AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Hei, lurte på om noen som jobber med elektro kunne hjulpet meg litt med noen spørsmål? Bor i et boligfelt med 2 mansbolig og firemannsbolig og vi har nå fått installert smartmåler. Jeg bor 100 meter fra en sånn trafo kiosk? Hvor de har montert ett sikringsskap på utsiden med to antenner utenpå sikringsskapet igjen i forbindelse med strømmåler byttet. Jeg har lest litt og kjenner jeg blir litt små bekymret. Er det sånn at alle husene bak oss og deres smartmåler stråler igjennom mitt hus og inn til denne smartmåleren med antenne montert på trafo stasjonen? Leste litt på Einer Flydal sin side om madkenett og at dmartmålerenr kommuniserer med hverandre og at de som har nettselskapets antenne nære seg får mye stråling fra den siden den kommuniserer med alle smartmålerene i boligfeltet. Er det virkelig sånn? Anonymkode: 527f2...14c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #2 Skrevet 21. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, lurte på om noen som jobber med elektro kunne hjulpet meg litt med noen spørsmål? Bor i et boligfelt med 2 mansbolig og firemannsbolig og vi har nå fått installert smartmåler. Jeg bor 100 meter fra en sånn trafo kiosk? Hvor de har montert ett sikringsskap på utsiden med to antenner utenpå sikringsskapet igjen i forbindelse med strømmåler byttet. Jeg har lest litt og kjenner jeg blir litt små bekymret. Er det sånn at alle husene bak oss og deres smartmåler stråler igjennom mitt hus og inn til denne smartmåleren med antenne montert på trafo stasjonen? Leste litt på Einer Flydal sin side om madkenett og at dmartmålerenr kommuniserer med hverandre og at de som har nettselskapets antenne nære seg får mye stråling fra den siden den kommuniserer med alle smartmålerene i boligfeltet. Er det virkelig sånn? Anonymkode: 527f2...14c Nei. Det er bare tull og vås fra ende til annen. Anonymkode: f549e...35d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #3 Skrevet 21. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er bare tull og vås fra ende til annen. Anonymkode: f549e...35d Vet du eller tror du? Anonymkode: 527f2...14c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #4 Skrevet 21. desember 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du eller tror du? Anonymkode: 527f2...14c Vet! For om du hadde blitt utsatt for en blindtest om bruken av ams, hadde du strøket med glans! Anonymkode: f549e...35d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #5 Skrevet 22. desember 2017 Ikke hør på einar flydal, han har en veldig sterk agenda mot slike målere og skyr ingen midler for å fremme sin sak, inkl direkte løgn. Han sper på med masse unødvendige fremmedord i sine artikler for å gjøre sine artikler mer skumle for de som ikke er kjent med faget. AMS-målere har radiosendere som sender måledata, men sendeeffekten er veldig lav og utgjør ingen fare. Strålingen vil ikke gå gjennom noen vegger i et hus. Den beste måten å skjerme seg fra stråling er avstand og/eller ha masse mellom deg og strålekilden. Har du en vegg mellom deg og måleren er du nesten helt skjermet. En mobiltelefon sender med litt mindre effekt, men den har vi veldig tett på kroppen så det utgjør mye større eksponering for stråling. Anonymkode: 36151...b7a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå