Gå til innhold

Småbikkjer og gneldring og dusteeiere

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Blir så oppgitt. Gikk på tur idag og møtte tilsammen 4-5 småbikkjer som bjeffer og gneldrer på samtlige hunder som går forbi. Hva er det med disse eierene som eier disse hundene? Fordi de er så små, så skal de ikke tas i da de gneldrer og bjeffer på andre hunder?

Blir helt oppgitt jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre er det mange hundeeiere (for all del: ikke alle!!!) som er en egen rase! Det er bare sånn det er. Hunden deres er hellig, og man må overhodet IKKE klage på den!!! Det er alle andre som er rare! Det kan du lære deg med en gang, Gjest! :ler:

Vi for vår del ga beskjed til naboen vår om at det er båndtvang, og at vi ikke ønsker å ha hundene deres løpende rundt på vår plen til alle tider. Heller ikke er det noe stas når en stor fuglehund hopper opp og planter skitne labber på brystkassen vår når vi skal opp og hente posten... I deres øyne er hunden kjempesøt, og får lov å holde på. Etter diverse "hint" og forsiktige antydninger måtte vi til slutt si klart fra. Han visste jo egentlig om denne regelen, han som er leder av den lokale hundeklubben...

Det at vi sa fra "kostet" oss et naboforhold. De er så stolte og sta, kneiser med nakken og verken ser eller hilser på oss lengre. Men det får vi heller leve med... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg to store hunder, og de får ikke lov til å gneldre på andre. Men små hunder er vanligvis mye mere "gneldrete" enn store hunder generelt. (det betyr jo ikke at det er greit.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund av mellomstor type, og hun har en tendens til å pipe og bjeffe når vi møter andre hunder. Hun får IKKE lov, men det er fordi hun er hypersosial og vil hilse og leke... Tar gjerne imot tips for hvordan vi skal få henne av med det - vi har prøvd mye, og det har blitt bedre, men jeg synes det er ordentlig kjipt at hun holder på sånn... Men dette er snakk om en "boff" eller tre altså, ikke "gneldring"...

Når det er sagt, så har hunder av små raser gjerne mer tendens til å gneldre enn større raser... Har en yorkshireterrier i gata her som bjeffer på alt som rører seg (og ikke rører seg... hehe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, men det går an for eieren av de små hundene som gneldrer, at de snakker til dem, og ikke lar dem holde på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei' date=' men det går an for eieren av de små hundene som gneldrer, at de snakker til dem, og ikke lar dem holde på :wink:[/quote']

Ærlig talt, gjest! Hovedgrunnen til at småbikkjer gneldrer er stort sett at de føler seg usikre/redde. Hvis du møtte et gigantmenneske som kunne knekke ryggen din bare ved å tråkke på deg, kan det hende du hadde vært litt skeptisk selv. Det hjelper ikke å "ta dem" eller snakke hardt til dem i den situasjonen!

Små hunder må sosialiseres masse for å lære seg å bli trygge. Det er ihvertfall slik jeg har glært det, og min lille hund har aldri gneldret et eneste lite gneldr i hele sitt liv. Så det så.

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...