005 #1 Del Skrevet 2. februar 2005 leste et sted her om at du skal lage bearnaise over vannbad. hva betyr dette? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2005 #2 Del Skrevet 2. februar 2005 Vannbad, er veldig enkelt, du bare koker opp vann i en kjele og plasserer en bolle over. Pass på at bunnen av rørebollen ikke er borti vannet og at vannet er varmt , men ikke stormkoker under rørebollen. Dette er for å holde kontroll på temperaturen. så den ikke blir for høy. F.eks når man smelter sjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uerfaren Skrevet 2. februar 2005 #3 Del Skrevet 2. februar 2005 aaah men da må jeg holde i håndtaket på rørekjelen da så den ikke detter oppi vannbadet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. februar 2005 #4 Del Skrevet 2. februar 2005 aaah men da må jeg holde i håndtaket på rørekjelen da så den ikke detter oppi vannbadet? Nei, du bruker en glass/metallbolle som er så stor at den holdes oppe av seg selv om samtidig ikke berører vannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2005 #5 Del Skrevet 2. februar 2005 Ja, eller finne en annen bolle, eller kjele som kan hvile oppå uten å falle i eller bli for ustødig. Jeg har to kasseroller som passer fint til hverandre, der den øverste hviler på hankene. Du trenger ikke så mye vann, bare pass på at det ikke koker tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå