Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå er det kun noen få dager til forventet mens dersom syklusen denne måneden er normal. Det kan nemlig ofte variere litt. Denne måneden startet vi å prøve og har i grunnen gjort det meste som er anbefalt som vi selv kan gjøre. Den siste uken har jeg følt meg litt uvel. Jeg har vært småkvalm i perioder hver dag - noen dager litt mer enn andre, trøtt og sliten, litt småvondt i hodet og svimmel en sjelden gang i ny og ne. Jeg har hørt at man kan innbille seg ting om man tror man er gravid, men jeg har for så vidt ingen tro på at jeg kan ha blitt det på første forsøk nå. Jeg har også lest at noen kan ha gravidsymptomer før de forventer mensen, men det har aldri skjedd hos meg før. Det har i grunnen bare kommet. Jeg vet ikke engang om alle tingene jeg nevner over her er symptomer på graviditet.

Jeg er i alle fall veldig nervøs for å ta en test om få dager. Jeg er redd for å bli skuffet, men forventer samtidig heller ikke å se noe annet enn negativ test. Hadde den vist positiv hadde det blitt en ekstra fin jul, hvis ikke hadde den vist det jeg forventer.

Jeg har et barn fra før, og jeg var akkurat lik i tankegangen den gang. Negativ, med andre ord og nektet å tro at grunnen til at jeg hadde vært dårlig så lenge var fordi jeg var gravid. Med en to-uker-forsinket mens viste testen to tydelige og klare blå streker.

Det jeg i grunnen lurer på er om man, om man er gravid, kan se en tydelig strek allerede fra dagen man forventer mensen? Eventuelt hvor mye over «må» man være forsinket for at en test klart skal vise positiv?

Anonymkode: 37ee5...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan teste opp til fire dager før forventet mens, men venter du å teste til dagen du forventer mens er svaret så og si 99% sikkert :) Hos noen få kommer positiv test senere, da gjerne fordi eggløsning har skjedd senere enn man tror. Test med morgenurin. 

Anonymkode: 2cc90...03c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...