Gå til innhold

Felleskarakter 3 eksamen - C.. Bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk C som felleskarakter på 3 eksamen (Essay, skoleeksamen og muntlig)

er dette en  grei karakter da tenker dere? vet jo ikke hvordan det gikk på hvert av dem, men C bergenes jo utfra alle 3 og gjennomsnittet?

Anonymkode: f3f34...288

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt midt på treet.

Anonymkode: a7912...9db

Skrevet

Det er jo helt gjennomsnittlig. Om det er en bra eller dårlig karakter synes jeg imidlertid man bør vurdere selv. Hvis du har hatt store vansker med dette emnet er jo C en grei karakter. Hvis du ikke har ambisjoner om A eller B er jo også C en grei karakter. Hvorvidt det er en dårlig karakter (for deg) må en jo vurdere etter hvordan du opplevde emnet, hvilke mål du har og hvor mye du jobbet med eksamenene. 

Anonymkode: 8d382...a4c

Skrevet

Ja. Finn en karakteroversikt. I de fleste oversikter jeg har lest er C at man kan det man skal. Karakter er helt annerledes enn VGs. For å få A eller B må man skille seg ut. Særlig ved A viser man at man har mye høyere kunnskap enn forventet. På mitt studie må man kunne ting langt utover pensum for å få A.

Anonymkode: bda64...e9a

Skrevet

C er gjerne over snittet og det betyr at man viser god forståelse. Det er en god karakter. 

Anonymkode: 38c13...eef

• Liker 2
Skrevet

Karaktersystemet_generelle_kvalitative_b

Skrevet

Målet mitt er å ta  master, er første semesteret jeg har fullført nå. Ønsker å få gode karakterer gjennom studiet og man må ha C eller bedre i gjennomsnitt for å komme inn på master.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Finn en karakteroversikt. I de fleste oversikter jeg har lest er C at man kan det man skal. Karakter er helt annerledes enn VGs. For å få A eller B må man skille seg ut. Særlig ved A viser man at man har mye høyere kunnskap enn forventet. På mitt studie må man kunne ting langt utover pensum for å få A.

Samme her. En må være svært god for å få bedre enn C her og. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Målet mitt er å ta  master, er første semesteret jeg har fullført nå. Ønsker å få gode karakterer gjennom studiet og man må ha C eller bedre i gjennomsnitt for å komme inn på master.

På de aller fleste utdanningssteder regnes snittet slik at om du har 2,5 eller bedre rundes det opp til 3. 3 er da C og 2 er D. I tillegg er det slik flere steder at man får ekstrapoeng for arbeidserfaring slik at man kan vel få økt snittet opp til 3 (C) via arbeidserfaring. 

Skrevet

På høgskolen min (og tror godt det gjelder andre høgskoler/uni) så har vi ABCDEF, så da er en C tilsvarende 4, noe som er bedre enn gjennomsnittet. I USA derimot så er det en 3, ettersom de ikke har E (men det vil også stå tall på vitnemålet, slik at arbeidsgivere kan forstå resultatet).

Anonymkode: 37479...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...