Gå til innhold

Er alenemødre egoistiske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå snakker jeg selvfølgelig ikke om de om fikk barn mens de var gift/samboende, men de som insisterer på å få barn når de er alene?

Anonymkode: 2872e...1e6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egoistiske i forhold til hvem/hva?

For øvrig ser jeg ingen positive sider ved å aktivt velge å bli alenemor. Da tenker jeg ikke på de som er i stabile forhold som av ulike årsaker ryker, men sånn blir smelt på tjukka og beholder for en hver pris.

Anonymkode: 7f851...382

Skrevet

Nei. Mødre og fedre som får barn for så å bare gi totalt F er de eneste egoistiske foreldrene jeg kjenner til. Spiller ingen rolle om det er planlagt eller ikke, har man fått barn må de prioriteres.

Anonymkode: 3f3b4...7a2

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egoistiske i forhold til hvem/hva?

Barna, og samfunnet som må betale.

Anonymkode: 2872e...1e6

Skrevet

Ja de som får barn alene for å tyne staten for penger er det. Å være alenemor er luksus i Norge.

• Liker 2
Skrevet

Er vel ikke akuratt en stor promille del av norske kvinner det. Kanskje 0,00004% . Ser ikke på det som hverken egoistisk ovenfor barna eller samfunnet å velge å få donorbarn. Massevis av barn som vokser opp uten far fordi faren stikker av, så er ikke noe anderledes å vokse opp uten å aldri hatt noe far i forhold.  Skjønner ikke helt hva du mener med å utnytte samfunnet som må betale? 1200 kr i mnd er ikke mye fordelt på befolkningen og barnet vokser jo opp til å jobbe og skatte til samfunnet selv som alle andre gjør så.

Og til deg over, det er ikke luksus å være alenemor i norge, det er et forbanna slit og helvete og det tror jeg majoriteten alenemødre kan signere på, å hverken få råd eller tid og krefter til å gjøre noe som helst for seg selv og eget liv og egne interesser men stå på døgnet rundt for å ofre livet for barnet,  men fortsett å lev i blinde du om det er det du velger. Idiot

Anonymkode: 8b74b...492

• Liker 1
Skrevet

Ja det er ganske egoistisk. Barn trenger faren der det er mulig.

Anonymkode: 8132b...b0d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...