AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Hei, som dere leser ovenfor så befinner jeg meg i en kritisk posisjon. Nav vil at jeg skal stable tørrvarer på kiwi uten at kiwi betaler noe i lønn, også truer de livet mitt(at jeg skal miste penger om jeg ikke jobber). Jeg nekter å jobbe gratis for at ledelsen på kiwi skal ta ut høyere lønn ved å ikke tilby ordinær ansettelse, da vil jeg heller fortsette på AAP men chille og game istedenfor, hvordan kan jeg løse dette? kan jeg f.eks kaste varer rundt for å oppnå arbeidsledighet? Jeg poster denne tråden i "Generell debatt" fordi en praksisplass på kiwi ikke er verdig til å gå under "karriere og utdanning". Anonymkode: 313f2...2ff 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Nice try. Anonymkode: 9c76e...23e 31
Gjest Mass Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Jeg har ikke mye kunnskap om aap, men er det ikke - som det ligger i ordet - for å avklare hvilket arbeid du fungerer i mtp psykisk helse og/eller fysisk helse?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 Just now, Mass said: Jeg har ikke mye kunnskap om aap, men er det ikke - som det ligger i ordet - for å avklare hvilket arbeid du fungerer i mtp psykisk helse og/eller fysisk helse? Ts kjører en svertekampanje. Som om mennesker på AAP tenker sånn. Bare å ignorere Anonymkode: 80c80...146 14
Gjest Mass Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts kjører en svertekampanje. Som om mennesker på AAP tenker sånn. Bare å ignorere Anonymkode: 80c80...146 Will do 👍
absinthia Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 (endret) De vi har hatt i praksisplass, pleier å ende opp som vikarer hos oss, Inntil de har begynt å studere eller flyttet pga annen jobb. Vi har natt det slik, at vi kunne leie inn den som var i arbeidspraksis som vikar om vi var manko på folk og så får de vanlig lønn, den dagen. Jobber riktignok ikke i butikk. Endret 20. desember 2017 av absinthia
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nice try. Anonymkode: 9c76e...23e 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts kjører en svertekampanje. Som om mennesker på AAP tenker sånn. Bare å ignorere Anonymkode: 80c80...146 hva mener dere?? hvordan kan du tale for alle som går på AAP? jeg skal begynne på høgskole i 2018 og gidder ikke bruke tid på en fattig kiwi praksisplass! Anonymkode: 313f2...2ff
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 3 minutter siden, Fjompen skrev: Ah, det er jul, og trollkidsa har ferie! Du kan såklart sabotere praksisplassen din, og etterhvert miste AAP, og risikere at sosialkontoret ikke vil gi deg støtte siden du saboterte praksisen. Da havner du på "økonomisk nødhjelp", og det er kos det. jeg skrev at jeg vil beholde AAP, hva skal de gjøre hvis jeg får sparken? hvis jeg ikke gjør noe på jobben? Anonymkode: 313f2...2ff
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 Blææææææh Anonymkode: 2d941...a36
Fjompen Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg skrev at jeg vil beholde AAP, hva skal de gjøre hvis jeg får sparken? hvis jeg ikke gjør noe på jobben? Anonymkode: 313f2...2ff Da har du vist deg uegnet til vareplassering, og neste skritt blir å finne noe annet som du klarer. Rake grus f.eks. 12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 Dårlig forsøk.... Anonymkode: 94f3f...954 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 Vi har alle startet et sted. Og vi må alle bidra til livets opphold, -noen måneders chilling og gaming er ikke innafor. Hvem vet, kanskje kiwi gjør deg positivt overrasket, og kanskje får du et velkomment tilskudd på cv'en som vil hjelpe deg inn i arbeidslivet etter studier. En god referanse er heller ikke å forrakte. Anonymkode: abc35...7f0 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #13 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har alle startet et sted. Og vi må alle bidra til livets opphold, -noen måneders chilling og gaming er ikke innafor. Hvem vet, kanskje kiwi gjør deg positivt overrasket, og kanskje får du et velkomment tilskudd på cv'en som vil hjelpe deg inn i arbeidslivet etter studier. En god referanse er heller ikke å forrakte. Anonymkode: abc35...7f0 hmm...... svette på kiwi til 0 kr lønn eller ta det med ro, game, nyte friheten og fortsatt få AAP, like mye som man får i praksis? vanskelig valg det der Anonymkode: 313f2...2ff
