Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber innenfor helsesektoren hvor det er kun dagvakter + helgevakter. Vi er ca 10-12 stk på enheten. Det er en rekke konflikter som pågår der jeg jobber. Helgevaktene er en ting som er veldig upopulært blant noen av de som jeg jobber med. Jeg er relativ ny og føler jeg ikke kan si hva jeg mener uten å bli uglesett :( Føler at arbeidsoppgavene ikke blir tildelt likt mellom alle og at spesielt jeg får tildelt oppgaver de andre misliker, for å unngå misnøye hos de som er imot å jobbe i helgen eller andre oppgave de er misnøyde med. Dette vet lederen om og det er ingen nytte å ta dette opp med lederen ettersom det lederen gjør er å bare forskyve problemet eller bare å finne en nødløsning. Det er flere som har «truet» med å slutte hvis de må gjøre de oppgavene og jeg tror heller ikke arbeidsstedet ikke vil miste disse personene pga kompentansen og nytteverdien dere på arbeidsstedet. Men i følge meg er det veldig urettferdig og veldig uprofft at de skal kunne slippe noe bare pga at de ikke vil eller eller ikke liker arbeidsoppgaven. Hvis man er ansatt skal man samarbeide og hjelpe til der det trengs. Det er få som støtter at alle skal hjelpe til, for de fleste vil jo slippe det maset med helgejobb. Det har værr føere opphetede diskusjoner men det fører bare til at de som er imot bare ser stygt på den personen eller baksnakker personen. 

Slike ting blir jeg veldig frustrert over! Det kan ikke fortsette slik! Jeg skjønner ikke hvordan dette kan løses. Har dere noen forslag? 

Anonymkode: f49cf...783

Gjest GoldenLioness
Skrevet (endret)

Du setter deg ned med sjefen og sier at du føler at fordelingen er urettferdig sånn som den er nå. Det mest rettferdige er at alle får like vakter som det rulleres på. 

Endret av GoldenLioness
Skrevet

Det finnes sikkert mange andre som ønsker seg fast jobb i disse tider, som sjefen fint kan bytte ut med de som ikke ønsker å jobbe helg. Du er nødt til å få sjefen din til og finne en løsning. 

Skrevet

Jeg føler lederen ikke tar tak i det. Problemet har gått over i en lang periode nå, og lederen er klar over problemet! Fortsatt er det ingen tiltak som er tatt. 

TS

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler lederen ikke tar tak i det. Problemet har gått over i en lang periode nå, og lederen er klar over problemet! Fortsatt er det ingen tiltak som er tatt. 

TS

Jamen, har dere ingen tillitsvalgte på jobben da ?

Anonymkode: c442f...d16

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jamen, har dere ingen tillitsvalgte på jobben da ?

Tillitsvalgte er en av de som er imot helgejobbing. Da blir det litt vanskelig synes jeg. Føler personen snakker nøytralt når man først snakker om problemet men så ender det bare opp med at personen klarer å snakke seg ut av å jobbe i helgen. Så det er ingen vits

TS

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tillitsvalgte er en av de som er imot helgejobbing. Da blir det litt vanskelig synes jeg. Føler personen snakker nøytralt når man først snakker om problemet men så ender det bare opp med at personen klarer å snakke seg ut av å jobbe i helgen. Så det er ingen vits

TS

Vel, da må du ta det opp med forbundet som den tillitsvalgte representerer (sykepleierforb,? f.ex.)  Det skal være en lokal/regional avd. av foreningen du er medlem av.

Sorry, men du må nok gå via tillitsvalgt/fagforening eller ledelsen på arb.plassen. Ellers kan jeg ikke se hvordan du kan få hjelp.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...