Chara Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Hei damer! Nå trenger jeg litt råd og support. Jeg fikk mensen 18/11 med påfølgende eggløsning 01/12. Jeg har lutealfase på 9-10 dager hver mnd og er derfor henvist til spesialist hvor jeg har fått time i januar. Så når jeg da fikk mensen igjen 11/12 så tenkte jeg ikke noe mer over det enn at den heller ikke satt denne mnd. Jeg blødde kraftig, men som vanlig kun i 2 dager. Har alltid hatt kort mens. Vi bestemte oss for å ta en prøvefri mnd nå i desember siden det er så mye moro som skjer. Så derfor ble det ei lita julekule (fest med gode venner) både den 15 og 16 des. Hadde ikke drukket på 6 mnd så da tok jeg liksom igjen den helgen. I går kveld og idag har jeg vært så rar i magen og skulle bare ta en test for å utelukke en evt graviditet. Og hva skjer så? Jo den ble selvfølgelig positiv. 1-2 uker står det. Og jeg vil så veldig gjerne ta helt av, hyle, le og gråte av glede på en gang! Men så tenker jeg på at jeg nettopp hadde en to-dagers i godt lag og hjertet mitt er på bristepunktet. Hva er sjansen for at jeg kan ha skadet barnet? Noen som har gjort det samme men met positivt utfall? Kan dette være en kjemisk graviditet mtp at jeg fikk mensen eller kan jeg "slappe av"? Jeg er ikke så god på dette. Har ingen barn fra før. Hadde satt veldig pris på noen gode og oppløftende ord. Takk for at du leste. 😊
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Liten sjanse. Jeg hadde også verste festen ever da jeg var gravid, upanlagt riktignok. Friskt og raskt barn. Det er mange som har festet i løpet av de første ukene i en graviditet, ikke hørt om noen som har blitt skadet av det heldigvis. Anonymkode: 25aec...41e 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #3 Skrevet 21. desember 2017 Før jeg begynte på universitet var jeg au pair i Paris da jeg var ferdig på VGS for veldig mange år siden (er nå tobarnsmor for gutter 3,5 og 5 år gamle). Jeg passet på fire barn fra 2-11 år og begge foreldrene var leger. Jeg har god kontakt med dem og vi besøker hverandre en del, da jeg var gravid med første og besøkte dem spurte moren i huset "vil du ha vin?" jeg ler litt og peker på magen min. Hun blir "åh ja, du er norsk, dere tror det er så farlig". Hun drakk vin flere ganger i uken da hun var gravid og dette var vanlig i Frankrike. Hun er lege, mannen er og de har leger og forskere som barn i dag - smarte som bare det! Sier ikke at du skal drikke mer, men tror du skal ta det rolig, det har nok gått helt fint Anonymkode: 41591...7c2 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #4 Skrevet 21. desember 2017 Det er ikke forsket på, så man anbefaler ikke noen å drikke, men så tidlig får embryoet næring fra sin egen plommesekk og morkaken er ikke ferdig ennå, så det du drikker deles ikke med fosteret på lik linje som om noen uker. Derfor går det stort sett alltid helt bra med de som drikker helt i den gryende starten av svangerskapet. Gratulerer så masse! Det er valgene du tar herfra som betyr noe. ❤️ Anonymkode: 91479...f74 1
Chara Skrevet 21. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2017 Tusen takk dere! Veldig beroligende å høre! 😊 Var hos legen i dag og tok blodprøver for å måle hcg iom at jeg har hatt normal mens etter eggløsningen. Må vente til romjulen før jeg får svar, så det blir noen lange dager. Det er godt det er jul i mellomtiden så tiden kanskje går noe fort. God Jul! 🎅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå