Gå til innhold

Hvordan få hengt opp lampe her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et hull i taket med et 'lokk" som er skrudd fast over og malt i samme farge som taket. Er det slik at det et ledninger under der?

Og i så tilfelle hvordan henger jeg opp en lampe der da? Må man koble sammen ledninger, kan man gjøre det selv, eller må man ha elektriker?

Anonymkode: c2599...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å bruke en sukkerbit og koble til, om du ikke kan noe med strøm så få noen som kan til å gjøre det.

Anonymkode: 11837...c0d

Skrevet

Du får kjøpt lokk med krok til å henge lampen i. Om den ikker veldig tung så går det.

Ville vært ytterst forsiktig når en ikke kan dette, du vet ikke om det er strøm i ledningene, og den ene kan være strømførende om en slår av bryteren, Ta hovedsikringen du om du skal prøve selv så er du sikker du ikke får strøm i deg.

dersom lampen har metall deler skal den også være tilkoblet jord der er viktig, at det blit gjort riktig. 

Det er egentlig best å ta det med en som i det minste vet sinegen begrensning, og kan si dette skal ikke jeg gjøre, for her mangler det noe eller at ledningene i koblings boksen er så sprø at de må byttes ut, for isolasjonen drysser av. 

Eller at koblingsboksen er brukt til mye annet, ikke uvanlig at takpunktet går til alle punkt i rommet, så da skal en vite hva som er hva.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...