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #14 Skrevet 20. desember 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, som dere leser ovenfor så befinner jeg meg i en kritisk posisjon. Nav vil at jeg skal stable tørrvarer på kiwi uten at kiwi betaler noe i lønn, også truer de livet mitt(at jeg skal miste penger om jeg ikke jobber). Jeg nekter å jobbe gratis for at ledelsen på kiwi skal ta ut høyere lønn ved å ikke tilby ordinær ansettelse, da vil jeg heller fortsette på AAP men chille og game istedenfor, hvordan kan jeg løse dette? kan jeg f.eks kaste varer rundt for å oppnå arbeidsledighet? Jeg poster denne tråden i "Generell debatt" fordi en praksisplass på kiwi ikke er verdig til å gå under "karriere og utdanning". Anonymkode: 313f2...2ff Passer ikke Nav sitt opplegg deg står du fritt til å gå ut og skaffe deg arbeid på egenhånd. Hun som spar grus på samme typen tiltak som du skal inn på, vil kanskje bytte med deg? Så kan du spa grus i stedenfor å jobbe på Kiwi? Anonymkode: 46d7e...326 8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #15 Skrevet 21. desember 2017 3 minutter siden, Fjompen skrev: Premissene i dette falske eksempelet er feil; Du skal ut i arbeidsavklaring/trening/praksis, så du vil ikke "få AAP" hjemme. Du vil, såklart fremdeles hypotetisk, kun oppleve å få kjipere utplasseringer. Nei, jeg skal bevise 0% funksjonsevne i arbeid, og heller chille med livsnyterne på jobbklubb, du ser, det er der forskjellen ligger. De som tar praksisplass er "livsYTERE", imens de som vellger å chille på jobbklubb og later som om de er motiverte til å søke jobb, men i virkeligheten sender de falske jobbsøknader, bare så de har noe å vise til nav siden de krever å se "jobblogg" for å bevise at de ikke snylter, de kaller man "livsNYTERE"! Anonymkode: 313f2...2ff
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #16 Skrevet 21. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Passer ikke Nav sitt opplegg deg står du fritt til å gå ut og skaffe deg arbeid på egenhånd. Hun som spar grus på samme typen tiltak som du skal inn på, vil kanskje bytte med deg? Så kan du spa grus i stedenfor å jobbe på Kiwi? Anonymkode: 46d7e...326 Hva med "Nei takk"? Anonymkode: 313f2...2ff
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #17 Skrevet 21. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med "Nei takk"? Anonymkode: 313f2...2ff Hvorfor spa grus når man heller kan gå tiltaksløs og heller gå på ordentlig spa i den tiden man ellers ville spadd grus? må jo være grusomt! Anonymkode: 313f2...2ff
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #18 Skrevet 21. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spa grus når man heller kan gå tiltaksløs og heller gå på ordentlig spa i den tiden man ellers ville spadd grus? må jo være grusomt! Anonymkode: 313f2...2ff Det grusomme er ikke tiltakene men holdningene til tiltakene hos flere. Anonymkode: 46d7e...326 4
Dark Angelina Skrevet 21. desember 2017 #19 Skrevet 21. desember 2017 Tråden er ryddet for spekulasjon og flyttes til "Karriere og utdanning." Dark Angelina, mod.
Fjompen Skrevet 21. desember 2017 #20 Skrevet 21. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg skal bevise 0% funksjonsevne i arbeid, og heller chille med livsnyterne på jobbklubb, du ser, det er der forskjellen ligger. De som tar praksisplass er "livsYTERE", imens de som vellger å chille på jobbklubb og later som om de er motiverte til å søke jobb, men i virkeligheten sender de falske jobbsøknader, bare så de har noe å vise til nav siden de krever å se "jobblogg" for å bevise at de ikke snylter, de kaller man "livsNYTERE"! Anonymkode: 313f2...2ff DU prøver jo ikke engang! Du vet ikke hva du snakker om, derfor blir det så tafatt. Ingen blir satt på jobbklubb om de ikke er i en posisjon til å bli ansatt. Det er jo ikke du, når du ikke engang kan jobbe med varepåfylling på Kiwi. Jobbklubb-deltagere må også møte opp daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå